Coffee badging: Ένα καφεδάκι και φεύγω – Η ψευδαίσθηση παρουσίας στο γραφείο
Το coffee badging, κερδίζει συνεχώς έδαφος - Τι είναι και πώς επηρεάζει την επαγγελματική εικόνα μας;
Περνάς από το γραφείο, πίνεις έναν καφέ, λες μια κουβέντα με τους συναδέλφους σου και μετά… πίσω στο σπίτι για δουλειά;
φφΚάποιοι τη βλέπουν σαν σημάδι ότι δεν είσαι και τόσο δεσμευμένος. Άλλοι πάλι τη θεωρούν έξυπνο τρόπο να μένεις σε επαφή με το γραφείο, χωρίς να χάνεις τον ρυθμό και την παραγωγικότητά σου.
Τι είναι τοcoffee badging;
Η ψυχολόγος Milena Brentan, σύμβουλος της High Leadership, εξηγεί ότι το coffee badging αποτελεί προσαρμογή στη νέα λογική της εργασίας. «Αν όλα μπορούν να γίνουν εξ αποστάσεως και οι άνθρωποι εξακολουθούν να επιλέγουν να πηγαίνουν στο γραφείο, αυτό συμβαίνει επειδή η κοινωνική αλληλεπίδραση έχει σημασία», λέει.
Η εργασιακή κουλτούρα μια εταιρείας ενισχύεται από τις ανεπίσημες συζητήσεις, τις αυθόρμητες συναντήσεις και τις στιγμές που δεν είναι στην ημερήσια διάταξη. «Τόσο πολύ που πολλές εταιρείες που δουλεύουν 100% εξ’ αποστάσεως, οργανώνουν συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο κάθε έξι μήνες ή κάθε χρόνο για να διατηρήσουν αυτή τη σύνδεση», προσθέτει.
Πίσω από το φαινόμενο κρύβεται και μια βαθύτερη επιθυμία: η προσπάθεια να δουλεύουμε αποδοτικά, αλλά με ελευθερία. «Υπάρχει ένα κομμάτι εργασίας που απαιτεί συγκέντρωση, σιωπή και ιδιωτικότητα – και το γραφείο δεν τα προσφέρει πάντα αυτά. Το coffee badging δεν έχει να κάνει με το να ξεφύγεις από τη δουλειά, αλλά με το να προσαρμόσεις τη ρουτίνα σου σε αυτό που έχει περισσότερο νόημα», αναφέρει η ψυχολόγος.
Το coffee badging ήρθε για να συζητηθεί.
Πώς επηρεάζει την εικόνα σας το coffee badging;
«Σε εταιρείες με μια κουλτούρα που εξακολουθεί να επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στη φυσική παρουσία, η πρακτική αυτή, πηγαίνω για έναν καφέ και φεύγω, μπορεί να ερμηνευτεί ως έλλειψη δέσμευσης», λέει η Brentan. Σε άλλες εταιρείες, η πρακτική μπορεί να θεωρηθεί ως έξυπνη διαχείριση του χρόνου.
Ο ειδικός σε θέματα καριέρας Andrea Deis, λέει ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται δεκτή η συμπεριφορά αυτή εξαρτάται άμεσα από την κουλτούρα την εταιρείας και τα διευθυντικά στελέχη της. «Εάν ο προϊστάμενος εξακολουθεί να εκτιμά το «ρολόι» ως συνώνυμο της παραγωγικότητας, η πρακτική θα αποδοκιμαστεί. Αν όμως δίνεται έμφαση στις παραδόσεις, το coffee badging μπορεί ακόμη και να ενισχύσει την εικόνα ενός αυτόνομου και αποφασισμένου εργαζομένου».
Το φαινόμενο εξακολουθεί να διχάζει και δεν μπορεί ακόμη να θεωρηθεί κατεστημένη πρακτική. «Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική φάση, με διαφορετικά μοντέλα εργασίας -δια ζώσης, υβριδικά και εξ αποστάσεως- να συνυπάρχουν. Το coffee badging έχει αναδειχθεί ως ένας ευέλικτος τρόπος προσαρμογής σε αυτή τη νέα συνθήκη», επισημαίνει η Brentan.
- Πώς δρούσε το κύκλωμα που εκμεταλλευόταν ανήλικους αλλοδαπούς για να πουλάνε λαθραία τσιγάρα – 11 συλλήψεις
- Γαλλία: Drones εθεάθησαν πάνω από τη βάση πυρηνοκίνητων υποβρυχίων στην Μπρεστ
- Ο αθέατος πόλεμος μεταξύ των διαιτητών
- Ποιοι τουρίστες επιλέγουν την Αθήνα – Οι δύο σημαντικότερες αγορές
- Συμφωνία Meta-εκδοτών για ενημέρωση μέσω ΑΙ – Αγωγή των NY Times κατά της Perplexity
- ΣΥΡΙΖΑ: Πού πάνε τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης; – Διαφήμιση 828.000€ για σιδηροδρομικά που δεν έγιναν

