37

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής στο σκάκι, Ρώσος Γκάρι Κασπάροφ νίκησε, την Κυριακή, το πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή Deep Junior, στην πρώτη παρτίδα από τις συνολικά έξι αναμετρήσεις του αγώνα «Ανθρωπος εναντίον Μηχανής».

Δημιούργημα μίας ομάδας Ισραηλινών προγραμματιστών και ικανό να επεξεργάζεται περίπου 3 εκατ. κινήσεις το δευτερόλεπτο, το Deep Junior «παραδέχθηκε» την ήττα του, έπειτα από 27 κινήσεις και περίπου 3 ώρες και 40 λεπτά παιχνιδιού.

Η αναμέτρηση του 39χρονου Κασπάροφ με τον υπολογιστή θα πραγματοποιηθεί σε έξι φάσεις, μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου. Το δεύτερο «ραντεβού» τους είναι προγραμματισμένο για σήμερα, Δευτέρα.

Αποστασιοποιημένος από την προηγούμενη αποτυχία του έναντι του υπολογιστή Deep Blue της ΙΒΜ το 1997, ο Κασπάροφ εγκατέλειψε την προσεκτική στρατηγική που είχε υιοθετήσει τότε για μία πιο ριψοκίνδυνη τακτική, που όπως φαίνεται έφερε καρπούς.

Μετά την πρώτη κίνηση του Κασπάροφ, το μηχάνημα επέλεξε να αντιπαραθέσει την Σλαβική Αμυνα, που ήταν να προωθήσει κατά δύο τετράγωνα τη βασίλισσά του. Στη 17η κίνηση ο Deep Junior χρειάσθηκε να παραχωρήσει έναν πολύτιμο πύργο για έναν αξιωματικό και ο Κασπάροφ εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να μετατοπίσει τα πιόνια του και να κυριαρχήσει στο κέντρο της σκακιέρας και να εξασφαλίσει τον βασιλιά του στο άκρο της.

Όταν ο Κασπάροφ εξεβίασε με μία ανταλλαγή βασιλισσών στην 26η κίνηση, οι ελπίδες του μηχανήματος εξανεμίσθηκαν και στην επόμενη κίνηση οι προγραμματιστές παραιτήθηκαν της παρτίδας για λογαριασμό του μηχανήματος.

Το Deep Junior είναι ο πρωταθλητής των αγώνων σκακιού υπολογιστών, κερδίζοντας σε τουρνουά στο Μάαστριχτ της Ολλανδίας, το 2002, άλλα 18 προγράμματα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Reuters/Γαλλικό