Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το πρώτο τρένο μαγνητικής αιώρησης θα κατασκευαστεί στη Σαγκάη

Το πρώτο τρένο μαγνητικής αιώρησης θα κατασκευαστεί στη Σαγκάη

Η Κίνα ενδέχεται να είναι, σύντομα, η πρώτη χώρα στον κόσμο που υιοθετεί την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης, η οποία επιτρέπει στα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 552 χλμ./ώρα. Οι Αρχές της Σανγκάης προτίθενται να υπογράψουν συμφωνία με κοινοπραξία εταιρειών, προκειμένου να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν τέσσερις αμαξοστοιχίες των 600 θέσεων που θα συνδέουν την πόλη με το νέο αεροδρόμιο Πουντόγκ, καλύπτοντας απόσταση 35 - 40χλμ. με ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.

36

Η Κίνα ενδέχεται να είναι, σύντομα, η πρώτη χώρα στον κόσμο που υιοθετεί την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης, η οποία επιτρέπει στα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 552 χλμ./ώρα. Οι Αρχές της Σανγκάης προτίθενται να υπογράψουν συμφωνία με κοινοπραξία εταιρειών, προκειμένου να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν τέσσερις αμαξοστοιχίες των 600 θέσεων που θα συνδέουν την πόλη με το νέο αεροδρόμιο Πουντόγκ, καλύπτοντας απόσταση 35 – 40χλμ. με ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.

Οι Αρχές της πόλης θα υπογράψουν το συμβόλαιο με την κοινοπραξία γερμανικών εταιρειών Transrapid, πιθανώς, σε λιγότερο από ένα μήνα. Η Transrapid αποτελείται από τις εταιρείες Siemens, ThyssenKrupp και Adranz.


Από τα 1,2 δισ. δολάρια (463 δισ. δρχ. περίπου) που αναμένεται να κοστίσει το έργο, τα 250 εκατ. (96,5 δισ. δρχ.) θα διατεθούν από τη γερμανική κυβέρνηση. Το αντάλλαγμα που θα λάβει θα είναι η εμπειρία της αξιοποίησης της γερμανικής τεχνολογίας για πρώτη φορά.


Τα τρένα της κατηγορίας αυτής -maglev, όπως είναι γνωστά- έχουν κατασκευαστεί, μέχρι στιγμής, μόνο ως πρωτότυπα. Αιωρούνται σε ύψος μερικών χιλιοστών πάνω από τις ράγες, οι οποίες φέρουν ισχυρούς υπεραγώγιμους μαγνήτες και μπορούν έτσι να κινούνται χωρίς μεγάλες αντιστάσεις και να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.


Τον περασμένο Απρίλιο ένα ιαπωνικό τρένο μαγνητικής ανύψωσης είχε καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, αναπτύσσοντας ταχύτητα 552 χλμ./ώρα. Η συμβατική τεχνολογία της κίνησης με ρόδες δεν βρίσκεται ιδιαίτερα πίσω σε επιδόσεις, καθώς γαλλικοί σιδηρόδρομοι έχουν αναπτύξει σε δοκιμές ταχύτητα 515 χλμ./ώρα.


Η μακρόχρονη εμπειρία, το χαμηλότερο κόστος και η αξιοπιστία της συμβατικής τεχνολογίας είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους η μαγνητική ανύψωση δεν έχει ακόμη αρχίσει να εφαρμόζεται σε έργα μεγάλης κλίμακας.


Η γερμανική κυβέρνηση ακύρωσε τον περασμένο Φεβρουάριο τα σχέδια για την κατασκευή νέας γραμμής, που θα συνέδεε το Βερολίνο με το Αμβούργο. Η πρόταση όμως για την κατασκευή μαγνητικού τρένου που θα συνδέει την Οσάκα με το Τόκιο δεν έχει ακόμη απορριφθεί από τις ιαπωνικές Αρχές.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο