39

Αμερικανική έρευνα δείχνει ότι ολοένα και περισσότεροι χρήστες Internet προτιμούν το Διαδίκτυο για να ενημερωθούν, μειώνοντας το χρόνο που αφιερώνουν για την ενημέρωσή τους στην τηλεόραση. Ενώ το ποσοστό των ανθρώπων που ενημερώνονται από το Διαδίκτυο αυξάνεται συνεχώς από το 1995 και μετά, την ίδια περίοδο το ποσοστό εκείνων που ενημερώνονται από την τηλεόραση μειώνεται.

Η έρευνα -που διεξήχθη από το αμερικανικό κέντρο ερευνών Pew Research Center- καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ποσοστό των χρηστών Internet που συνεχίζουν να ενημερώνονται από την τηλεόραση έχει μέσα σε δύο χρόνια μειωθεί κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες, σταματώντας στο 53%.


Το ποσοστό εκείνων που δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και ενημερώνονται από την τηλεόραση παρέμεινε σταθερό τα δύο τελευταία χρόνια, στο 59%.


Το 60% των αμερικανών χρηστών Internet δεν σπαταλούν περισσότερο από μισή ώρα για τις ειδήσεις από την τηλεόραση, ποσοστό που έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 8% σε σχέση με το 1998.


Μείωση κατά την τελευταία διετία έχει παρουσιάσει το ποσοστό των ανθρώπων χωρίς πρόσβαση στο Διαδίκτυο, οι οποίοι παρακολουθούν τηλεοπτικές ειδήσεις για μισή ώρα ή περισσότερο, πέφτοντας σε 47% το 2000, από 49% το 1998.


Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας, ότι οι χρήστες Internet πιστεύουν πιο εύκολα τις πληροφορίες όταν μεταδίδονται μέσω των δικτυακών τόπων αμερικανικών τηλεοπτικών καναλιών και εφημερίδων (όπως CNN, ABC, NBC, CBS, USA Today κ.ά.), παρά όταν καταφτάνουν διά της παραδοσιακής οδού (στην τηλεόραση ή το έντυπο).


Ο παγκόσμιος ιστός αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής για το 15% των ανθρώπων που θεωρούνται ενεργοί επενδυτές, παίζουν δηλαδή στο χρηματιστήριο. Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% αυτών επισκέπτονται το Internet για να ενημερωθούν για τις τιμές των μετοχών τους, τη στιγμή που μόλις το 24% ενημερώνεται για τα χρηματιστηριακά από την τηλεόραση.


Τουλάχιστον 75% των ανθρώπων που επιζητούν ενημέρωση για επαγγελματικά, οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα ή ζητήματα υγείας θεωρούν την ιντερνετική κάλυψή τους ικανοποιητική. Το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 62% όσον αφορά σε θέματα εθνικού ενδιαφέροντος ή πολιτικής.


Η έρευνα έγινε τους μήνες Απρίλιο και Μάιο σε δείγμα 3.142 ενηλίκων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ