To προφίλ των Ελλήνων χρηστών υπολογιστών σκιαγραφεί έρευνα της Intel Hellas
To 35% των Ελλήνων χρησιμοποιεί H/Y και 1.400.000 μπαίνουν στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι είναι νέοι που επιλέγουν τη σύνθεση του H/Y τους ή τον συναρμολόγησαν μόνοι τους. Αυτά και άλλα στοιχεία συγκέντρωσε η Metron Analysis για λογαριασμό της Intel.
39
To προφίλ των Ελλήνων σε ό,τι αφορά στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου επιχείρησε να σκιαγραφήσει η Intel Hellas. Από την έρευνα που επιμελήθηκε για λογαριασμό της η εταιρεία Metron Analysis προκύπτει ότι το 35% των Ελλήνων είναι ενεργοί χρήστες Η/Υ και 1,4 εκατομμύρια μπαίνουν στο Ίντερνετ.
Από τους 1.900.000 υπολογιστές που λειτουργούν στην Ελλάδα, οι περισσότεροι (το 42%) βρίσκονται στην Αθήνα. Σε αστικές περιοχές (πλην της Θεσσαλονίκης) βρίσκεται το 25% του συνόλου και 21% σε μη αστικές περιοχές.
Το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών Η/Υ στον πληθυσμό υπολογίζεται σε 35%. Αν και είναι χαμηλό σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει προοπτική για περαιτέρω ανάπτυξη, ιδιαίτερα αν αυξηθούν οι γυναίκες που χρησιμοποιούν υπολογιστή και τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
Οι περισσότεροι Έλληνες χρησιμοποιούν Η/Υ στο σπίτι (61%) και στο γραφείο (49%). Το ποσοστό εκείνων που χρησιμοποιούν υπολογιστή από το σχολείο ή άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα φτάνει το 19%. Το 12% εκμισθώνει υπολογιστή από Internet cafe και 8% χρησιμοποιεί υπολογιστή φίλων.
Ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών Ίντερνετ, σύμφωνα με την Metron Analysis, είναι περίπου 1.400.000. Σημαντικό είναι πάντως ότι το 10% εκείνων που δεν μπαίνουν στο διαδίκτυο σήμερα (περίπου 28% των χρηστών Η/Υ) σκοπεύουν να αποκτήσουν σύνδεση μέσα σε ένα χρόνο. Το υπόλοιπο 18% δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να συνδεθεί μέσα σε ένα χρόνο ή δεν έχει ακόμα αποφασίσει. Κατά μέσο όρο, οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το μέσο τα τελευταία δύο χρόνια.
Η Intel Hellas επιχείρησε επίσης, να καταγράψει στοιχεία για τη νοοτροπία των Ελλήνων σε ότι αφορά στην αγορά σχετικών προϊόντων και συμπεραίνει ότι εξαρτάται από την ηλικία τους.
Έτσι, οι νεότεροι προτιμούν υπολογιστές με σύνθεση κατά παραγγελία. Επίσης, οι χρήστες 18-24 ετών είναι οι περισσότεροι σε σχέση με εκείνους από άλλες ηλικιακές ομάδες που επιχειρούν να συναρμολογήσουν μόνοι τον υπολογιστή τους.
Η ομάδα των Ελλήνων που είναι 31-40 ετών προτιμούν περισσότερο από ότι άλλες ηλικιακές ομάδες τις τοπικές μάρκες υπολογιστών και φορητό υπολογιστή. Από την έρευνα προέκυψε ακόμα ότι, έχει σημειωθεί αύξηση εκείνων στην ομάδα των 41-54 ετών που προτιμούν υπολογιστές άλλων -πλην των τοπικών- κατασκευαστών (Multinational brand). Οι μεγαλύτεροι Έλληνες 41-54 ετών είναι και εκείνοι που δηλώνουν ότι δεν προτιμούν υπολογιστή με σύνθεση κατά παραγγελία ή να τον συνθέσουν μόνοι τους.
Τέλος, τα περιοδικά πληροφορικής είναι εκείνα από τα οποία ενημερώνονται κυρίως οι Έλληνες χρήστες υπολογιστών. Ακολουθούν οι φίλοι (αυτοδίδακτοι «ειδικοί» που επίσης αντλούν τις γνώσεις τους από τον Τύπο), το διαδίκτυο, και η τηλεόραση.
Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ελληνική αγορά πληροφορικής φαίνεται να ωριμάζει όσον αφορά στην κατοχή και στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, αλλά και ως προς το χρόνο που ξοδεύουν οι καταναλωτές στο Ίντερνετ. Οι χρήστες βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης των γνώσεων τους σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών υπολογιστών, καταλήγει η έρευνα.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ
- Γιατί οι ευρωπαϊκές φαρμακοβιομηχανίες πουλάνε περισσότερο στις… ΗΠΑ
- Σε ασφυκτικό κλοιό το Μαξίμου – Τέσσερα ανοιχτά μέτωπα ρίχνουν τις κυβερνητικές προσπάθειες αλλαγής ατζέντας στο κενό
- Στρατιωτικό πραξικόπημα στη Γαλλία… σκάρωσε η τεχνητή νοημοσύνη
- Επιδόματα: Πώς διαμορφώνονται μετά τις αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις
- Η Ρώμη χρειάστηκε 20 χρόνια για να μετατρέψει δύο σταθμούς του μετρό σε μίνι μουσεία – Άξιζε τον κόπο
- Οι Ευρωπαίοι αγρότες σε αναβρασμό – ΚΑΠ, Mercosur, ασθένειες απειλούν την επιβίωσή τους








