Αμφίπολη: Θα δείξει ο τρίτος θάλαμος τον «ένοικο» του τάφου;
Στον τρίτο μήνα έχουν μπει οι ανασκαφές στον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη και η αγωνία για τον «ένοικο» του αρχαίου τάφου κορυφώθηκε τα τελευταία 24ωρα μετά την αποκάλυψη ολόκληρου του εντυπωσιακού ψηφιδωτού με την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται τώρα στις έρευνες που ξεκίνησαν το Σάββατο στον τρίτο θάλαμο του τάφου. «Οι εργασίες προχωρούν πόντο-πόντο» είπε στο in.gr η Άννα Παναγιωταρέα.
Στον τρίτο μήνα έχουν μπει οι ανασκαφές στον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη και η αγωνία για τον «ένοικο» του αρχαίου τάφου κορυφώθηκε τα τελευταία 24ωρα μετά την αποκάλυψη ολόκληρου του εντυπωσιακού ψηφιδωτού με την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται τώρα στις έρευνες που ξεκίνησαν το Σάββατο στον τρίτο θάλαμο του τάφου.
«Οι εργασίες προχωρούν πόντο-πόντο» δήλωσε στο in.gr η Άννα Παναγιωταρέα, σημειώνοντας ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι μπορεί να φέρει στο φως η ανασκαφή.
- Αποκαλύφθηκε η μοναδική Περσεφόνη της Αμφίπολης
- Τι κρύβει το εντυπωσιακό ψηφιδωτό της Αμφίπολης;
- Περίτεχνο ψηφιδωτό αποκαλύφθηκε στον τάφο της Αμφίπολης
Η έρευνα στον τρίτο θάλαμο είχε σταματήσει, καθώς η επιστημονική ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη είχε επικεντρωθεί στην αποκάλυψη του περίτεχνου ψηφιδωτού στον δεύτερο θάλαμο και στη συνέχεια στις εργασίες προστασίας του.
Αναμφισβήτητα, πάντως, το ένα μετά το άλλο τα ευρήματα στον Τύμβο Καστά εντείνουν την αγωνία για το ποιος μπορεί να είναι τελικά ο «ένοικος» του τάφου.
Οι εντυπωσιακές Σφίγγες από μάρμαρο Θάσου, οι επιβλητικές Καρυάτιδες, τα τμήματα της μαρμάρινης θύρας και, τώρα, το απαράμιλλης τέχνης ψηφιδωτό επιβεβαιώνουν ότι ο νεκρός ήταν μία σπουδαία προσωπικότητα. Όπως, άλλωστε, προκύπτει από τις δηλώσεις της γγ του υπουργείου Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, είναι πιθανό ο νεκρός να συνδέεται με τον βασιλικό οίκο των Μακεδόνων.
«Βρίσκουμε την σκηνή της αρπαγής της Περσεφόνης στην τοιχογραφία του λεγόμενου τάφου της Περσεφόνης, στο βασιλικό νεκροταφείο των Αιγών. Έχουμε και δεύτερη απεικόνιση με τον Πλούτωνα και την Περσεφόνη, σε σκηνή ιερού γάμου, στο ερεισίνωτο του μαρμάρινου θρόνου, στον τάφο της Ευρυδίκης, μητέρας του Φιλίππου, στις Αιγές» δήλωσε η κ. Μενδώνη κατά την πρόσφατη ενημέρωση των δημοσιογράφων για την πορεία των ερευνών.
«Οι σκηνές αυτές συνδέονται με τις λατρείες του κάτω κόσμου, με την Ορφική λατρεία- κάθοδος στον Άδη-καθώς και με τις διονυσιακές τελετές. Ο εκάστοτε επικεφαλής του οίκου των Μακεδόνων ήταν ο αρχιερέας αυτών των λατρειών».
«Η παράσταση στην περίπτωσή μας έχει συμβολική σημασία, η οποία μπορεί να δηλώνει κάποια σχέση του ‘ενοίκου’ του τάφου με τον μακεδονικό οίκο. Ο πολιτικός συμβολισμός είναι πολύ ισχυρός σε όλες τις εποχές» υπογράμμισε.
Άννα Ανδίρα
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Τι έδειξαν τα αλκοτέστ μετά το ρεβεγιόν Χριστουγέννων – Συνεχίζονται εντατικά οι έλεγχοι
- Παπανικολάου για Μόρις: «Τα πρώτα δείγματα είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά»
- Άγιος Δημήτριος: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας ο δήμος
- Κυβερνοασφάλεια: Γιατί οι χάκερς αγαπούν τις γιορτές – Τρία τρανταχτά παραδείγματα των τελευταίων χρόνων
- Eternity C: Το μήνυμα του Έλληνα φρουρού που επέζησε της επίθεση των Χούθι
- Δήμος Αθηναίων: Χριστουγεννιάτικο Γεύμα Αγάπης σε άστεγους και οικονομικά ευάλωτους πολίτες




