H νέα γενιά του Clio συστήνεται στο κοινό πριν την επίσημη πρεμιέρα της «in flesh» στην έκθεση της Γενεύης η οποία ανοίγει αυλαία στις 5 Μαρτίου, δίνοντας μια πρώτη γεύση των χαρακτηριστικών του.

Σε ό,τι αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό, είναι σαφές ότι η γαλλική φίρμα επέλεξε την εξελικτική οδό, δίνοντας ωστόσο ακόμα περισσότερη έμφαση στη λεπτομέρεια και στην ενίσχυση του δυναμισμού που αποπνέει η αισθητική του supermini, με αποτέλεσμα μια πιο upmarket συνολική εικόνα.

Επί της ουσίας και σε πλήρη αντίθεση με ό,τι συμβαίνει συνήθως με τα αυτοκίνητα από γενιά σε γενιά, το Clio έχει περιορίσει το μήκος του που είναι κατά 1,4 εκ. μικρότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά και φτάνει τα 4,048 μέτρα. Μειωμένο είναι και το ύψος κατά 3,0 εκατοστά σταματώντας στα 1,44 μέτρα. Η μοναδική αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων παρατηρείται στο πλάτος το οποίο έχει ενισχυθεί κατά 6,6 εκατοστά φτάνοντας τα 1,798 και συμβάλλοντας τα μέγιστα στη δυναμική εντύπωση της σιλουέτας του αθλητικότερου Clio.

Παρά την ασυνήθιστη σμίκρυνση του κατά μήκος και ύψος, το Clio υπόσχεται περισσότερη ευρυχωρία στο εσωτερικό του ενώ σημαντική είναι και η αύξηση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ η οποία έχει αυξηθεί από τα 300 σε 391 λίτρα. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στην πιο αποδοτική διάταξη, εκτός από τα παραπάνω το Clio προσφέρει και επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους δυναμικότητας 26 λίτρων στο θάλαμο επιβατών.

Στο μοτίβο του αθλητικότερου Clio, κινείται και ο αναπροσδιορισμός των διαθέσιμων εκδόσεων καθώς, εκτός από την ήδη γνωστή και με έμφαση στην κομψότητα έκδοση, Initiale, η οποία με φόντο τις εξαιρετικά σημαντικές βελτιώσεις που έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό του Clio έχει γίνει σαφώς πλουσιότερη, την θέση της ηπίως σπορ σχεδιαστικά έκδοσης GT Line της προηγούμενης γενιάς παίρνει η νέα, πιο επιθετική έκδοση R.S. Line.

H νέα R.S. Line χάρη σε ορισμένα χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από τις «καθαρόαιμες» RS εκδόσεις όπως για παράδειγμα η κυψελοειδής γρίλια, τα λιγότερο διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα, ένα διαφορετικό προφυλακτήρα και τους τροχούς των 17 ιντσών, μεταξύ άλλων, ξεχωρίζει για το σπορ προσανατολισμό της ο οποίος δεν περιορίζεται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση.

Αναλυτικότερα, το σπορ ύφος της συγκεκριμένης νέας έκδοσης αποτυπώνεται εντονότερα και στο εσωτερικό όπου εκτός από τα πεντάλ αλουμινίου, το σπορ τιμόνι με επένδυση από περφορέ δέρμα, το λογότυπο R.S. και τις κόκκινες ραφές, εξοπλίζεται και με διαφορετικά καθίσματα τα οποία υπόσχονται καλύτερη πλευρική στήριξη.

Πλην των ιδιαιτεροτήτων της νέας σπορ έκδοσης και σε αντίθεση με την εξελικτική οδό σε ό,τι αφορά τον εξωτερικό σχεδιασμό του νέου Clio, οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο εσωτερικό είναι δραστικές τόσο σε σχεδιαστικό όσο και τεχνολογικό επίπεδο, συντείνοντας στην upmarket αίσθηση της νέας γενιάς του μοντέλου.

Με κυρίαρχη την κάθετη οθόνη του infotainment η οποία σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις προσφέρει την μεγαλύτερη διαγώνιο στην κατηγορία, σε συνδυασμό με τον –προαιρετικό- ψηφιακό πίνακα οργάνων, η εικόνα του Clio στο εσωτερικό έχει αλλάξει ριζικά επί το τεχνολογικότερο, κάτι που οι άνθρωποι της Renault φροντίζουν να υπογραμμίσουν με την αφθονία στον εξοπλισμό στον οποίο συγκαταλέγονται, θερμαινόμενα καθίσματα, φώτα LED κάμερα οπισθοπορείας.

Παράλληλα, σύμφωνα με τις συστάσεις, αναλόγως αλματώδης με την σχεδιαστική εικόνα που παρουσιάζει το εσωτερικό του Clio θα είναι και η αναβάθμιση στην ποιότητα των υλικών αλλά και τον αριθμό επιλογών που αυτά θα προσφέρουν.

Σε ό,τι αφορά την αθέατη πλευρά του, η Renault επιφυλάσσεται για την πρεμιέρα του μοντέλου στην ελβετική έκθεση από όπου θα ανακοινωθούν τόσο οι κινητήρες όσο και οι λεπτομέρειες για την νέα δέσμη συστημάτων υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας με τα οποία εξοπλίζεται η πέμπτη γενιά του Clio.