39

Στην πρωτεύουσα της Ουαλίας, το Κάρντιφ, θα ξεκινήσει τα ταξίδια του το πρώτο ηλεκτρικό όχημα χωρίς οδηγό. Οι δοκιμές του ULTra (αρκτικόλεξο των Urban Light Transport) που χαρακτηρίζεται «το ταξί του μέλλοντος» άρχισαν πρόσφατα στην πρωτεύουσα της Ουαλίας.


Στο μικροσκοπικό αυτό όχημα χωρούν έως και τέσσερα άτομα. Κινείται πάνω σε ειδικές γραμμές, οι οποίες θα είναι ως επί το πλείστον υπερυψωμένες από το επίπεδο των δρόμων και θα έχουν πλάτος στο μισό μιας λωρίδας αυτοκινητόδρομου, δημιουργώντας μια εικόνα που θυμίζει ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Η ιδέα της κατασκευής του ηλεκτρικού (με επαναφορτιζόμενη μπαταρία) οχήματος ανήκει στον Μάρτιν Λόσον, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, ο οποίος είναι επίσης υπεύθυνος για το αμερικανικό πρόγραμμα προσσελήνωσης του διαστημόπλοιου Apollo. Την κατασκευή του ULTra έχει αναλάβει η βρετανική Advanced Transport Systems Ltd.


Το πρώτο στάδιο υιοθέτησης του νέου μέσου μεταφοράς είναι η κυκλοφορία 30 ULTra έως το 2004, τα οποία θα κάνουν τον κύκλο της παράκτιας περιοχής της πόλης Κάρντιφ στην Ουαλία. Αργότερα, θα εξυπηρετήσουν το κοινό και στο κέντρο της πόλης.


Η μέγιστη ταχύτητα του «ταξί του μέλλοντος» είναι 40 μόλις χιλιόμετρα την ώρα· θα φτάνει κανείς ταχύτερα στον προορισμό του προσπερνώντας αυτοκίνητα, λεωφορεία και «παραδοσιακά» ταξί που έχουν «κολλήσει» στην κίνηση των κλασικών αυτοκινητόδρομων.


Τα ULTra θα σταματούν αυτόματα εάν οι αισθητήρες τους υποδεικνύουν ότι πλησιάζουν σε εμπόδιο. Οι επιβάτες θα τα περιμένουν -στο 80% των περιπτώσεων τα νέα «ταξί» θα καταφθάνουν άμεσα- σε ειδικές στάσεις, από όπου θα επιλέγουν και τον προορισμό τους από την προδιαγεγραμμένη διαδρομή του.

Η Advanced Transport Systems εκτιμά ότι η κατασκευή του δικτύου ULTra θα κοστίσει περίπου το ένα τρίτο με ένα δεύτερο του κόστους για την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου. Η σύνδεση του κέντρου της πόλης του Κάρντιφ με την παράκτια περιοχή αναμένεται να στοιχίσει 45,5 εκατομμύρια στερλίνες, όπως μεταδίδει το Reuters. Όσο για το κόστος του εισιτηρίου, οι σχεδιαστές του υπολογίζουν ότι δεν θα ξεπερνά την τιμή του εισιτηρίου ενός παραδοσιακού λεωφορείου, ή και λιγότερο εάν οι επιβάτες επιτρέψουν την επιβίβαση και άλλων επιβατών.




Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ