Οι τέσσερις κορυφαίες αναβάτες του MotoGP (V. Rossi, J. Lorenzo, C. Stoner και D. Pedrosa) είναι ελεύθεροι για το 2011 - Όλα εξαρτώνται από την απόδοση των φετινών μοτοσικλετών και τις διαπραγματεύσεις του Vale με τη Yamaha.
Η εργοστασιακή Honda έκανε μια πρώτη διερευνητική επαφή με τον Casey Stoner για το MotoGP του 2011, δυόμισι μήνες πριν ξεκινήσει το φετινό πρωτάθλημα. Ωστόσο, όλα δείχνουν να εξαρτώνται από τις προθέσεις της Yamaha και την επιλογή ανάμεσα στον Valentino Rossi και τον Jorge Lorenzo.
Οι τέσσερις κορυφαίοι αναβάτες του MotoGP (οι τρεις προαναφερθέντες και ο Dani Pedrosa της Repsol Honda) είναι ελεύθεροι για το 2011, καθώς τα συμβόλαιά τους λήγουν στο τέλος του φετινού έτους. Τα δεδομένα θα ορίσει πρώτα η απόδοση των φετινών μοτοσικλετών και έπειτα η απόφαση της Yamaha.
Μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι ο Vale (αν μείνει στο MotoGP) έχει θέσει βέτο στη Fiat Yamaha να έχει την πλήρη προτεραιότητα το 2011. Δεδομένου ότι ο J. Lorenzo δεν θα υπέγραφε όρο υποτελείας στον V. Rossi, αυτό ίσως σημαίνει ότι ένας εκ των δύο θα αποχωρήσει από τη Yamaha στο τέλος του φετινού πρωταθλήματος.
Η Yamaha καλείται να αποφασίσει αν θα ποντάρει βραχυχρόνια στον Valentino ή μακροχρόνια στον Jorge. Μέχρι τώρα, πάντως, πλήρωσε αδρά τον Ισπανό για να μην δεχθεί την πλουσιοπάροχη πρόταση της Ducati για διετές συμβόλαιο (2010-΄11) και έχει διαμηνύσει στον Ιταλό ότι θέλει να τον κρατήσει μέχρι το τέλος της καριέρας του.
Σε περίπτωση αποχώρησης του Jorge, υπάρχουν οι εναλλακτικές λύσεις της Ducati και της Honda. Πιθανώς ο Ισπανός μπορεί να συνυπάρξει και με τον Casey Stoner στην πρώτη και με τον Dani Pedrosa στη δεύτερη, αλλά ακόμα είναι άγνωστο αν η ιταλική και η ιαπωνική ομάδα επιθυμούν τον εμφύλιο μεταξύ δύο top αναβατών.
Σε περίπτωση αποχώρησης του Valentino, δεδομένης της επιθυμίας που εξέφρασε στη Yamaha να είναι ο απόλυτος ηγέτης της ομάδας, υπάρχει μόνο η Ducati – διότι ο Ιταλός ίσως να μην έβρισκε ενδιαφέρον επιστροφής στη Honda. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να μην βρίσκεται στην ιταλική ομάδα ο Casey Stoner.
Ο Αυστραλός, ειδικά αν κάνει καλή χρονιά φέτος και αποδείξει ότι τα προβλήματα υγείας του 2009 ανήκουν για τα καλά πια στο παρελθόν, φαντάζει ως εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση για τη Yamaha και τη Honda. Η τελευταία ήδη έκανε την κίνησή της.
Ωστόσο, ο Casey λέει: Αυτή τη στιγμή δεν έχω καμία απολύτως πρόθεση να φύγω από εδώ που βρίσκομαι. Η Ducati ήταν πολύ καλή απέναντί μου. Με επέλεξε όταν όλοι νόμιζαν ότι κάνω συνεχώς ατυχήματα και με οδήγησε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το συμβόλαιό μου λήγει φέτος και είμαι βέβαιος ότι στο δεύτερο μισό της αγωνιστικής χρονιάς τα πράγματα θα αρχίσουν να αλλάζουν μόλις δούμε τι συμβαίνει.
Μέσα σε όλο αυτό τον «πυρετό» για τις ισορροπίες δυνάμεων του 2011 ο διευθυντής της Fiat Yamaha, Davide Brivio, υποστηρίζει ότι ο Valentino θα κλείσει την πόρτα της Ducati. Ο Valentino δεν μπορεί να υποδείξει στη Yamaha ποιους αναβάτες να πάρει και το γνωρίζει, είπε ο Ιταλός.
Αν μπορούσε να αποφασίσει, το πιθανότερο ήταν να επέλεγε να είναι μόνος του. Όμως η Yamaha θα αποφασίσει τη στρατηγική. Για το μέλλον, ο Valentino πρέπει να σκεφτεί αν θέλει να συνεχίσει στο MotoGP και θα έλεγα ότι η πιθανότερη επιλογή του θα είναι να συνεχίσει με τη Yamaha. Είναι πολύ ευτυχισμένος με τη Yamaha, έχει καλή μοτοσικλέτα και η παραμονή του είναι το πιθανότερο σενάριο που βλέπω.
Βεβαίως, αν η Yamaha M1 εξακολουθήσει και φέτος να είναι η πιο ολοκληρωμένη και επιτυχημένη μοτοσικλέτα του MotoGP, ίσως τελικά ο Ιταλός να αναγκαστεί να συνυπάρξει με τον Jorge Lorenzo…