30

Το Διαδίκτυο ασκεί ιδιαίτερη γοητεία στους μαθητές ηλικίας 10 -14 ετών, αφού οκτώ στα δέκα παιδιά «σερφάρουν» στο Ίντερνετ κυρίως για πληροφόρηση και ψυχαγωγία. Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, το 56% των παιδιών έχουν δεχθεί ερωτήσεις προσωπικού χαρακτήρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΚΠΟΙΖΩ που δημοσιεύονται στην Καθημερινή της Τετάρτης, από τους μαθητές που «σερφάρουν» στο Ίντερνετ, το 33% το κάνει στο σπίτι, το 21% σε φίλους, το 19% στο σχολείο, το 15% σε Ίντερνετ καφέ και το 10% σε φροντιστήριο.

Οι μαθητές κάνουν «κλικ» για να συγκεντρώσουν πληροφορίες (24%), για να διασκεδάσουν και να ψυχαγωγηθούν (23%), για την απόκτηση αρχείων (17%), για τις εργασίες τους (15%), για επικοινωνία, δημιουργία ιστοσελίδων και αγορές.

Πάντως, η ΕΚΠΟΙΖΩ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τα διάφορα «μηνύματα» που δέχονται οι νεαροί χρήστες του Διαδικτύου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 56% των παιδιών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι έχουν δεχθεί ερωτήσεις που σχετίζονται με τα προσωπικά τους στοιχεία, έχουν γίνει αποδέκτες μηνυμάτων που δεν ζήτησαν και διαφημίσεων.

Επιπλέον, το 20% των παιδιών έχουν πραγματοποιήσει αγορές on line είτε χρησιμοποιώντας την πιστωτική κάρτα των γονέων τους είτε με αντικαταβολή.

Από την ανάγνωση των αποτελεσμάτων εξάγεται το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει συστηματικός έλεγχος για την ηλικία των αγοραστών στο Διαδίκτυο, ενώ αρκετές φορές τα παιδιά χρησιμοποιούν την πιστωτική κάρτα των γονεών τους χωρίς εκείνοι να το γνωρίζουν.

«Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στις εμπορικές πιέσεις που δέχονται από το Ίντερνετ. Γίνονται στόχος για διαφημιστές και διαφημιζόμενους, καθώς διαμορφώνουν καταναλωτικές προτιμήσεις» τονίζει η πρόεδρος του ΕΚΠΟΙΖΩ, Ελένη Γουλιέλμου.

Η ίδια προτείνει σειρά μέτρων για την προστασία του ανήλικου χρήστη – καταναλωτή, όπως την απαγόρευση διαφημίσεων προϊόντων καπνού και αλκοόλ, τον σαφή διαχωρισμό διαφήμισης και περιεχομένου ιστοσελίδας και συστήματα πιστοποίησης πιστωτικών καρτών και βεβαίωσης της ηλικίας του χρήστη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ