Φτάσαμε αισίως στη μέση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της F1 και τα περιθώρια για λάθη ανάμεσα σε ομάδες και οδηγούς (που κυνηγούν την ανώτερη διάκριση) στενεύουν.
Η Formula 1 παραμένει στη… μέση της Ευρώπης και την πίστα του Hockenheim που φιλοξενεί στη… μέση του καλοκαιριού ένα ακόμη συναρπαστικό Grand Prix.
H πίστα βρίσκεται κοντά στην πόλη Hockenheim. Η διαδρομή βρίσκεται στην κοιλάδα του Ρήνου και είναι σχεδόν επίπεδη με ελάχιστες υψομετρικές διαφορές. Η πίστα κατασκευάστηκε το 1932, (για λογαριασμό της Mercedes) χρησιμοποιώντας τους δρόμους μέσα στο δάσος. Η αρχική μορφή της πίστας αποτελούνταν από δύο, πολύ μεγάλες ευθείες που ενώνονταν με μια μεγάλη καμπή μέσα στο δάσος αλλά και μια φουρκέτα μέσα στο Hockenheim με συνολικό μήκος σχεδόν 8 χιλιόμετρα.
Το δυστύχημα του Jim Clark, όμως, το 1968 με μονοθέσιο Formula 2 αλλά και η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Autobahn A6, ο οποίος χώρισε το χωριό από την πίστα, έφεραν αλλαγές στη διαδρομή. Τότε κατασκευάστηκε το κομμάτι του “σταδίου” (Motodrom), το οποίο ήταν το μοναδικό σημείο που είχε εξέδρες για το κοινό.
Το 1980 ήταν το δυστύχημα του Patrick Depailler, που έφερε αλλαγές, στη διαδρομή με τη δημιουργία ενός chicane.
Οι επόμενες αλλαγές έγιναν για λειτουργικούς -ευτυχώς- λόγους το 2002 και την ευθύνη τους είχε ο Γερμανός αρχιτέκτονας της F1 H. Tilke. Το κομμάτι του Motodrom έμεινε ανέπαφο ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι του δάσους καταργήθηκε.
Η συνολική απόσταση των 4,574 χιλιομέτρων του γύρου είναι ένα αίνιγμα για τους μηχανικούς αλλά και τους οδηγούς, καθώς πρέπει να στήσουν έτσι το μονοθέσιο που να ταιριάζει στις μεσαίας και χαμηλής ταχύτητας στροφές αλλά και στις μεγάλες ευθείες.
Η μεγάλη ευθεία της πίστας έχει συνολικό μήκος 1,25 χιλιόμετρα και τα μονοθέσια αγγίζουν τα 315 χλμ/ώρα κινούμενα με την πλήρη ισχύ τους για 14 δευτερόλεπτα. Τα αυτοκίνητα διατηρούν αυτό το ρυθμό στο 65% του γύρου, κάτι που καταπονεί αρκετά τους κινητήρες.
Η διαδρομή του Γερμανικού Grand Prix αποτελείται από 17 στροφές και για το συγκεκριμένο αγώνα θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τις στρατηγικές των ομάδων, με τις υψηλές θερμοκρασίες να φθείρουν έντονα τα πίσω ελαστικά.
Για τον αγώνα του Hockenheim η Pirelli θα έχει στη διάθεσή των ομάδων τη μεσαία (ασημί) και τη μαλακή (κίτρινη) γόμα των ελαστικών της. Για την ιταλική εταιρεία η γερμανική πίστα αποτελεί σε ένα βαθμό ανεξερεύνητη περιοχή, καθώς τα ελαστικά της θα “πατήσουν” σε αυτή την πίστα για πρώτη φορά.
Η κατάσταση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος δεν έχει να δείξει κάποιο φαβορί. Ακόμη και ο Fernando Alonso (Ferrari) παρά τους 13 βαθμούς διαφορά που έχει από τον 2ο Mark Webber (Red Bull Renault) δεν μπορεί να είναι ήσυχος.
Φυσικά το βάρος της νίκης έχει πέσει φέτος στον Sebastian Vettel, που αγωνίζεται εντός έδρας. Στην ίδια θέση βρίσκεται βρίσκεται και η ομάδα της Mercedes, με τους Michael Schumacher και Nico Rosberg.
Στον αγώνα του Hockenheim θα πρέπει και η McLaren να κάνει την αντεπίθεσή της, ιδιαίτερα μετά τα άσχημα αποτελέσματα του Silverstone. Ο Lewis Hamilton σίγουρα δεν θέλει να χάσει περισσότερο έδαφος στη μάχη του πρωταθλήματος ενώ και ο Jenson Button πρέπει επιτέλους να επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις.
Φυσικά κανείς δεν θα πρέπει να αφήσει έξω από τους υπολογισμούς για τη νίκη τους K. Raikkonen και R. Grosjean.
Μην ξεχνάτε κατατακτήριες δοκιμές Σάββατο 21 Ιουλίου στις 15:00 – 16:30 (ΟΤΕ TV) και ο αγώνας στις 15:00 (Alpha και OTE TV).