Δεν είναι λίγες οι φορές που έχετε πιάσει τον εαυτό σας να αγχώνεται, λίγο πριν εισέλθετε με το αυτοκίνητό σας σε έναν κυκλικό κόμβο, καθώς ελάχιστοι από εμάς γνωρίζουμε ποιος οδηγός έχει προτεραιότητα.

Η είσοδος σε μια κυκλική διασταύρωση απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, πόσο μάλλον όταν δεν υπάρχουν σημάνσεις που να ρυθμίζουν την κυκλοφορία.

Φυσικά ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει τους κανόνες που αφορούν τους κυκλικούς κόμβους και φυσικά το πρόστιμο για όσους δεν τους τηρούν, που ανέρχεται στα 350 ευρώ.

Το πρόστιμο παράβασης των κανόνων ανέρχεται στα 350 ευρώ

Προτεραιότητα έχει αυτός που μπαίνει στον κυκλικό κόμβο

Σημειώνεται πως προτεραιότητα έχει το αυτοκίνητο που έρχεται από τα δεξιά, δηλαδή αυτό που μπαίνει στον κόμβο, εκτός κι εάν υπάρχει η σήμανση του STOP.

Αναλυτικά οι κανόνες του Κ.Ο.Κ.:

1. Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.

2. Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον κόμβο, έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.

3. Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει, αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.

4. Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση.

5. Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά

Η σήμανση με ρυθμιστικές πινακίδες αφορά το ανάποδο τρίγωνο υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας και το STOP για υποχρεωτική διακοπή πορείας.