Στους δρόμους του Φοίνιξ, στην Αριζόνα λειτουργούν περισσότερα από 300 αυτοκίνητα κινούνται μόνα τους, χωρίς οδηγό. Είναι ταξί και παραλαμβάνουν πελάτες από το δρόμο.

Ανήκουν στην υπηρεσία Waymo One η οποία για πρώτη φορά άνοιξε για το κοινό τον Οκτώβριο.

Με την υποστήριξη της μητρικής εταιρείας Google Alphabet, η Waymo πρωτοστατεί σε αυτόνομα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και το 2021 σκοπεύει να επεκτείνει την υπηρεσία στο Phoenix και πέραν αυτής.

«Καθώς συνεχίζουμε να αυξάνουμε σταδιακά την δυναμικότητά μας, θα επεκτείνουμε την υπηρεσία μας σε περισσότερους επιβάτες μέσω μιας δημόσιας εφαρμογής. Ανυπομονούμε να κάνουμε το Waymo One διαθέσιμο και σε περισσότερους ανθρώπους σε περισσότερα μέρη», δήλωσε εκπρόσωπος της Waymo.

Οι αντίπαλοι της δεν είναι πολύ πίσω.

Η Cruise, η οποία ανήκει στην General Motors, δοκιμάζει τις υπηρεσίες της στο Σαν Φρανσίσκο, μια πόλη όπου ο καιρός και οι δρόμοι είναι πιο περίπλοκοι από το ηλιόλουστο Φοίνιξ. Τον Οκτώβριο η Cruise έλαβε άδεια να δοκιμάσει τα αυτόνομα αυτοκίνητά της χ    ωρίς οδηγό και το σχέδιο είναι να ξεκινήσει μια αυτόνομη υπηρεσία όπως η Waymo, αλλά η εταιρεία δεν έχει πει πότε θα είναι έτοιμη. Στο βίντεο προσομοίωσης φαίνεται ο τρόπος που λειτουργεί.

Η Lyft δοκιμάζει επίσης τα αυτόνομα αυτοκίνητά της στο Σαν Φρανσίσκο. Πιστεύεται, όμως ότι βρίσκεται πολύ πιο πίσω από τις Waymo και Cruise.

Τον Δεκέμβριο, η Uber εγκατέλειψε την δική της προσπάθειά της να αναπτύξει τα δικά της αυτοκίνητα. Η εταιρεία πούλησε το τμήμα αυτόνομων οχημάτων της στην Aurora Technologies, η οποία υποστηρίζεται από την Amazon, καθώς εστιάζει στις υπηρεσίες ταξί και παράδοσης τροφίμων.

Στην Κίνα, το AutoX πρωτοστατεί. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ένας στόλος 25 αυτοκινήτων ξεκίνησε στο Shenzhen τις δοκιμές χωρίς οδηγούς  ή τηλεχειριστήριο.