Ευρώπη και Κίνα συμφωνούν σε νέες διαπραγματεύσεις για τους δασμούς

Οι δύο πλευρές θα συνεχίσουν να ζητούν από κοινού εναλλακτικές στην επιβολή δασμών αν και οι διαφορές τους χαρακτηρίζονται ως σημαντικές

ΕΕ και Κίνα ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να συνεχίσουν αλλά και να διευρύνουν τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις, αναζητώντας εναλλακτικές στην επιβολή των δασμών έως 35,3%  που υπερψηφίστηκαν από την Ευρώπη στις αρχές του μήνα, για τα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται στη γηραιά ήπειρο από την Κίνα. Σε κάθε περίπτωση όπως σημειώνει η Κομισιόν, το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών εξακολουθεί να είναι μεγάλο.

Για την ακρίβεια οι δύο πλευρές αναζητούν συμφωνία σε σχέση με μια ελάχιστη τιμή εισαγωγής ή εναλλακτικά η ΕΕ επιζητά απτές δεσμεύσεις για επενδύσεις σε ευρωπαϊκό έδαφος από μέρους των Κινέζων.

«Θα ακολουθήσουν νέες τεχνικές διαπραγματεύσεις σύντομα πάνω σε κάποιες βασικές αρχές», ανακοίνωσε η Κομισιόν μετά από επικοινωνία που είχαν ο ευρωπαίος επίτροπος για το εμπόριο, Valdis Dombrovskis και ο κινέζος υπουργός εμπορίου, Wang Wentao.  Να σημειωθεί ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί οκτώ κύκλοι τεχνικών διαπραγματεύσεων μεταξύ ΕΕ και Κίνας, ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει «μεγάλο χάσμα» ανάμεσα στις δύο πλευρές, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι Dombrovskis-Wentao ομονόησαν πάντως στο γεγονός ότι οποιαδήποτε αμοιβαία λύση θα πρέπει να διασφαλίσει την τήρηση των κανόνων της ανταγωνιστικότητας στην Ευρώπη αλλά και να συμβαδίζει με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Παράλληλα, η Κίνα έχει προειδοποιήσει επισήμως την ΕΕ να μην προχωρήσει σε ξεχωριστές διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς κάτι τέτοιο θα «διατάρασσε τη βάση των διαπραγματεύσεων». Ανεπισήμως και σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο ζήτημα, το Πεκίνο φέρεται να έχει ζητήσει από τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρήσουν χαμηλό προφίλ κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων αλλά και να «παγώσουν» οποιαδήποτε σχέδια επενδύσεων στην Ευρώπη σε βιομηχανικό επίπεδο.

Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η συμφωνία μεταξύ Dongfeng και Ιταλίας την οποία επεδίωκε η κυβέρνηση Meloni με επίσκεψη δική της και του ιταλού υπουργού βιομηχανίας τον Ιούλιο στην Κίνα, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε ιταλικό έδαφος, «ναυάγησε», τουλάχιστον προς το παρόν καθώς το Πεκίνο ζήτησε από την Dongfeng να παγώσει τις διαδικασίες.

Αντιστοίχως η Chongqing Changan, μια κρατική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη δυτική Κίνα, ακύρωση εκδήλωση που θα πραγματοποιείτο στο Μιλάνο την επόμενη εβδομάδα για το λανσάρισμα  των μοντέλων της στην Ιταλία.

Επιπλέον η Chery η οποία έχει ήδη αποκτήσει εργοστάσιο στην Ισπανία, ανέβαλε την έναρξη λειτουργίας του κατά ένα έτος για τον Οκτώβριο του 2025 λόγω της απόφασης για τους δασμούς αλλά και της μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη.

Παρ΄όλα αυτά η Ευρώπη εξακολουθεί να παραμένει ελκυστική για τους Κινέζους καθώς σε γενικές γραμμές μπορούν να επιτύχουν υψηλότερες τιμές σε σχέση με την δική τους αγορά όπου για τα EV επικρατεί ένας άγριος πόλεμος τιμών ανάμεσα στους κατασκευαστές.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αυτοκίνητο

Τι έκαναν οι Τζάστιν Τριντό και Κέιτι Πέρι με τον Φούμιο Κισίντα και τη σύζυγό του, Γιούκο;

«Χαίρομαι που η φιλία μας συνεχίζεται με αυτόν τον τρόπο», σχολίασε χαρακτηριστικά στη λεζάντα της ανάρτησής του ο πρώην πρωθυπουργός της Ιαπωνίας για την συνάντησή του με τον Τζάστιν Τριντό

Σύνταξη

Κουρέτας: Που πήγαν τα 50 εκατ. ευρώ της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών;

«Θα ζητήσουμε τις επόμενες ημέρες συνάντηση με τον Πρωθυπουργό γιατί θέλουμε απαντήσεις. Πρέπει να απαντηθεί που οδηγήθηκαν τα 50 εκατ. τα οποία διέθεσε η Ένωση Τραπεζών για τις μελέτες του υδατικού προβλήματος στη Θεσσαλία» είπε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας κατά τη συνάντησή του με αγρότες.

Σύνταξη

Γιατί πλημμυρίζει σε κάθε βροχόπτωση η Αθήνα και γιατί βούλιαξε -ξανά- η Μάνδρα;

Ο Μιχάλης Διακάκης, ο Ευθύμης Λέκκας και ο Κώστας Λαγουβάρδος εξηγούν στο in γιατί η Αττική «φλερτάρει» με τις πλημμύρες σε κάθε βροχόπτωση- Στα όρια του το υδρολογικό σύστημα της Αττικής

Δήμητρα Τριανταφύλλου
Δήμητρα Τριανταφύλλου

Χάνεται ο στόχος για καθολική κάλυψη υγείας ως το 2030

Οι ανισότητες στην περίθαλψη, οι καταστροφικές δαπάνες υγείας και οι ακάλυπτες ιατρικές ανάγκες θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν την παγκόσμια κοινότητα, παρά την μέχρι στιγμής πρόοδο

Άννα Παπαδομαρκάκη
Άννα Παπαδομαρκάκη

Γιατί τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια δεν πρέπει να ακολουθήσουν το αμερικανικό μοντέλο

Το αμερικανικό μοντέλο έχει οδηγήσει στον καπιταλισμό της προσόδου και τον λειτουργικό αναλφαβητισμό - τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια πρέπει να επιστρέψουν στην πολιτιστική τους αποστολή

Νατάσα Ρουγγέρη
Νατάσα Ρουγγέρη
Όλες οι Ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007