39

Το Υahoo Games προσκαλεί τους διαδικτυακούς επισκέπτες του να εγγραφούν συνδρομητές σε μια νέα υπηρεσία και να δοκιμάσουν το πακέτο που τους προσφέρει με τη συμμετοχή σε κλασσικά, αλλά υψηλότερης ποιότητας παιχνίδια (Games All-Star Package).


Ωστόσο, δεν διακρίνεται καμία πρόσθεση να προστεθούν νέα παιχνίδια, πλέον των κλασσικών που προϋπήρχαν όπως σκάκι, τάβλι, μπλακ τζακ κ.ά. Το αντίτιμο της συμμετοχής όμως θα δικαιολογούν υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Οι συνδρομητές θα μπορούν, για παράδειγμα, να διοργανώσουν τουρνουά, να συστήσουν ομίλους, να επικοινωνήσουν με φωνή με τους συμπαίκτες ή αντιπάλους τους και να απαλλαγούν από τις διαφημίσεις, όπως μεταδίδει το CNet.


Ενδιαφέρουσα χαρακτηρίζεται επίσης, η δυνατότητα να δημιουργηθούν ιδιωτικά δωμάτια συζητήσεων (private chatroom) με δικαίωμα συμμετοχής μόνο σε παίκτες που επιλέγει ο συνδρομητής, παρακάμπτοντας τα δημόσια δωμάτια συζητήσεων (Public chatroom).


To αντίτιμο για την υπηρεσία υπολογίζεται στα 7,95 δολάρια (9 ευρώ) το μήνα, ή 19,95 δολάρια (22,7 ευρώ) ανά τρίμηνο ή 59,95 δολάρια (68,2 ευρώ) το χρόνο.


Πάντως, οι ελάχιστες πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές μέχρι στιγμής για την υπηρεσία που ετοιμάζει η γνωστή ιντερνετική πύλη δεν δικαιολογούν το εγχείρημα σε μια αγορά που διανύει περίοδο αβεβαιότητας.

Παιχνίδια ρόλων όπως το EverQuest της Sony (με 400.000 συνδρομητές που πληρώνουν 10 δολάρια το μήνα για το δικαίωμα πρόσβασης) και το Ultima Online της Electronic Arts έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον εκατοντάδων χιλιάδων πελατών, πρόθυμων να καταβάλλουν μηνιαίο αντίτιμο για να παίξουν σε μεγάλους εικονικούς κόσμους, ωστόσο δεν θεωρούνται αρκετοί.


Αλλες ανάλογες δραστηριότητες, όπως τα απλούστερα παιχνίδια, που προσφέρονται από το Yahoo, το Pogo.com της Electronic Arts και άλλους δικτυακούς τόπους, συγκεντρώνουν αρκετές συμμετοχές. Δεν θεωρούνται όμως ιδιαίτερα προσοδοφόρες και η παροχή τους στηρίζεται στα έσοδα από τις διαφημιστικές καταχωρήσεις.


Εταιρείες μελετών αμφισβητούν τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος του Yahoo, λέγοντας ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο να πείσεις κάποιον να πληρώσει για ένα υψηλότερης ποιότητας μεν, κλασσικό όμως, παιχνίδι. Για παράδειγμα, η IDC εκλαμβάνει τις κινήσεις του Yahoo ως ένα ακόμα πείραμα – και θα υπάρξουν πολλά έως ότου βρεθεί η συνταγή της επιτυχίας.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ