Το 1955 η Mercedes-Benz μεσουρανεί στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με την 300 SLR η οποία κάνει το 1-2 στο Mille Miglia με οδηγούς τον Sir Stirling Moss και Juan Manuel Fangio και όπως κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που σέβεται τον εαυτό της έχει ήδη ξεκινήσει σχεδιάζει το επόμενο βήμα προκειμένου να συνεχίσει την νικηφόρα πορεία της στα αγωνιστικά πεδία.

Το επόμενο βήμα αποτελεί μια coupe μετεξέλιξη της 300 SLR με αφετηρία το ίδιο πλαίσιο και gullwing πόρτες η οποία θα μείνει στην ιστορία ως 300 SLR Uhlenhaut Coupe και μάλλον θα έχει μια ατυχή… τύχη.

Ο λόγος είναι το ατύχημα που θα συμβεί στις 11 Ιουνίου του 1955 στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το οποίο με τραγικό απολογισμό 84 νεκρούς και 180 τραυματίες θα καταγραφεί ως το πλέον θανατηφόρο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και θα οδηγήσει στην ολοκληρωτική απόσυρση της Mercedes-Benz από τα αγωνιστικά πεδία στα οποία θα επανέλθει το 1989.

Κατά αυτόν τον τρόπο τελείωσε -πριν καν αρχίσει- και η ιστορία της 300 SLR Coupe η οποία προοριζόταν για την επόμενη αγωνιστική περίοδο του 1956. Παρά τη διακοπή της εξέλιξης, η Mercedes-Benz είχε ήδη κατασκευάσει δυο αντίτυπα, εκ των οποίων το ένα χρησιμοποιείτο ως εταιρικό αυτοκίνητο από τον επικεφαλής του τμήματος δοκιμών της γερμανικής φίρμας, Rudolf Uhlenhaut εξ ου και η ονομασία του.

Το συγκεκριμένο αντίτυπο, αποτελούσε μια νόμιμη για το δρόμο εκδοχή του αγωνιστικού εαυτού της η οποία ωστόσο αξιοποιούσε μια μεγαλύτερου κυβισμού εκδοχή του οκτακύλινδρου κινητήρα του μονοθεσίου της Mercedes-Benz στην F1 με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και ισχύ 302 ίππων.

Αυτό την καθιστούσε ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της εποχής, αν όχι το ταχύτερο καθώς η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφωνόταν σε 290 χλμ./ώρα ενώ σύμφωνα με έναν αστικό μύθο της εποχής ο οποίος είναι δύσκολο να επαληθευτεί αλλά και να καταρριφθεί, ο Uhlenhaut ξεκίνησε με την 300 SLR Coupe από το Μόναχο και προσπαθώντας να προλάβει μια συνάντηση στην Στουτγκάρδη, ολοκλήρωσε τη διαδρομή των 220 χλμ. σε λίγο παραπάνω από μία ώρα.

Όπως και να έχει με τις επιδόσεις της 300 SLR Coupe, τίποτα δεν μπορεί να αναιρέσει το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μυθικό αυτοκίνητο με δεδομένη την παραγωγή μόλις δύο αντιτύπων αλλά και την συνάφειά της με ένα από τα εμβληματικότερα μοντέλα των Γερμανών -και παρόλο που δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να αποδείξει τις ικανότητές της.