39

H τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη, η Lufthansa είναι η πρώτη που προσφέρει υπηρεσία πρόσβασης στο Διαδίκτυο… πετώντας στα σύννεφα. Οι επιβάτες στην πτήση της 15ης Ιανουαρίου Φρανκφούρτης – Ουάσιγκτον με Boeing 747-400 είχαν τη δυνατότητα να σερφάρουν στο Internet από ψηλά με υψηλή ταχύτητα.

Η υπηρεσία της Lufthansa θα παρέχεται επί τρεις μήνες δωρεάν. Έπειτα, η εταιρεία θα παρέχει δωρεάν υπηρεσία ενημέρωσης και πρόγνωσης του καιρού μέσω δικής της διαδικτυακής πύλης αλλά θα χρεώνει την πρόσβαση σε άλλους διακομιστές του διαδικτύου περί τα 30-35 ευρώ ανά πτήση. Όλοι οι επιβάτες στην πρώτη θέση θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης. Επίσης, η ίδια δυνατότητα θα παρέχεται και στους επιβάτες στις θέσεις Business και Εconomy αλλά ανά δύο θέσεις.

Έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Lufthansa το 2001 έδειξε ότι οι επιβάτες, ιδιαίτερα εκείνοι που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, προτίθενται να πληρώσουν για τη δυνατότητα πρόσβασης στο Internet.

Ανάλογα σχέδια έχει και η British Airways, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη, σύμφωνα με την εφημερίδα The New York Times. Στις 18 Φεβρουαρίου θα παρέχει πιλοτικά την υπηρεσία στις πτήσεις μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης με χρέωση 32 ευρώ. Η δυνατότητα θα υπάρχει για τους επιβάτες στην πρώτη θέση και την επαγγελματική επί τρεις μήνες, όσο θα διαρκέσει η δοκιμή του συστήματος.

Η Japan Airlines και η σκανδιναβική SAS έχουν ήδη συνάψει ανάλογες συμφωνίες με την Boeing, η οποία είναι υπεύθυνη για τα συστήματα πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις (τεχνολογία Connexion by Boeing).

Αργότερα τον Ιανουάριο, μια ακόμα αεροπορική εταιρεία η Cathay Pacific που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ θα παρέχει υπηρεσία πρόσβασης σε λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από 40 αεροσκάφη της, βασισμένη σε τεχνολογία της Tenzing Communications, θυγατρική της ανταγωνιστικής της Boeing εταιρείας, Airbus.

Ένα ακόμα σύστημα που αναπτύχθηκε με τη συνεργασία της Tenzing και της ARINC χρησιμοποιείται από την Virgin Atlantic Airways. Οι ταξιδιώτες μπορούν να στείλουν σύντομα μηνύματα έναντι 2,5 δολαρίων έκαστο, τα οποία πληκτρολογούν σε συσκευές με μικρές οθόνες ενσωματωμένες στο πίσω μέρος των καθισμάτων σε τέσσερα αεροπλάνα της Virgin. Η ίδια τεχνολογία έχει δοκιμαστεί από την Air Canada και την Singapore Airlines.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ