Τελευταία ευκαιρία για να υποβάλουν την αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών, προκειμένου να τους πιστωθεί το ποσό της ενίσχυσης που θα  χρησιμοποιηθεί για εξόφληση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών έχουν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που έχουν πληγεί από την υγειονομική κρίση.

Η προθεσμία για την υποβολή των αιτήσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myBusinessSupport λήγει σήμερα ενώ οι αυτόματοι συμψηφισμοί φόρων έχουν ήδη ξεκινήσει από την ΑΑΔΕ η οποία σε καθημερινή βάση «σκανάρει» τις οφειλές των δικαιούχων που έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα.

Η διαγραφή των φόρων γίνεται σε 2 βήματα:

1.      Για τις επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αίτηση χορήγησης στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», προσδιορίζοντας το ποσό που επιθυμούν να διατεθεί για την εξόφληση φορολογικών οφειλών, από την επόμενη ημέρα της υποβολής της αιτήσεων, ελέγχεται καθημερινά από την ΑΑΔΕ, με αυτοματοποιημένο τρόπο, εάν οι επιχειρήσεις εμφανίζουν στο TAXIS οφειλές φόρων (φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ και λοιποί φόροι) που έχουν βεβαιωθεί ή θα βεβαιωθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

2.      Σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει τέτοιες οφειλές, οι οφειλές αυτές εξοφλούνται αυτόματα με το ποσό επιδότησης παγίων δαπανών που δικαιούται η επιχείρηση, μέχρι την εξάντληση του ποσού αυτού.

Η πλατφόρμα «myBusinessSupport» παρέχει διαρκή ενημέρωση στις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στην επιδότηση παγίων δαπανών για τα εξής:

  •               Το αρχικό ποσό που η επιχείρηση επέλεξε να διαθέσει για την εξόφληση των φορολογικών οφειλών.
  •               Τις υποχρεώσεις που έχουν εξοφληθεί με το ποσό της επιδότησης παγίων δαπανών (είδος φόρου, χρόνος εξόφλησης).
  •               Το υπόλοιπο διαθέσιμο ποσό προς εξόφληση φορολογικών οφειλών της επιχείρησης.

Παράδειγμα

 Μια επιχείρηση δικαιούται συνολικό ποσό επιδότησης παγίων δαπανών 10.000 ευρώ και με την αίτησή της επιλέγει να διατεθεί για την εξόφληση παγίων δαπανών το 40%, ήτοι 4.000 ευρώ. Από τον αυτοματοποιημένο έλεγχο προκύπτει ότι η επιχείρηση έχει υποβάλει δήλωση ΦΠΑ μηνός Αυγούστου, από την οποία προκύπτει φόρος προς καταβολή 2.500 ευρώ. Το σύστημα προχωρά στην εξόφληση του φόρου αυτού, μειώνοντας ισόποσα το διαθέσιμο ποσό για εξόφληση επόμενων φορολογικών οφειλών σε 4.000 – 2.500 = 1.500 ευρώ.

Η αίτηση

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport». Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει το ύψος της ενίσχυσης που αιτείται να λάβει και επιπλέον υποβάλλει στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα εξής στοιχεία:

α) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.

β) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021, που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.

Τα στοιχεία που θα υποβληθούν δεν μπορούν να τροποποιηθούν μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης.

Η ενίσχυση χορηγείται με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη φορολογική αρχή, που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021 ή και με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021, που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.

Πηγή: ΟΤ