Σε ισχύ τίθεται από την 1η Ιουλίου η ευρωπαϊκή νομοθεσία που καθιστά υποχρεωτική την εκπομπή ήχου από τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα διεκδικήσουν έγκριση τύπου, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτροκίνητα είτε για υβριδικά ή plug-in υβριδικά, προκειμένου να γίνονται εύκολα αντιληπτά από τους πεζούς.

Αν και σύμφωνα με την νομοθεσία εναπόκειται στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιλέξουν το είδος του ήχου που θα εκπέμπουν τα αυτοκίνητα τους, το Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) όπως είναι η επίσημη ονομασία του συστήματος με το οποίο θα πρέπει να εφοδιάζονται υποχρεωτικά όλα τα αυτοκίνητα με κάποιου είδους ηλεκτρικό σύνολο, ο εκπεμπόμενος ήχος υπόκειται σε ορισμένες προδιαγραφές.

Για την ακρίβεια θα πρέπει να είναι ενδεικτικός της συνήθους συμπεριφοράς των αυτοκινήτων με σαφείς διακυμάνσεις συχνότητας που να καθιστούν εύκολα σαφές κατά πόσο το αυτοκίνητο επιταχύνει ή επιβραδύνει. Επίσης, ο ήχος που θα εκπέμπεται από τα ηλεκτροκίνητα θα πρέπει να είναι ανάλογος ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αντίστοιχης κατηγορίας.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της νομοθεσίας ο ήχος που θα εκπέμπεται θα πρέπει να έχει ένταση μεταξύ 56 και 75 db βάσει της αναλογίας κιλών/ίππο του αυτοκινήτου. Θα ήταν χρήσιμο να σημειωθεί ότι ένας ήχος έντασης 75 db αντιστοιχεί στο θόρυβο ενός συμβατικού αυτοκινήτου που κινείται με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, από απόσταση περίπου οκτώ μέτρων.

Το σύστημα εκπομπής ήχου θα ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες κάτω των 20 χλμ./ώρα, ενώ θα προσφέρεται και η δυνατότητα απενεργοποίησής του από τον οδηγό εφόσον κριθεί απαραίτητο.