Η πρώτη ηλεκτροκίνητη απόπειρα ευρείας παραγωγής στην 125χρονη ιστορία της Skoda, είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά όπου το Citιgo e iV θα διατεθεί, για την περίοδο λανσαρίσματος, σε τιμή που βρίσκεται κάτω από το «ψυχολογικό φράγμα» των 20.000 ευρώ, αποτελώντας μια από τις πλέον ελκυστικές προτάσεις του ηλεκτροκίνητου είδους.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του το Skoda Citigo e iV εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο αποδίδει ισχύ 83 ίππων και 212 Nm ροπής. Με δεδομένη την ιδιαιτερότητα της λειτουργίας του ηλεκτρικού μοτέρ, η ροπή είναι διαθέσιμη άμεσα από την εκκίνηση ενώ το φάσμα στροφών του κινητήρα φτάνει έως και τις 11.000 σ.α.λ.

Σε απόλυτα μεγέθη αυτό σημαίνει ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 12,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα προσδιορίζεται σε 130 χλμ./ώρα.

Με δεδομένο ωστόσο τον αποδοτικό προσανατολισμό του μοντέλου και τον αστικό χαρακτήρα του, εκτός από το πρόγραμμα λειτουργίας Normal κατά το οποίο επιτυγχάνονται οι παραπάνω επιδόσεις, το ηλεκτρικό Citigo διαθέτει άλλα δύο προγράμματα οδήγησης, Eco και Eco+.

Στη λειτουργία Eco, τα ηλεκτρονικά περιορίζουν τη διαθέσιμη ισχύ σε 68 ίππους και τη ροπή στα 167 Nm αυξάνοντας τον χρόνο επιτάχυνσης και μειώνοντας την μέγιστη ταχύτητα σε 14,3 δευτερόλεπτα και 120 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.

Στο ακόμα αποδοτικότερο πρόγραμμα Eco+, η απόδοση του κινητήρα μειώνεται σε 55 ίππους και η ροπή σε 133 Nm, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 95 χλμ./ώρα, αλλά μεγιστοποιώντας την αυτονομία.


Αυτή προκύπτει από μπαταρίες ιόντων λιθίου 36,8 kWh οι οποίες τοποθετούνται στο πάτωμα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές συμβατικές εκδόσεις του Citigo, αλλά κυρίως αυτονομία 260 χλμ.

Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία φόρτισης, αξίζει να σξμειωθεί ότι σε δημόσιο ταχυφορτιστή 40 kW το Citigo e απαιτεί περίπου μία ώρα για να αναπληρώσει το 80% της ενέργειας των μπαταριών του.

Αναφορικά με τους οικιακούς τρόπους επαναφόρτισης, με την χρήση wallbox AC των 7,2 kWh, απαιτούνται 4 ώρες και 15 λεπτά για το 80% της ενέργειας των μπαταριών ενώ σε συμβατική οικιακή παροχή, με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, η φόρτιση για το 80% της ενέργειας απαιτεί περίπου 12 ώρες.

Σημειώστε βέβαια ότι το ηλεκτρικό city car αναπληρώνει ένα μέρος της ενέργειας των μπαταρίων του και ενόσω κυκλοφορεί μέσω του συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση με το οποίο εφοδιάζεται de facto με τον οδηγό να μπορεί να ρυθμίσει τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας, ανάλογα με τις απαιτήσεις του.

Τέλος σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του, το ηλεκτρικό city car με το μήκος των 3,6 μέτρων θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο σε πεντάθυρη έκδοση και σε μια γεννειαόδωρη εξοπλιστική έκδοση η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα ηλεκτρονικού κλιματισμού, βάση σύνδεσης smartphone και καλώδιο επαναφόρτισης.

Η τιμή πώλησης του αυτοκινήτου μετά την περίοδο λανσαρίσματος θα διαμορφωθεί σε 22.300 ευρώ.