Επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου ενέκρινε ομόφωνα την Τετάρτη σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπει την αυστηρή τιμωρία των αποστολέων διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς έγκυρη διεύθυνση απόκρισης και χωρίς προηγούμενη έγκριση του παραλήπτη.
Επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου ενέκρινε ομόφωνα την Τετάρτη σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπει την αυστηρή τιμωρία των αποστολέων διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς έγκυρη διεύθυνση απόκρισης και χωρίς προηγούμενη έγκριση του παραλήπτη.
Οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων, που βρίσκονται συνήθως πίσω από αυτά τα μηνύματα, είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους παραλήπτες για το δικαίωμά τους να μην περιλαμβάνονται στο εξής στις λίστες τους. Είναι επίσης αυτονόητη η υποχρέωσή τους να δίνουν μία έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπου θα στέλνουν οι παραλήπτες το αίτημά τους. Τέλος, θα είναι υποχρεωμένες να διαγράψουν από το αρχείο διευθύνσεών τους παραλήπτες που θεωρούν τα μηνύματα αυτά ανεπιθύμητα, όπως αναφέρει το Reuters στο δικτυακό του τόπο.
Όσοι αρνούνται να συμμορφωθούν είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν αντιμέτωποι με μηνύσεις από φορείς παροχής πρόσβασης στο Διαδίκτυο και πρόστιμο 500 δολαρίων (190.000 δρχ.) ανά παραβίαση, ή συνολικό πρόστιμο έως και 50.000 δολαρίων (19 εκατ. δραχμές).
Με τη νομοθετική πράξη περί αυτόκλητων διαφημιστικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Unsolicited Commercial Electronic Mail Act) ολοκληρώνονται οι διετείς προσπάθειες να περιοριστεί το φαινόμενο. Χρήστες και φορείς παροχής πρόσβασης στο Διαδίκτυο (ISP) αντιδρούσαν ιδιαίτερα, καθώς η μαζική αποστολή εκατομμυρίων τέτοιων μηνυμάτων είχε δημιουργήσει προβλήματα στην ταχύτητα πρόσβασης από το δίκτυο πολλών ISP και είχε ξεχειλίσει τα «γραμματοκιβώτια» των χρηστών με κάθε είδους μηνύματα.