Το πρώτο τρένο μαγνητικής αιώρησης θα κατασκευαστεί στη Σαγκάη
Η Κίνα ενδέχεται να είναι, σύντομα, η πρώτη χώρα στον κόσμο που υιοθετεί την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης, η οποία επιτρέπει στα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 552 χλμ./ώρα. Οι Αρχές της Σανγκάης προτίθενται να υπογράψουν συμφωνία με κοινοπραξία εταιρειών, προκειμένου να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν τέσσερις αμαξοστοιχίες των 600 θέσεων που θα συνδέουν την πόλη με το νέο αεροδρόμιο Πουντόγκ, καλύπτοντας απόσταση 35 - 40χλμ. με ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.
36
Η Κίνα ενδέχεται να είναι, σύντομα, η πρώτη χώρα στον κόσμο που υιοθετεί την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης, η οποία επιτρέπει στα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 552 χλμ./ώρα. Οι Αρχές της Σανγκάης προτίθενται να υπογράψουν συμφωνία με κοινοπραξία εταιρειών, προκειμένου να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν τέσσερις αμαξοστοιχίες των 600 θέσεων που θα συνδέουν την πόλη με το νέο αεροδρόμιο Πουντόγκ, καλύπτοντας απόσταση 35 – 40χλμ. με ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.
Οι Αρχές της πόλης θα υπογράψουν το συμβόλαιο με την κοινοπραξία γερμανικών εταιρειών Transrapid, πιθανώς, σε λιγότερο από ένα μήνα. Η Transrapid αποτελείται από τις εταιρείες Siemens, ThyssenKrupp και Adranz.
Από τα 1,2 δισ. δολάρια (463 δισ. δρχ. περίπου) που αναμένεται να κοστίσει το έργο, τα 250 εκατ. (96,5 δισ. δρχ.) θα διατεθούν από τη γερμανική κυβέρνηση. Το αντάλλαγμα που θα λάβει θα είναι η εμπειρία της αξιοποίησης της γερμανικής τεχνολογίας για πρώτη φορά.
Τα τρένα της κατηγορίας αυτής -maglev, όπως είναι γνωστά- έχουν κατασκευαστεί, μέχρι στιγμής, μόνο ως πρωτότυπα. Αιωρούνται σε ύψος μερικών χιλιοστών πάνω από τις ράγες, οι οποίες φέρουν ισχυρούς υπεραγώγιμους μαγνήτες και μπορούν έτσι να κινούνται χωρίς μεγάλες αντιστάσεις και να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.
Τον περασμένο Απρίλιο ένα ιαπωνικό τρένο μαγνητικής ανύψωσης είχε καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, αναπτύσσοντας ταχύτητα 552 χλμ./ώρα. Η συμβατική τεχνολογία της κίνησης με ρόδες δεν βρίσκεται ιδιαίτερα πίσω σε επιδόσεις, καθώς γαλλικοί σιδηρόδρομοι έχουν αναπτύξει σε δοκιμές ταχύτητα 515 χλμ./ώρα.
Η μακρόχρονη εμπειρία, το χαμηλότερο κόστος και η αξιοπιστία της συμβατικής τεχνολογίας είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους η μαγνητική ανύψωση δεν έχει ακόμη αρχίσει να εφαρμόζεται σε έργα μεγάλης κλίμακας.
Η γερμανική κυβέρνηση ακύρωσε τον περασμένο Φεβρουάριο τα σχέδια για την κατασκευή νέας γραμμής, που θα συνέδεε το Βερολίνο με το Αμβούργο. Η πρόταση όμως για την κατασκευή μαγνητικού τρένου που θα συνδέει την Οσάκα με το Τόκιο δεν έχει ακόμη απορριφθεί από τις ιαπωνικές Αρχές.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Τα σνακ που τα βάζουν με την κούραση της δουλειάς
- Συννεφιασμένος ο καιρός με ασθενείς βροχές σε 3 περιοχές – Έως 20 βαθμούς η θερμοκρασία
- Πώς μπορούν να συνταξιοδοτηθούν οι μακροχρόνια άνεργοι – Νέα ευνοϊκή ρύθμιση
- Τριπλή αύξηση στους μισθωτούς
- Κυρ. Μητσοτάκης: Φοβάται τους βουλευτές του, κατατάσσει πια ανοιχτά Καραμανλή, Σαμαρά, Βενιζέλο στους πολιτικούς του αντιπάλους
- Κληρονομικά δικαιώματα και για συντρόφους εκτός γάμου – Τι ισχύει στην περίπτωση που υπάρχουν παιδιά
- «Beauty and the Beast»: Ο Γκαστόν, ο αλαζονικός κυνηγός που διεκδικούσε τη Μπελ, γίνεται ταινία
- Φιλί κάτω από το γκι: Τι μας λέει η επιστήμη για το έθιμο και το ρεκόρ Guinness
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τετάρτη 17.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/gerrit-vermeulen-p3UCTiZIU6M-unsplash-315x220.jpg)






















































![Η βροχή βάφτηκε κόκκινη στο Ορμούζ του Ιράν – Εντυπωσιακές εικόνες [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/blood-rain2-315x220.jpg)

























Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442