28

Περισσότερα από 50 εκατομμύρια βιβλία αγόρασαν μέσω του Internet το 1999 οι Αμερικανοί αναγνώστες -ποσό σχεδόν τριπλάσιο από το 1998- σύμφωνα με έρευνα που ανακοινώθηκε την περασμένη Παρασκευή στο ετήσιο συνέδριο BookExpo America, που πραγματοποιήθηκε στο Σικάγο.

Η Ερευνα της αγοράς του βιβλίου κατά το 1999 πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία NPD Group, για λογαριασμό της Αμερικανικής Ενωσης Βιβλιοπωλών και του Book Industry Study Group, ενός ανεξάρτητου ερευνητικού οργανισμού των ΗΠΑ.


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η ιντερνετική αγορά βιβλίων κατάφερε μέσα σε τέσσερα χρόνια να αποτελέσει το γρηγορότερα αναπτυσσόμενο τομέα της αγοράς του βιβλίου.


Συγκεκριμένα, οι ηλεκτρονικές αγορές βιβλίων αυξήθηκαν από το 1,9% της αγοράς κατά το 1998 (20 εκατομμύρια τίτλοι), στο 5,4% τον περασμένο χρόνο (57 εκατομμύρια τίτλοι).


Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, η συνολική αύξηση των πωλήσεων σε όλους τους κλάδους της βιβλιαγοράς, περιορίστηκε στο 3%, ενώ ειδικά οι πωλήσεις των ανεξάρτητων βιβλιοπωλείων και των αλυσίδων καταστημάτων του είδους, σημείωσαν πτώση.


Πέραν των εντυπωσιακών αυτών ποσοτικών στοιχείων, το Internet φαίνεται ότι επηρεάζει και τα είδη των βιβλίων που επιλέγουν οι αναγνώστες.


Για παράδειγμα, η αγορά των θεματικών καταλόγων και των βοηθημάτων σημείωσε πτώση της τάξεως του 10%, καθώς το Διαδίκτυο επιτρέπει στις περισσότερες περιπτώσεις τη γρήγορη και αποτελεσματική συλλογή πληροφοριών που συνήθως περιέχονται σε αυτού του είδους τα βιβλία.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press