0

Τον προβληματισμό τους εκφράζουν οι κυβερνητικοί και χρηματοοικονομικοί κύκλοι παγκοσμίως για τη ραγδαία ανάπτυξη της νέας οικονομίας που βασίζεται στην εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου και του Internet.

Ο βασικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ενωσης σχετικά με τη νέα οικονομία είναι να ανταγωνιστεί, μέσα σε διάστημα δέκα χρόνων, τις πρωτοπόρους αυτή τη στιγμή Ηνωμένες Πολιτείες.


Στη Σύνοδο Κορυφής, που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στη Λισαβόνα, η πορτογαλική προεδρία παρουσίασε ένα φιλόδοξο σχέδιο, το eEurope, με το οποίο στοχεύει στη μετατροπή της ευρωπαϊκής οικονομίας σε μια οικονομία της γνώσης, όπως την αποκαλεί.


Το σχέδιο αυτό έχει προκαλέσει συζητήσεις ανάμεσα στους Ευρωπαίους ηγέτες για τις επιπτώσεις της νέας οικονομικής πραγματικότητας στην ανεργία.


Οι διεθνείς χρηματοοικονομικές αρχές, από την πλευρά τους, εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τη ραγδαία άνοδο που γνωρίζουν οι μετοχές των εταιρειών, οι οποίες δραστηριοποιούνται κυρίως στο Διαδίκτυο -οι λεγόμενες dot.coms.


Το πρόβλημα οφείλεται στο γεγονός ότι οι επενδυτές, βασισμένοι στις μεγάλες προσδοκίες για τις μελλοντικές επιδόσεις του συγκεκριμένου κλάδου, έχουν οδηγήσει τις μετοχές σε τιμές που δεν αντιστοιχούν στην πραγματική τους σημερινή αξία.


Οι φόβοι για αυτές τις μετοχές φούσκες πρέπει να αποδοθούν στο ότι ενδέχεται να διαψευστούν οι ελπίδες για την πορεία των dot.coms, εξέλιξη που θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και σε ένα παγκόσμιο χρηματιστηριακό κραχ.


Την ίδια στιγμή, εντείνονται οι διαμάχες για τη φορολόγηση ή μη των συναλλαγών μέσω Internet. Οι ΗΠΑ και οι εταιρείες του εμπορικού Internet αντιτίθενται στην επιβολή φορολογίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ η ΕΕ βλέπει ευνοϊκά την ιδέα.


Σε αδιέξοδο έφτασε, εξάλλου, η πρόταση του ΟΗΕ για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ταμείου μέσω της φορολόγησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ώστε να βοηθήσει τις αναπτυσσόμενες χώρες να μειώσουν το χάσμα που τις χωρίζει από τις αναπτυγμένες στο συγκεκριμένο τομέα.


Πάντως, τη στιγμή αυτή, ανά ενάμισι δευτερόλεπτο συνδέεται με το Διαδίκτυο ένας ακόμη νέος χρήστης, ενώ ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται με ρυθμό 60% ετησίως.


ΑΠΕ

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ