Μια ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης με γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων την οποία φιλοδοξεί να κάνει προσβάσιμη στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα παρουσιάσει η ιαπωνική φίρμα στην έκθεση ηλεκτρονικών CES, στο Las Vegas.

Όπως ισχύει για την πλειονότητα των ολιστικών συστημάτων υποβοήθησης, το Guardian, όπως ονομάζεται έχει σχεδιαστεί προκειμένου να ανιχνεύει και αποτρέπει το ενδεχόμενο ατυχημάτων. Η διαφορά του ωστόσο σε σχέση με τα υπόλοιπα αντίστοιχα συστήματα είναι, όπως σημειώνει η Toyota, να συνδράμει τον οδηγό να αποφύγει εξολοκλήρου ένα ενδεχόμενο ατύχημα και όχι να αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου επιχειρώντας απλώς να μετριάσει τις συνέπειες του.

Για την ακρίβεια, όπως διευκρινίζει η ιαπωνική φίρμα το σύστημα λειτουργεί σε μια διαφορετική βάση από τα συνήθη του είδους καθώς, το Guardian δίνει προτεραιότητα στον οδηγό ο οποίος έχει πάντα τον πλήρη έλεγχο του οχήματος και παρεμβαίνει μόνο διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, επιτάχυνσης και πέδησης, αν και εφόσον χρειαστεί και προκειμένου να αποφευχθεί το ατύχημα.

«Στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο οδηγός είναι αυτός που έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου. Αν ωστόσο η οδηγική συμπεριφορά του οδηγού ξεπεράσει, εκούσια ή ακούσια το «όριο» ασφάλειας του αυτοκινήτου, τότε η σουίτα συστημάτων ασφάλειας παρεμβαίνει διορθωτικά, συνδράμοντας τον οδηγό να επαναφέρει το αυτοκίνητο σε ένα ασφαλές πλαίσιο κίνησης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Gill Pratt επικεφαλής του Toyota Research Institute το οποίο είναι και υπεύθυνο για την εξέλιξη της συγκεκριμένης σουίτας συστημάτων.

Παράλληλα με το Guardian το οποίο αφήνει την πρωτοβουλία στον οδηγό, η Toyota εξελίσσει και σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης το οποίο αποκαλεί Chauffeur και για το οποίο μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του.