Αιχμές από τον γγ του υπουργείου Οικονομικών για τον ανταγωνισμό στην αγορά καυσίμων
Την απορία του αν σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού οι δύο όμιλοι
διυλιστηρίων θα διατηρούσαν παγιωμένα τα μερίδια τους στην αγορά τα
τελευταία χρόνια, εξέφρασε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου
Οικονομίας Σ.Κομνηνός. Ο ίδιος προανήγγειλε παρεμβάσεις στην αγορά.
Την απορία του αν σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού οι δύο όμιλοι διυλιστηρίων θα διατηρούσαν παγιωμένα τα μερίδια τους στην αγορά τα τελευταία χρόνια, εξέφρασε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας Σ.Κομνηνός
Μιλώντας το μεσημέρι στο συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), ο κ. Κομνηνός ανέφερε ότι οι τιμές διυλιστηρίου καθορίζονται με βάση τις διεθνείς τιμές Platt’s συν ένα «καπέλο» το οποίο καλύπτει έξοδα και κόστη που πρέπει να αναφέρονται αναλυτικά. Το υπουργείο Οικονομίας έχει διαπιστώσει αδιαφάνεια και στις συμβάσεις μεταξύ εταιριών και πρατηριούχων.
Με αυτά τα δεδομένα ο κ. Κομνηνός ανήγγειλε νομοθετικές παρεμβάσεις στα επίπεδα τόσο της διύλισης, όσο και της εμπορίας με στόχο την αύξηση της διαφάνειας και του ανταγωνισμού.
Επίσης θα αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για τις ποινές σε περιπτώσεις ελλιπών παραδόσεων στον καταναλωτή, ώστε τα πρόστιμα να είναι ανάλογα του ποσοστού κλοπής.
Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου έθεσε ερωτήματα και για το σύστημα «Ήφαιστος», το οποίο ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων Ε.Κώτσος χαρακτήρισε αποτυχημένο καθώς δεν έλυσε το πρόβλημα της νοθείας και του λαθρεμπορίου με το πετρέλαιο θέρμανσης.
Ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Δημήτρης Μακρυβέλιος είπε ότι η αγορά πάσχει από έλλειψη διαφάνειας σε όλα τα επίπεδα, ότι οι διαφορές τιμών 30 – 35 λεπτών από πρατήριο σε πρατήριο δείχνουν κακή λειτουργία της αγοράς και ότι το λαθρεμπόριο, η παράνομη διακίνηση και οι εικονικές εξαγωγές δεν μπορούν να γίνουν χωρίς συμμετοχή επίορκων δημοσίων υπαλλήλων.