«Παλμικά Πεδία» στην Αρχαία Αγορά
Η Αρχαία Αγορά κρύβει πλέον για τους επισκέπτες της μια έκπληξη: Τη γλυπτική εγκατάσταση «Παλμικά Πεδία» της Αιμιλίας Παπαφιλίππου, μια μαρμάρινη πλατφόρμα από την οποία αναδύονται υπερμεγέθεις μεταλλικές καρφίτσες, στις οποίες έχουν πλεχτεί εκατοντάδες μέτρα βαμβακερού νήματος, δημιουργώντας ένα λαβύρινθο δικτυώσεων, ενθαρρύνοντας τον επισκέπτη να πλοηγηθεί, ακολουθώντας ο καθένας τις πιθανές δικές του μεταλλασσόμενες διαδρομές.
Η Αρχαία Αγορά κρύβει πλέον για τους επισκέπτες της μια έκπληξη: Μια μαρμάρινη πλατφόρμα από την οποία αναδύονται υπερμεγέθεις μεταλλικές καρφίτσες, στις οποίες έχουν πλεχτεί εκατοντάδες μέτρα βαμβακερού νήματος, δημιουργώντας ένα λαβύρινθο δικτυώσεων, ενθαρρύνοντας τον επισκέπτη να πλοηγηθεί, ακολουθώντας ο καθένας τις πιθανές δικές του μεταλλασσόμενες διαδρομές.
Πρόκειται για τη γλυπτική εγκατάσταση «Παλμικά Πεδία» της Αιμιλίας Παπαφιλίππου κι είναι η πρώτη ανάθεση του Πολιτιστικού Ιδρύματος ΝΕΟΝ σε καλλιτέχνη, για τη δημιουργία έργου που θα εκτίθεται σε δημόσιο χώρο και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Στα «Παλμικά Πεδία» της Αιμιλίας Παπαφιλίππου, εγκατεστημένα στη λεγόμενη νότια πλατεία της Αγοράς, όπου το 2ο αιώνα π.Χ. εκδηλωνόταν κυρίως η οικονομική ζωή της πόλης, όλα πάλλονται, αλλάζουν και συνδέονται.
«Σαν κύματα της θάλασσας, μα κι αυτά του κινητού μας. Ο πολιτισμός ως στρατηγική εξέλιξης είναι λογισμικό, που κληροδοτείται από γενιά σε γενιά, μεταβάλλοντας τους χρήστες του» απαντά η καλλιτέχνις, αναπτύσσοντας την πολυπλοκότητα της έννοιας του Σκακιστικού Συνεχούς, που αποτελεί θεμέλιο της εικαστικής της δουλειάς από το 1992.
«Στην ανάγκη να κατανοήσει τη φύση για να επιβιώσει, ο άνθρωπος επινοεί λύσεις, σύμβολα…πολιτισμό ως μεταφύση» παρατηρεί η Αιμ. Παπαφιλίππου.
«Βεβαίως, λοιπόν, η τέχνη δεν είναι παρά εργαλείο έκφρασης, αλλά και μεταβολής της αντίληψής μας για τον Εαυτό μας και τον Κόσμο… Υφαίνεται, ξυφαίνεται, λοιπόν, το μέλλον, από όλους μας και από τον καθένα ξεχωριστά και αυτή η αντίληψη, γενέθλιο τόπο έχει την Αρχαία Αγορά των Αθηνών. Στις μέρες μας, που ανασχεδιάζεται ο άνθρωπος, μέσω της βιοτεχνολογίας, διαταράσσεται η οικολογική ισορροπία πλανητικά, εγείρεται μέσω διαδικτύου δικτυακή συνείδηση και το διφυές του φωτός διδάσκει το αλληλένδετο συμπληρωματικών αντιθέτων, ίσως αντιληφθούμε ότι ο σεβασμός δεν είναι μόνο υπόθεση ηθικής τάξης, αλλά φυσικός νόμος» τονίζει.
Την εγκατάσταση συμπληρώνει βίντεο, που θα προβάλλεται κάθε Σάββατο (ώρα 19:30) επάνω και κατά μήκος του κτιρίου της Στοάς του Αττάλου, σε όλη την διάρκεια της έκθεσης, έως τις 30 Νοεμβρίου.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Στρεφέτσα: «Κυνηγούσα πολύ αυτό το γκολ – Έτοιμος ο Ολυμπιακός για τον αγώνα με Καϊράτ»
- Χανιά: Θλίψη για τον θάνατο του Κωνσταντάκη Κανάκη, αθλητή μπάσκετ με αμαξίδιο
- Κόντης: «Δεν έχουμε την εικόνα που θέλουμε, χρειαζόμαστε πολλή δουλειά»
- Ο Έιντριεν Μπρόντι είναι σίγουρος ότι η τεχνητή νοημοσύνη «δεν θα μπορέσει ποτέ να αντικαταστήσει τα συναισθήματα»
- Πόσο χρυσό κατέχουν οι δέκα χώρες με το μεγαλύτερο απόθεμα – Η θέση της Ελλάδας
- Πού κυμαίνονται οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα – Η σύγκριση με Ευρώπη



