Παίζοντας με την όραση, με ελάχιστα μέσα, χωρίς καθόλου μουσική αλλά και χωρίς να λείπει ο ήχος, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κατάφερε να αποσπάσει το θερμό χειροκρότημα όσων βρέθηκαν το Σάββατο στην πρεμιέρα του έργου του, «Πρώτη Ύλη», στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Μετά από αρκετά χρόνια ο Δ.Παπαϊωάννου επέστρεψε ως χορευτής και ανέβηκε στη σκηνή με τον Ταντένου Λίζενφελντ.

Τα εισιτήρια της παράστασης είχαν εδώ και καιρό εξαντληθεί, καθώς ο Δ.Παπαϊωάννου έχει χτίσει το δικό του κοινό.

Στην παράσταση, δύο αντρικά σώματα, δύο μουσαμάδες, που εξυπηρετούν και ως κάδρα, είναι αρκετά για να επιτρέψουν στον γλύπτη της παράστασης (Δ.Παπαϊωάννου) να σμιλεύσει το δικό του άγαλμα. Χρησιμοποιεί μόνο την πρώτη ύλη, ένα γυμνό αντρικό σώμα με τέλειες αναλογίες.

Το μαύρο πανί που βρίσκεται πίσω από το γυμνό σώμα του συμπρωταγωνιστή του τον αφήνει να παίξει. Να κρύψει πρώτα τη μια του κνήμη, έπειτα την άλλη λίγο αργότερα τα χέρια και το κεφάλι. Το αντρικό κορμί μεταμορφώνεται σε «αρχαία ανασκαφή», ένας κορμός δίχως χέρια, πόδια, κεφάλι. Ένας ζωντανός κούρος.

H παράσταση δείχνει την αναμέτρηση δύο ανδρών, όπου ο ένας παλεύει για να επικρατήσει πάνω στον άλλο. Ο ένας ντυμένος, ο άλλος γυμνός είναι αντιμέτωποι.

Περνάει ο ένας μέσα από το κορμί του άλλου, «συρρικνώνονται» προκειμένου να γίνουν ευέλικτοι, βγαίνουν αλώβητοι και επαναλαμβάνουν στη συνέχεια το ίδιο μοτίβο, μέσα από διαφορετικές στάσεις.

Στην προσπάθεια του να σμιλεύσει ο ένας τον άλλο ενώνονται και ενδεχομένως συμβιβάζονται.

Η παράσταση θα συνεχιστεί έως την Τρίτη 26 Ιουνίου και θα επαναληφθεί στις 30 Ιουνίου και 1-3 Ιουλίου.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ