Διακρατικός δικτυακός τόπος καταγγελιών ενάντια στο ηλεκτρονικό έγκλημα
Διαδικτυακό γραφείο για την υποβολή καταγγελιών από καταναλωτές που συναλλάσσονται μέσω Internet στήθηκε την Τρίτη, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ και τη συμμετοχή κυβερνητικών υπηρεσιών για την προστασία των καταναλωτών από 12 χώρες.
Διαδικτυακό γραφείο για την υποβολή καταγγελιών από καταναλωτές που συναλλάσσονται μέσω Internet στήθηκε την Τρίτη, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ και τη συμμετοχή κυβερνητικών υπηρεσιών για την προστασία των καταναλωτών από 12 χώρες.
Πρόκειται για το δικτυακό τόπο Econsumer, μέσω του οποίου οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες θα συντονίζουν τις ενέργειές τους για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της διαδικτυακής απάτης, που δεν γνωρίζει γεωγραφικά σύνορα.
Οι καταναλωτές θα υποβάλλουν τα παράπονά τους συμπληρώνοντας μία φόρμα, θα ενημερώνονται για τις σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας στη χώρα τους και τις υπηρεσίες στις οποίες μπορούν να στραφούν για να καταγγείλουν πιθανά συμβάντα.
Στην προσπάθεια συμμετέχουν ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Δανία, τη Σουηδία, τη Φινλανδία, την Ουγγαρία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νορβηγία, τη Β.Κορέα, το Μεξικό, την Ελβετία και τη Βρετανία. Όπως αναφέρει το CNet, ο αριθμός των συμμετεχόντων αναμένεται σύντομα να αυξηθεί, αφού πολλά κράτη βρίσκονται προς το παρόν στο στάδιο έγκρισης της συμμετοχής τους. Προς το παρόν, οι «μεγάλοι απόντες» είναι η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιαπωνία· ωστόσο, στο δικτυακό τόπο υπάρχουν παραπομπές στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα και στη σχετική νομοθεσία σε πολλές άλλες χώρες (και στην Ευρωπαϊκή Ένωση).
Οι υπηρεσίες που συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή θα μοιράζονται πληροφορίες, οι οποίες θα συμπληρώνονται και με στοιχεία από τις αρμόδιες αρχές επιβολής του νόμου σε κάθε χώρα, με σκοπό να πατάξουν το λεγόμενο ηλεκτρονικό έγκλημα – οι εκπρόσωποί τους έχουν συμφωνήσει να κρατήσουν τις πληροφορίες απόρρητες.