Στις 4.300 πωλήσεις η αγορά των diesel στην Ελλάδα το 2010 – Στην κορυφή η Fiat με 630 μονάδες
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων μοντέλων σε Αττική και Θεσσαλονίκη κρατά χαμηλά τις πωλήσεις, οι οποίες, το 2010, μόλις που ξεπέρασαν σε μερίδιο το 3%.
Παρά την θεαματική πρόοδο που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων και τα προφανή οφέλη που συνεπάγεται η χρήση τους στους τομείς της κατανάλωσης καυσίμου και της προγραμματισμένης συντήρησής τους, παραμένουν «απαγορευμένος καρπός» για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων οδηγών οι οποίοι ζουν στην Αττική και την Θεσσαλονίκη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 διατέθηκαν στη χώρα μας 4.300 μοντέλα με κινητήρα diesel -εξαιρουμένων ασφαλώς των Taxi-, αριθμός που σε μερίδιο αγοράς υπερβαίνει το 3%, με την Fiat να διατηρεί τα πρωτεία σε αυτή την κατηγορία πωλήσεων Ι.Χ. αυτοκινήτων με 630 μονάδες.
Οι πωλήσεις αυτές μεταφράζονται σε ποσοστό 14,3% επί των συνολικών πωλήσεων diesel μοντέλων στην Ελλάδα και σε 7% επί των συνολικών πωλήσεων της Fiat στη χώρα μας.
Η διάκριση της ιταλικής φίρμας οφείλεται μεταξύ άλλων στην πληθώρα diesel προτάσεων που περιλαμβάνει στη γκάμα της και στην καταλυτική παρουσία της στις κατηγορίες Α & Β με τα Panda 1.3 Multijet 75 ίππων, 500 Multijet 95 ίππων και τη γκάμα του Punto με κινητήρες 1.3 Multijet 75 και 95 ίππων και 1.6 Multijet 120 ίππων.
Παράλληλα η ιταλική εταιρεία διαθέτει στην ελληνική αγορά τα Qubo 1.3 Multijet με 75 ίππους, Bravo 1.6 Multijet με 120 ίππους, Doblo 1.6 Multijet με 105 ίππους και Sedici 2.0 Multijet με 135 ίππους.
Κοινό παρονομαστή όλων των εκδόσεων αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με την υψηλή ροπή που αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές, τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κινητήρα και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, κυρίως στις εκδόσεις που διαθέτουν φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων για μείωση των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων.