Masterclass με θέμα το προσωπικό μάρκετινγκ για σκηνοθέτες με τίτλο «Νέες αγορές – Νέες ευκαιρίες» πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Μαρτίου, στο πλαίσιο του Docs in Thessaloniki Pitching Forum 2011 σε συν-διοργάνωση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ (EDN) και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, το οποίο ήταν ανοιχτό σε όλους τους συμμετέχοντες στο φεστιβάλ.

Ο εισηγητής του σεμιναρίου, Νταν Σάνον, από την εταιρεία ID Communication έκανε μια εισαγωγική παρουσίαση των μηχανισμών που σκηνοθέτες και παραγωγοί θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους, όταν χρησιμοποιούν τα εργαλεία του διαδικτύου για να προωθήσουν τα ντοκιμαντέρ τους. Ο κύριος Σάνον έκανε αναφέρθηκε στο μάρκετινγκ-προώθηση από στόμα σε στόμα (viral marketing), τα κοινωνικά δίκτυα, τον εντοπισμό του κοινού απεύθυνσης και την κατοχύρωση μιας θέσης για την ταινία τους. Επιπλέον, παρουσίασε κάποια από τα διαθέσιμα εργαλεία για το προσωπικό μάρκετινγκ και τα οφέλη που μπορούν να έχουν από αυτά οι επαγγελματίες του κινηματογράφου.

Το διαδίκτυο προσφέρει στους σκηνοθέτες μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να εδραιώσουν μια στενή σχέση με το κοινό τους και να κατοχυρώσουν τη δική τους θέση στην αγορά. Σύμφωνα με τον εισηγητή, οι σκηνοθέτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του διαδικτύου για να δημιουργήσουν βίντεο προώθησης τόσο για τους διεθνείς αγοραστές όσο και για άμεση πώληση στους καταναλωτές μέσω διαδικτύου. Ο σωστός συνδυασμός και η ορθή τακτική στη χρήση των εργαλείων του διαδικτύου, επιτρέπει στους σκηνοθέτες να επικεντρώσουν πιο αποτελεσματικά στο κατάλληλο γκρουπ ενώ το διαδικτυακό μάρκετινγκ διατηρεί τον γενικό προϋπολογισμό του μάρκετινγκ σε χαμηλά επίπεδα.

Η εταιρεία ID Communications ιδρύθηκε από τον Νταν Σάμον, ο οποίος εργάζεται στην κινηματογραφική παραγωγή, διανομή και μάρκετινγκ για πάνω από 20 χρόνια με έδρα το Μόντρεαλ και εξειδικεύεται στο μάρκετινγκ ταινιών που επιδιώκουν να αναδειχθούν σε εξειδικευμένη αγορά. Ο Νταν Σάνον τελειώνει αυτή την εποχή το βιβλίο του The Dot-Com Frequency, με κεντρικό θέμα τις στρατηγικές διαδικτυακού μάρκετινγκ για σκηνοθέτες.

Την ίδια ημέρα έγινε επίσημα στι ΙΕΚ ΑΚΜΗ παρουσίαση του CoPro, ενός ιδρύματος για το μάρκετινγκ ντοκιμαντέρ, που έχει ως στόχο την προώθηση και διακίνηση στη διεθνή αγορά ισραηλινών ντοκιμαντέρ, αποτελώντας την πρώτη και μοναδική οργάνωση με αυτά τα χαρακτηριστικά στο Ισραήλ.

Οι βασικές του δραστηριότητες είναι η οργάνωση μιας ετήσιας αγοράς ταινιών στα τέλη Μαΐου, η αποστολή αντιπροσωπιών με παραγωγούς το φθινόπωρο και το χειμώνα, μια διετής έκδοση-οδηγός χρηματοδοτήσεων για σκηνοθέτες, η προώθηση ποιοτικών προγραμμάτων για παιδιά και οι περιφερειακές συμπαραγωγές.

Η Όρνα Γιαρμούτ, ιδρύτρια-διευθύντρια του CoPro, παρουσίασε στους παρευρισκόμενους παραγωγούς τα σημερινά χαρακτηριστικά του ντοκιμαντέρ στο Ισραήλ: τις βασικές θεματικές, τις πηγές χρηματοδότησης και τη σημασία των συμπαραγωγών με διεθνείς εταίρους ενώ εξήγησε τα σχέδια της επιτροπής παραγωγών που θα παρευρέθηκε στην αγορά ντοκιμαντέρ της CoPro.

Η Ελλάδα και το Ισραήλ προχωράνε στην υπογραφή μιας συμφωνίας για τον κινηματογράφο. Στο πνεύμα αυτής της συμφωνίας, η CoPro και η Story Doc σχεδιάζουν ανταλλαγή επισκέψεων αντιπροσωπιών μεταξύ των δύο χωρών.

Τζένη Παπαγεωργίου

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ