Η επίσημη εκθεσιακή πρώτη της νέας γενιάς του A1 από το floor της γαλλικής μπιενάλε δίνει μια σαφή εικόνα της διαφορετικής προσέγγισης της Audi στο μικρότερο μοντέλο της που προσεγγίζει περισσότερα τα συνήθη μέτρα των υπολοίπων μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας.

Αποκλειστικά διαθέσιμο στην Sportback, πεντάθυρη έκδοση και με διαστάσεις που έχουν αυξηθεί κατά μήκος και πλάτος και συνοψίζονται σε 4,03 μέτρα μήκος, πλάτος 1,74 μέτρα και ύψος 1,4 μ. το γερμανικό premium supermini υπόσχεται περισσότερη πρακτικότητα διατηρώντας παράλληλα την αστική ευελιξία.

Σε αντιδιαστολή με τις περιορισμένες διαστάσεις του, η Audi φρόντισε να διαμορφώσει επί το επιθετικότερο την αισθητική του Α1 που, σύμφωνα με τις συστάσεις, αντλεί τις σχεδιαστικές του επιρροές από τα εμβληματικά Ur-Quattro και Sport Quattro.

Αντιστοίχως διαφορετική είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του όπου, το πλήθος διακοπτών της προηγούμενης γενιάς έχει αντικατασταθεί από μια κομψή οθόνη αφής η οποία φιλοξενεί τις λειτουργίες του infotainment ΜΜΙ.

Στη βασική έκδοση του A1 η παραπάνω οθόνη έχει διαγώνιο 8,4 ιντσών ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις του η διάσταση αυξάνεται σε 10,1 ίντσες και στις διαθέσιμες εφαρμογές του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας περιλαμβάνονται τα λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto.

Ανεξαρτήτως επιπέδου εξοπλισμού ο πίνακας οργάνων του νέου Α1 είναι ψηφιακός υιοθετώντας το γνώριμο layout του Virtual Cockpit. Για εκείνους ωστόσο που επιθυμούν κάτι περισσότερο από το τεχνολογικό οπλοστάσιο της Audi, διατίθενται επίσης ως προαιρετική επιλογή το σύστημα πλοήγησης που αξιοποιεί το Google Earth και προσφέρει ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για την κυκλοφορία, η δυνατότητα πρόσβασης στα social media, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητών καθώς και ηχοσύστημα με την υπογραφή της Bang & Olufsen.

Συνεπικουρούμενων των μεγαλύτερων διαστάσεων αλλά και της πιο αποδοτικής διάταξης ως απόρροιας της αρχιτεκτονικής του, η νέα γενιά του A1 προσφέρει περισσότερα τόσο σε επίπεδο ευρυχωρίας όσο και πρακτικότητας. Ενδεικτικά, ο χώρος του πορτ μπαγκάζ έχει αυξηθεί κατά 65 λίτρα, ξεκινώντας πλέον από τα 335 και φτάνοντας έως και τα 1.090 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα supermini του γερμανικού ομίλου, το A1 δεν θα συμπεριλάβει στις επιλογές του diesel κινητήρα, όντας διαθέσιμο αρχικά με τρεις κινητήρες βενζίνης. Στη βάση της γκάμας θα βρεθεί ένας τρικύλινδρος 1,0 λίτρου ο οποίος θα προσφέρεται σε εκδοχές ισχύος 95 και 115 ίππων. Ψηλότερα στην γκάμα θα βρεθεί ένας επίσης turbo κινητήρας 1,5 λίτρου απόδοσης 150 ίππων, ενώ στην κορυφή, για αρχή μέχρι την άφιξη της S έκδοσης θα βρεθεί ένας κινητήρας απόδοσης 200 ίππων.

Όλες οι εκδόσεις του νέου A1 θα είναι εμπροσθοκίνητες προσφέροντας ωστόσο τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων και αυτόματου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.