39

Ιδιοκτησία της Roxio αποτελεί από χτες, Τετάρτη, η πνευματική ιδιοκτησία της Napster (η τεχνολογία και το napster.com), αφού το αρμόδιο δικαστήριο ενέκρινε την πώληση τής πάλαι ποτέ δημοφιλούς διαδικτυακής υπηρεσίας για την ανταλλαγή αρχείων mp3 μεταξύ χρηστών, έναντι 5 εκατ. δολαρίων.

H Roxio αναπτύσσει λογισμικό για την εγγραφή CD, συμπεριλαμβανομένου του γνωστού Easy CD Creator. Προς το παρόν, η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για τη Napster. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλός της, Κρις Γκόρογκ έκανε πρόσφατα την αινιγματική δήλωση ότι η τεχνολογία της Napster «θα διευρύνει το ρόλο της Roxio στην αγορά των ψηφιακών μέσων και θα αυξήσει τις υπηρεσίες που θα προσφέρει στους καταναλωτές».

Με την εξαγορά, η Roxio δεν αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις της Napster προς τις δισκογραφικές εταιρείες που τη μήνυσαν, ούτε θα περάσει σε εκείνη ο εξοπλισμός της. Διακομιστές, συσκευές δικτύου, προσωπικοί υπολογιστές κ.λπ. θα δημοπρατηθούν στις 11 Δεκεμβρίου.

H Napster, μετά τις έντονες δικαστικές διαμάχες της με τις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες, ζήτησε την προστασία του δικαστηρίου από τους πιστωτές της. Η Bertelsmann, η μεγάλη εταιρεία από το χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης της Γερμανίας, προσφέρθηκε να την εξαγοράσει μετά την πτώχευση. Το δικαστήριο όμως απέρριψε την πρόταση αυτή.

Η Napster έκανε γνωστή στους χρήστες του διαδικτύου τη δυνατότητα να αποκτούν πρόσβαση σε ένα τμήμα του σκληρού δίσκου άλλων χρηστών και να αντιγράφουν αρχεία, δηλαδή την τεχνολογία των δικτύων από άκρο σε άκρο (Peer-to-Peer). Ωστόσο, προκάλεσε την μήνιν των δισκογραφικών εταιρειών, οι οποίες είδαν να δημιουργείται και να παίρνει τεράστιες διαστάσεις ένας «παράδεισος για την πειρατεία μουσικής». Οι χρήστες αντάλλαζαν αφειδώς, όπως αποδείχτηκε από τη δημοτικότητα της υπηρεσίας-τραγούδια σε φορμά mp3, και η Napster θεωρήθηκε ο βασικός υπαίτιος για την καταπάτηση των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών.

Στο γεγονός αποδόθηκε και η μείωση των πωλήσεων CD μουσικής, κατηγορία με την οποία όμως δεν συμφωνούν όλοι. Εξάλλου, οι δισκογραφικές εταιρείες είδαν ότι το διαδίκτυο είναι ένα μέσο από το οποίο μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους -αρκεί να βρουν έναν ασφαλή τρόπο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ