H ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε ότι δεν προτίθεται να εξελίξει μια νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, τουλάχιστον για την Ευρώπη, με δεδομένη την προοπτική εφαρμογής των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro7.

Την πρόθεση της Nissan επιβεβαίωσε ο επιχειρησιακός διευθυντής της φίρμας, Ashwani Gupta στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων για το 2021.

Όπως διευκρινίζεται, η διακοπή εξέλιξης νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης θα «συμπέσει» με την εφαρμογή προδιαγραφών Euro7 οι οποίες βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά θα τεθούν σε εφαρμογή από το 2025.

Σημειώνεται ότι η πλειονότητα των κατασκευαστών αντιτίθεται με την εφαρμογή τους καθώς οι προδιαγραφές προβλέπουν πέντε έως 10 φορές την μείωση των εκπομπών ρύπων σε σχέση με τις ισχύουες προδιαγραφές Euro6.

Παρ΄όλα αυτά, όπως διευκρίνισε ο A. Gupta η Nissan θα εξακολουθήσει να εξελίσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης για άλλες αγορές όπου όπως είπε «θα έχει νόημα» αναφέροντας τη νέα γενιά του sportscar της φίρμας, Ζ, και το SUV Rogue τα οποία, επεσήμανε έχουν υψηλή ζήτηση ως μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις αγορές όπου διατίθενται.

Επίσης, θα εξακολουθήσει η εξέλιξη κινητήρων βενζίνης για τα pickup που η ιαπωνική φίρμα διαθέτει στην αμερικανική αγορά.

Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, υπενθυμίζεται ότι προσφάτως η συμμαχία των Nissan-Renault και Mitsubishi ανακοίνωσαν επενδύσεις ύψους 23 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η Nissan, εκτός από τα Leaf και το Ariya έχει ήδη ανακοινώσει τον εξηλεκτρισμό του Micra το οποίο θα μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με το επίσης ηλεκτροκίνητο Renault 5.