Φωτογραφίες: Automedia

O φωτογραφικός φακός εντόπισε για πρώτη φορά την νέα γενιά του Audi S4 Avant η οποία προδιαγράφεται να είναι και η τελευταία του είδους των αμιγώς βενζινοκίνητων station wagon επιδόσεων.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Audi, σχεδιάζει να λανσάρει την τελευταία γενιά μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2026 κάτι που σημαίνει ότι η νέα γενιά του A4, συμπεριλαμβανομένων των S και RS εκδόσεών του, θα αποτελέσουν την τελευταία ευκαιρία απόκτησης του μοντέλου με παραδοσιακούς κινητήρες.

Ανεξαρτήτως σχεδιασμού και τελευταίων ή πρώτων ευκαιριών, οι εικόνες του S4 Αvant δείχνουν ότι το μοντέλο ακολουθεί μια αναλόγως εξελικτική πορεία με τα υπόλοιπα δοκιμαστικά πρωτότυπα του νέου A4 που έχουν εντοπιστεί από τον φωτογραφικό φακό.

Ειδικότερα, στο μπροστινό τμήμα διακρίνεται η πιο στενή γρίλια η οποία πλαισιώνεται από αιχμηρότερα φωτιστικά σώματα και μια πιο ξεκάθαρη σχεδιαστικά χαμηλότερη γρίλια. Την όψη του συμπληρώνει ένα σετ λεπτών κάθετων εισαγωγών αέρα που τοποθετούνται κάτω από τα φωτιστικά σώματα, υπηρετώντας τις ανάγκες ψύξης του συστήματος πέδησης.

Μια προσεκτική παρατήρηση αποκαλύπτει ότι η νέα γενιά εγκαταλείπει τη δεύτερεύουσα γρίλια στο τελείωμα του καπό προς όφελος μιας λιγότερο κατακερματισμένης εικόνας. Προηγούμενες κατασκοπικές λήψεις του απλού A4 Αvant έχουν δείξει ότι τα πλευρικά τμήματα απεμπολούν τις έντονες πτυχώσεις προς όφελος μιας πιο καθαρής σχεδίασης.

Στο πίσω τμήμα, εκτός από το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ διακρίνεται ένα διακριτό spoiler ενώ σε ό,τι αφορά τα φωτιστικά σώματα προς το παρόν πρόκειται για προσωρινά προπαραγωγής φώτα τα οποία θα αλλάξουν στην πορεία.

Παράλληλα με την πρώτη εμφάνιση του S4 το συγκεκριμένο σετ εικόνων περιλαμβάνει και την πρώτη αποτύπωση του εσωτερικού του μοντέλου όπου προς το παρόν διακρίνεται μια ακόμα μεγαλύτερη εκδοχή του Audi Virtual Cockpit πίσω από το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι. Αν και το υπόλοιπο εσωτερικό καλύπτεται από άφθονο καμουφλάζ, η κεντρική κονσόλα δεδομένα θα φιλοξενεί ακόμα λιγότερους φυσικούς διακόπτες και ένα νέου σχεδιασμού διακριτικό επιλογέα ταχυτήτων ο οποίος θα αποτελεί προνόμιο των αυτόματων εκδόσεων.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές αναμένεται ωστόσο να προέλθουν από την αθέατη πλευρά του A4 το οποίο θα έχει ως αφετηρία μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας MLB. Αυτή θα συνδυαστεί με μια νέα γενιά δίλιτρων κινητήρων βενζίνης με βάση το μοτέρ ΕΑ888. Πολλές εκδόσεις αναμένεται να ενσωματώσουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt ενώ την γκάμα θα συμπληρώσει plug-in υβριδική  έκδοση. Το παρών θα εξακολουθήσουν να δίνουν και οι diesel κινητήρες αν και η έκδοση S4 πιθανότατα θα αξιοποιήσει κινητήρα βενζίνης αντί του V6 diesel, προσφέροντας δεδομένα επιπλέον ισχύ.

Σε δεύτερο χρόνο την γκάμα θα συμπληρώσει και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση η οποία ωστόσο θα έχει ως αφετηρία μια διαφορετική πλατφόρμα και συγκεκριμένα τη νέα αρχιτεκτονική PPE που θα αξιοποιήσει και το επικείμενο A6 e-tron.