Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τζόρτζιο Αρμάνι: «Πάντα ήθελα να ντύνω τη γυναίκα που ζει και εργάζεται, όχι τη γυναίκα μιας φωτογραφίας»

Τζόρτζιο Αρμάνι: «Πάντα ήθελα να ντύνω τη γυναίκα που ζει και εργάζεται, όχι τη γυναίκα μιας φωτογραφίας»

«Είμαι ρεαλιστής και ορθολογιστής, αλλά οι πράξεις μου προέρχονται όλες από την καρδιά» θα πει ο Ιταλός μόδιστρος, που σήμερα κλείνει τα 89 χρόνια του έχοντας δημιουργήσει στη μόδα μια εντελώς δική του, σχολή κομψότητας, φρεσκάδας και προσγειωμένης εγγύτητας.

Το 2015, ο Τζόρτζιο Αρμάνι (Giorgio Armani) κυκλοφόρησε ένα ομώνυμο, γεμάτο φωτογραφίες, coffee table book μέσω της Rizzoli, στο οποίο περιέγραφε με δικά του λόγια τη ζωή του – από το ξεκίνημά του στην εμπόλεμη Ιταλία μέχρι την άνοδο της αυτοκρατορίας Armani που εδραίωσε τη θέση του σχεδιαστή ως έναν από τους μεγάλους της μόδας.

Η ιδέα πίσω από το βιβλίο με τίτλο «Per Amore» είναι να προσφέρει έμπνευση σε όλους, ακόμη και σε όσους δεν έχουν φιλοδοξίες να εργαστούν στον χώρο της μόδας. «Επέλεξα έναν τίτλο που είναι ταυτόχρονα απαλός και προκλητικός, ο οποίος είναι εκπληκτικά αντιπροσωπευτικός του χαρακτήρα μου» δήλωσε ο Αρμάνι. «Είμαι ρεαλιστής και ορθολογιστής, αλλά οι πράξεις μου προέρχονται όλες από την καρδιά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι σκόρπιες σκέψεις που συγκεντρώνονται σε αυτό το βιβλίο είναι γραμμένες από αγάπη».

Photo: YouTube

Πώς ο Τζόρτζιο Αρμάνι δημιούργησε την αυτοκρατορία μόδας των δισεκατομμυρίων δολαρίων

Γεννημένος στην Πιατσέντζα της Ιταλίας το 1934, ο Αρμάνι μεγάλωσε σε ένα ταπεινό περιβάλλον. Ο πατέρας του εργαζόταν ως ναυτικός υπάλληλος και η μητέρα του ήταν νοικοκυρά. Αφού ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία, ξεκίνησε την καριέρα του στη βιομηχανία της μόδας ως διακοσμητής βιτρίνας στο La Rinascente, ένα πολυκατάστημα στο Μιλάνο. Εκεί ανέπτυξε τη ματιά του πάνω στη μόδα και την εκτίμησή του για τα ποιοτικά υφάσματα και τη χειροτεχνία.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο Αρμάνι άρχισε να εργάζεται ως σχεδιαστής για τον Nino Cerruti, έναν οίκο μόδας γνωστό για τα πολυτελή, ανδρικά ρούχα του. Ήταν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που ο Αρμάνι τελειοποίησε τις ικανότητές του στην ραπτική και το σχεδιασμό, αναπτύσσοντας ένα χαρακτηριστικό στυλ που ήταν τόσο εκλεπτυσμένο όσο και διακριτικό.

Το 1975 ξεκίνησε μόνος του, ιδρύοντας το brand Armani με τον συνεργάτη του Sergio Galeotti. Η πρώτη συλλογή Armani περιλάμβανε ανδρική ένδυση, την οποία ακολούθησε μια σειρά γυναικείας ένδυσης το 1976.

Photo: YouTube

Δείτε το βίντεο

Τι οδήγησε στην τεράστια επιτυχία του οίκου Armani;

Υπήρχαν αρκετοί βασικοί παράγοντες που συνέβαλαν στην επιτυχία του brand Armani τα πρώτα χρόνια. Ένας από τους σημαντικότερους ήταν η εστίαση του οίκου στη δημιουργία διαχρονικών σχεδίων που ήταν ταυτόχρονα κομψά και πρακτικά. Απέφευγε τα φανταχτερά, κατευθυνόμενα από τις τάσεις του εκάστοτε στυλ, που ήταν δημοφιλή στη δεκαετία του 1970 υπέρ των διακριτικών, κλασικών εμφανίσεων που θα μπορούσαν να φορεθούν για πολλά χρόνια.

Ένας άλλος παράγοντας που βοήθησε στο να ξεχωρίσει ο οίκος Armani ήταν η έμφαση που έδινε στην ποιότητα και τη δεξιοτεχνία. Ο Armani ήταν γνωστός για τη σχολαστική προσοχή του στη λεπτομέρεια και τα σχέδιά του ήταν κατασκευασμένα από τα καλύτερα διαθέσιμα υλικά. Αυτή η δέσμευση στην ποιότητα βοήθησε στην καθιέρωση της μάρκας ως σύμβολο πολυτέλειας και εκλέπτυνσης.

Ο οίκος Armani επωφελήθηκε επίσης από στρατηγικές συνεργασίες και συμπράξεις. Στη δεκαετία του 1980, συνεργάστηκε με την L’Oreal για να λανσάρει μια σειρά καλλυντικών και αρωμάτων, η οποία αποδείχθηκε μια επικερδής κίνηση. Το brand συνεργάστηκε επίσης με διάφορες διασημότητες και σχεδιαστές υψηλού προφίλ, όπως ο Ρίτσαρντ Γκιρ και ο Μάρτιν Σκορτσέζε, γεγονός που βοήθησε στην καθιέρωση του στάτους του.

Δείτε το βίντεο

Επιχειρηματικό μυαλό πέρα από καλλιτεχνικό

Με την πάροδο των ετών, το brand Armani επεκτάθηκε και συμπεριέλαβε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων, από ρούχα και αξεσουάρ μέχρι είδη σπιτιού και ξενοδοχεία. Το 2000, λανσαρίστηκε το Armani Exchange, μια πιο προσιτή σειρά ρούχων και αξεσουάρ που απευθυνόταν σε νεαρότερες ηλικίες. Το 2005, η εταιρεία άνοιξε το πρώτο Armani Hotel στο Ντουμπάι, ενώ ακολούθησαν επιπλέον τοποθεσίες στο Μιλάνο και σε άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Το brand Armani έχει επίσης επεκτείνει την εμβέλειά του μέσω στρατηγικών εξαγορών. Το 2011, η εταιρεία απέκτησε την πολυτελή ιταλική μάρκα σοκολάτας Venchi και το 2014 απέκτησε τον ιταλικό κατασκευαστή επίπλων υψηλής ποιότητας Molteni&C. Αυτές οι εξαγορές συνέβαλαν στη διαφοροποίηση του οίκου Armani και τη θέση του για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.

Η απαράμιλλη κληρονομιά του Giorgio Armani

Σήμερα, ο Armani είναι ένας από τις πιο αναγνωρίσιμους και επιτυχημένους οίκους μόδας στον κόσμο, με καθαρή αξία που ξεπερνά τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Ενώ ο Τζόρτζιο Αρμάνι αποσύρθηκε από το ρόλο του ως διευθύνων σύμβουλος το 2016, εξακολουθεί να συμμετέχει ενεργά στο σχεδιασμό και τη δημιουργική κατεύθυνση της εταιρείας. Η κληρονομιά του είναι η διαχρονική κομψότητα, η εκλέπτυνση και η ποιότητα.

Photo: YouTube

Τα σχέδιά του έχουν φορεθεί από μερικές από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της ιστορίας, από την πριγκίπισσα Νταϊάνα μέχρι τον Τζορτζ Κλούνεϊ. Αλλά ίσως αυτό που κάνει τον οίκο Armani να ξεχωρίζει από άλλες πολυτελείς μάρκες μόδας είναι η δέσμευσή του στον διακριτικό, κλασικό σχεδιασμό. Όπως είπε κάποτε ο ίδιος «η κομψότητα δεν έχει να κάνει με το να σε προσέξουν, αλλά με το να σε θυμούνται». Εκτός από τη συμβολή του στη βιομηχανία της μόδας, ο Τζόρτζιο Αρμάνι έχει επίσης αναγνωριστεί για το φιλανθρωπικό του έργο.

Ίδρυσε το Ίδρυμα Giorgio Armani το 2016, το οποίο υποστηρίζει μια σειρά από φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες, καθώς και την ενίσχυση του πολιτισμού.

Sports in

Με αυτήν την τιμωρία κινδυνεύει ο Αλμέιδα μετά την απίστευτη επίθεση στην Τούμπα (vid, pics)

Δείτε με τι τιμωρία κινδυνεύει ο Ματίας Αλμέιδα, σύμφωνα με το άρθρο 10 του Πειθαρχικού Κώδικα της ΕΠΟ, μετά την απίστευτη επίθεση σε άνθρωπο της ΔΕΑΒ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024