«Γεια σου, Αθήνα. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ» είπε Ρότζερ Γουότερς, ξεκινώντας τη μαγική βραδιά του The Wall στο ΟΑΚΑ μπροστά σε περίπου 40.000 θεατές.

Ο Γουότερς εμφανίστηκε με μαύρα ρούχα και λευκά αθλητικά παπούτσια, ξεκινώντας με το In the flesh.

Στη συναυλία έγινε χρήση νέων γραφικών και εικόνων, σε μια προσπάθεια να εικονοποιηθεί η ιστορία και τα τραγούδια.

Το κοινό απεδείχθη ιδιαίτερα ζωντανό και ο Ρότζερ Γουότερς έκανε πολλές απόπειρες να μιλήσει στα ελληνικά, λέγοντας ότι η γλώσσα είναι πολύ δύσκολη.

Τετραφωνικός ήχος, πυροτεχνήματα, τεράστιες φουσκωτές μαριονέτες, και πολλά σπέσιαλ εφέ ήταν λίγα μόνο από τα «υλικά» του μεγαλοπρεπούς σόου.

Ένας φουσκωτός μαύρος χοίρος -ένα από τα παλιά γνώριμα στοιχεία των σόου των Pink Floyd ως σύμβολο του καπιταλιστικού συστήματος αλλά και εξωφύλλων άλμπουμ τους («Animals»)- πετούσε πάνω από το κοινό.

Το σόου ξεκίνησε φαντασμαγορικά: Ένα αεροπλάνο (κατασκευή) πέταξε πάνω από τα κεφάλια των θεατών, συνετρίβη με δύναμη και τυλίχθηκε στις φλόγες.

Ένας τεράστιος φουσκωτός δάσκαλος, ένας «στρατός από σφυριά», εικόνες θυμάτων πολέμων και επιθέσεων, απετέλεσαν μερικά από τα αναρίθμητα και άψογα σκηνοθετημένα στιγμιότυπα του σόου.

Κυρίαρχο στοιχείο του ήταν το Τείχος 74 μέτρων σε πλάτος και 11 μέτρων σε ύψος, το οποίο χτίστηκε σιγά-σιγά και στο φινάλε, μετά το κομμάτι Outside The Wall, γκρεμίστηκε πανηγυρικά.

Ο Γουότερς αφιέρωσε τη συναυλία στον Ζαν ντε Μενέζες, τον βραζιλιάνο που σκοτώθηκε από πυρά βρετανών αστυνομικών στο μετρό του Λονδίνου.

Το The Wall είναι ένα εμβληματικό έργο που αναφέρεται στα τείχη που χτίζουμε μέσα μας: από την εκπαίδευση, την κρατική βία, τη μισαλλοδοξία, τις γονικές εμμονές, ακόμα και στις ερωτικές σχέσεις.

Το Outside the Wall καλεί τους ακροατές να γκρεμίσουν τα τείχη και να βιώσουν -έστω και για λίγο- την ελευθερία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ