Αντιδράσεις και προτάσεις για το master plan του λιμανιού του Πειραιά
Τις αντιδράσεις και τις προτάσεις τους για τα σχέδια της Cosco για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, έως το 2021 (master plan) εξέφρασαν φορείς της πόλης σε ευρεία σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά με τη συμμετοχή δημάρχων της περιοχής, εκπροσώπων επιμελητηρίων και του εμπορικού συλλόγου.
Οι σχεδιασμοί που περιλαμβάνονται στα σχέδια της Cosco για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, έως το 2021 (master plan), εξετάστηκε σε ευρεία σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά με τη συμμετοχή δημάρχων της περιοχής, εκπροσώπων επιμελητηρίων και του εμπορικού συλλόγου.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γεώργιος Γαβρίλης, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο δήμαρχος Περάματος Ιωάννης Λαγουδάκης, η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου, υπηρεσιακοί παράγοντες και εμπλεκόμενοι φορείς.
Στη σύσκεψη εκφράστηκαν απόψεις και παρατηρήσεις αναφορικά με τη διαβούλευση που βρίσκεται σε εξέλιξη για το αναπτυξιακό πρόγραμμα του λιμανιού, ενώ ο κάθε δήμαρχος αναμένεται να τοποθετηθεί επί του θέματος μετά και την ανάλογη ενημέρωση που θα υπάρξει στα δημοτικά συμβούλια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κοινή διαπίστωση των περισσότερων συμμετεχόντων ήταν ότι ο χρόνος της διαβούλευσης που δόθηκε από τη διοίκηση του ΟΛΠ αναφορικά με τις προτάσεις για το master plan είναι ανεπαρκής, καθώς όπως πολλοί τόνισαν οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στο λιμάνι του Πειραιά από την κινεζική διοίκηση είναι πολύ σοβαρές και θα καθορίσουν τις δραστηριότητες των παραλιμένιων περιοχών σε βάθος τουλάχιστον 25ετίας.
Τονίστηκε επίσης ότι η διοίκηση του ΟΛΠ θα πρέπει να καταθέσει τις μελέτες που αφορούν τον κατασκευαστικό τομέα, το κυκλοφοριακό και το περιβάλλον, ενώ κάποιοι διαφώνησαν με τις μεγάλης κλίμακας εμπορικές δραστηριότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν στο λιμάνι.
Επισημάνθηκε ακόμη ότι κτίρια και ξενοδοχεία που θα κατασκευαστούν μέσα θα πρέπει να είναι εναρμονισμένα με τους πολεοδομικούς κανονισμούς της πόλης, ενώ ζητήθηκε να προχωρήσει και η κατασκευή Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
Αναφορικά με τις αποθήκες Logistics που προβλέπεται να κατασκευαστούν στο Ικόνιο, ορισμένοι από τους συμμετέχοντες ανέφεραν ότι η συγκεκριμένη δραστηριότητα αναπτύσσεται μέσα στον αστικό ιστό, ενώ εξετάστηκε και η κατασκευή επισκευαστικού προβλήτα μεγάλων γιοτ στην περιοχή Γ1.
Επίσης τέθηκε θέμα και με τον νέο προβλήτα πετρελαιοειδών, καθώς κάποιοι ανέφεραν ότι ουσιαστικά κατοχυρώνεται η παρουσία των εταιρειών πετρέλευσης στην περιοχή και στον αστικό ιστό της πόλης.
«Απαιτούμε πλήρη σεβασμό του Συντάγματος και της ελληνικής νομοθεσίας για την προστασία των περιφερειακών ζωνών στη στεριά και τη θάλασσα καθώς και του περιβάλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε αρνητικοί σε οποιαδήποτε δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης στην περιοχή της Σαλαμίνας (Κυνόσουρα) που προστατεύεται αυστηρά» αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Παναγιώτης Χατζηπέρος και η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου.
Προσθέτουν επίσης ότι προτείνουν τη δημιουργία μουσείου και θεματικού πάρκου για την ανάδειξη των ευρημάτων και την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Το master plan του λιμανιού του Πειραιά αναμένεται να εξεταστεί και σε σύσκεψη που συγκάλεσε η Δημόσια Αρχή Λιμένων στο υπουργείο Ναυτιλίας με τη συμμετοχή εκπρόσωπων δημάρχων και φορέων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΟΛΠ απέστειλε επιστολή προς τα αρμόδια υπουργείο Ναυτιλίας και Οικονομικών, αναφέροντας ότι υπεύθυνη αρχή για την παρακολούθηση της σύμβασης παραχώρησης είναι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και ότι η Δημόσια Αρχή Λιμένος δεν έχει αρμοδιότητα να διαβουλευθεί για το θέμα του master plan.
Να σημειωθεί, ότι η ΟΛΠ Α.Ε. παρουσίασε τις προτάσεις της για το master plan του Λιμένος Πειραιά τη Δευτέρα 22/01/2018.
Όπως αναφέρει, η σύνταξη του προγραμματικού σχεδίου για την ανάπτυξη και λειτουργία του Λιμένα Πειραιά έγινε σύμφωνα με όλους τους νόμους και κανονισμούς γενικής εφαρμογής, καθώς και όλους τους ισχύοντες ρυθμιστικούς κανόνες, τη μεθοδολογία και τις προδιαγραφές που παρατίθενται στο έγγραφο με τίτλο «Προδιαγραφές Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης Λιμένων Διεθνούς Ενδιαφέροντος», τους κανόνες και τις κατευθυντήριες γραμμές για την κατάρτιση προγραμματικών σχεδίων, όπως παρατίθενται στη σύμβαση παραχώρησης.
in.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ
- Η αστυνομία στο Βερολίνο, μπορεί να μπει σε σπίτια και να εγκαθιστά κατασκοπευτικό λογισμικό
- Υεμένη: Ο Γκουτέρες καταδικάζει την παραπομπή υπαλλήλων του ΟΗΕ σε δίκη από τους Χούθι
- Ένας φοιτητής του Πανεπιστημίου του Κεντάκι πέθανε από πυροβολισμό και ακόμα ένας δίνει μάχη για την ζωή του
- Στα «ΝΕΑ» της Τετάρτης: Ελληνες κυανόκρανοι στη Λωρίδα της Γάζας
- Η πρόεδρος της χώρας καταγγέλλει «εκλογικό» και ψηφιακό «πραξικόπημα» στην Ονδούρα
- Σε προχωρημένες επαφές με τον Μόντε Μόρις ο Ολυμπιακός (vid)
- Champions League: Η βαθμολογία της League Phase – Η θέση του Ολυμπιακού μετά τη νίκη του (pic)
- Ευρωκοινοβούλιο: Το άρθρο 86 και τα εμπόδια στην απονομή δικαιοσύνης – Ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Δικαίου έναντι διατάξεων
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



![Αγρότες πρόσφεραν κρόκο και μήλα στους διερχόμενους οδηγούς στην Κοζάνη [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/agrotes77-127x85.jpg)


![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τετάρτη 10.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/cristofer-maximilian-YK8Mvocj6yE-unsplash-315x220.jpg)
























![Αεροπλάνο προσγειώνεται πάνω σε αυτοκίνητο και όλοι επιβιώνουν με γρατζουνιές! [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/plane-crash231-315x220.jpg)































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442