Τζένη Βάνου: Η σπουδαία καριέρα, ο Μίμης Πλέσσας και η κακοποίηση
Η Τζένη Βάνου είχε μιλήσει ανοιχτά για την κακοποίηση από τον σύζυγό της
- Φρικιαστική υπόθεση: Μητέρα βίαζε τα παιδιά της με τον σύζυγό της - «Πλήρωσα, πληρώνω και θα πληρώνω»
- Πυκνώνει το κοσμολογικό μυστήριο – Το Σύμπαν διαστέλλεται ταχύτερα από ό,τι θα έπρεπε
- Diddy: Τρείς ακόμη άντρες τον καταγγέλουν για βιασμό
- Παιδί και σκύλος: Τα αμφίπλευρα οφέλη – Ο καθοριστικός ρόλος των γονέων
Η Τζένη Βάνου έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα πριν από εννέα χρόνια.
Η σπουδαία τραγουδίστρια, η μούσα του Μίμη Πλέσσα, μεσουρανούσε για χρόνια στην ελληνική μουσική σκηνή μέχρι το 2000 που αποσύρθηκε.
Αν και καθιερώθηκε με τα λαϊκά τραγούδια η φωνή της είχε ιδιαίτερο ηχόχρωμα και ξεκίνησε ερμηνεύοντας ελαφρά κομμάτια.
Η καρμική συνάντηση με τον Πλέσσα
Η ίδια -και κυρίως ο πατέρας της- ονειρευόταν να σπουδάσει το ταλέντο της έγινε αντιληπτό από νεαρή ηλικία και πολύ γρήγορα η φωνή της γοήτευε τους πάντες.
Με προτροπή του Πλέσσα η Βάνου έδωσε εξετάσεις στο ΕΙΡ και προσλήφθηκε το 1959 ως τραγουδίστρια της ορχήστρας ελαφράς μουσικής του κρατικού ραδιοφωνικού σταθμού.
Το 1964, με το τραγούδι του Πλέσσα «Τώρα» πήρε το Α΄ βραβείο στο Φεστιβάλ Ελαφράς Μουσικής της Θεσσαλονίκης. Ο Δημήτρης Χρον μέλος της κριτικής επιτροπής είχε δηλώσει ότι η Βάνου μας «βασανίζει με τη φωνή της τα επόμενα πενήντα χρόνια».
Σύντομα καθιερώθηκε ως τραγουδίστρια του ελαφρού τραγουδιού και ερμήνευσε ντουέτα, κυρίως με τον Γιάννη Βογιατζή
Η βοήθεια του Βοσκόπουλου
Στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 πραγματοποιεί τη μεγάλη στροφή της καριέρας της και με τη βοήθεια του Τόλη Βοσκόπουλου περνά στο λαϊκό τραγούδι. Μόλις είχε επιστρέψει από την Αμερική, όπου δούλευε για περίπου μία διετία.
Η Τζένη Βάνου είχε επιστρέψει στην Ελλάδα σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση και τότε συνάντησε μια μέρα τον Τόλη Βοσκόπουλο, ο οποίος τη βοήθησε να ξεκινήσει και πάλι από την αρχή. Της έγραψε δύο λαϊκά τραγούδια («Αγόρι μου» και «Σε παρακαλώ, σήκω και φύγε»), που έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Ο Πλέσσας της γράφει το σουξέ «Σε βλέπω στο ποτήρι μου» και το 1984 παίρνει χρυσό δίσκο με το «Τρένο της ζωής» του Τάκη Μουσαφίρη.
Στην πολύχρονη καριέρα της υπήρξε μούσα πολλών συνθετών. Ερμήνευσε τραγούδια των Μίμη Πλέσσα, Μίκη Θεοδωράκη, Γιώργου Μουζάκη, Κώστα Γιαννίδη, Ζακ Ιακωβίδη, Τάκη Μωράκη, Κώστα Καπνίση κ.ά. Εμφανίστηκε στα μεγαλύτερα κέντρα της παραλιακής, δίπλα σε μεγάλα ονόματα, αλλά ανήκε σ’ εκείνους του καλλιτέχνες που δεν έβγαλαν πολλά λεφτά. «Στις οικονομικές συμφωνίες που έκανα ήμουν χάπατο, χαζή. Ο καθένας μπορεί να με εκμεταλλευτεί» είχε πει με ειλικρίνεια. Βραβεύτηκε για τη δουλειά της στην Ισπανία, την Πολωνία και τη Σοβιετική Ένωση.
Δύσκολα παιδικά χρόνια και κακοποιήσεις
Η Ευγενία Βραχνού, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 10 Φεβρουαρίου 1939. Πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια μετά το χωρισμό των γονιών της και μεγάλωσε με τη γιαγιά της. Στα 14 της αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει, επειδή ο πατέρας της δεν της επέτρεπε να βλέπει τη μητέρα της.
Το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο με το οποίο έχτισε την καριέρα της (για να μπορεί να την εντοπίσει ο πατέρας της) ήταν ιδέα του μαέστρου και συνθέτη Γεράσιμου Λαβράνου, με τον οποίο συνεργάστηκε στα πρώτα της βήματα.
Μετά από πολλά χρόνια ο πατέρας πήγε με την ετεροθαλή αδερφή της στο Ρεξ και της ζήτησε συγγνώμη για την συμπεριφορά του.
Δύσκολα πέρασε όμως η Τζένη Βάνου και με τον σύζυγό της με τον οποίο απέκτησε δύο παιδιά. Αν και τον ακολούθησε στην Αμερική και τα πρώτα χρόνια έμοιαζε ευτυχισμένη γρήγορα ο γάμος της εξελίχθηκε σε εφιάλτη.
Ήταν μάλιστα από τις πρώτες αναγνωρίσιμες γυναίκες εκείνη την εποχή που μίλησε ανοιχτά για την κακοποίηση από τον σύζυγό της τον οποίο και εγκατέλειψε στις αρχές δεκαετίας του ’70 και επέστρεψε στην Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια της ζωή της η Τζένη Βάνου διατηρούσε μίνι μάρκετ στην περιοχή της Νέας Σμύρνης όπου έμενε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις