Νέα τεχνολογία 3D εκτύπωσης προσφέρεται για δουλειά στη βιομηχανία
Μια βελτιωμένη τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης παρουσιάστηκε αυτήν την εβδομάδα από την αμερικανική Stratasys με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί σε αεροδιαστημικές εφαρμογές, στην αυτοκινητοβιομηχανία και άλλες μεγάλες βιομηχανίες.
Μια βελτιωμένη τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης παρουσιάστηκε αυτήν την εβδομάδα από την αμερικανική Stratasys με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί σε αεροδιαστημικές εφαρμογές, στην αυτοκινητοβιομηχανία και άλλες μεγάλες βιομηχανίες.
Η βασική διαφορά σε σχέση με προηγούμενα συστήματα είναι το μεγάλο μέγεθος των εκτυπώσεων.
«Μιλάμε πλέον για εξαρτήματα με μήκος πόδια και μέτρα αντί μερικά εκατοστά ή ίντσες» δήλωσε ο Ριτς Γκαρίτι, πρόεδρος της Stratasys, ξεναγώντας το Γαλλικό Πρακτορείο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας κοντά στη Μινεάπολις.
Δεδομένου ότι η Boeing, η Siemens και η Ford είναι μέτοχοι της Stratasys, οι νέοι εκτυπωτές θα μπορούσαν να οδηγήσουν, σε συνδυασμό με τη ρομποτική και άλλες τεχνολογίες αυτοματοποίησης, στην εποχή του «ψηφιακού εργοστασίου».
Η Boeing, για παράδειγμα, έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες τη δυνατότητα να επιλέγουν τυπωμένα τμήματα για τους εσωτερικούς χώρους των αεροπλάνων κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του πελάτη.
Οι εκτυπωτές τριών διαστάσεων κατασκευάζουν το επιθυμητό αντικείμενο στρώμα προς στρώμα χρησιμοποιώντας πλαστικό, ρητίνες, μέταλλα ή άλλα υλικά, τα οποία μπορεί να είναι λιωμένα ή να έχουν μορφή κόκκων ή νημάτων.
Η τεχνολογία μπορεί να μειώσει τη σπατάλη πρώτων υλών, να περιορίσει τις ανάγκες για μεγάλες αποθήκες, να επιταχύνει την παραγωγή και τελικά να ρίξει το κόστος.
Η Stratasys επέδειξε την Τετάρτη έναν μεγάλο εκτυπωτή που τυπώνει στο κατακόρυφο επίπεδο αντί οριζόντια όπως συνήθως, κάτι που επιτρέπει την εκτύπωση μεγαλύτερων αντικειμένων.
Η Siemens από την πλευρά της παρουσίασε έναν ρομποτικό βραχίονα που περιστρέφει το υπό εκτύπωση αντικείμενο μπροστά στην κεφαλή του εκτυπωτή. Η διαδικασία αυτή επιτρέπει ακριβείς χειρισμούς σε σύστημα οκτώ αξόνων και επιτρέπει την παραγωγή ελαφρών αλλά ανθεκτικών εξαρτημάτων.
Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε πάντως στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η 3D εκτύπωση δεν μπορεί ακόμα να χρησιμοποιήσει υλικά αρκετά ανθεκτικά για χρήση στα σημαντικότερα εξαρτήματα των αυτοκινήτων.
Και η Boeing διευκρίνισε ότι δεν έχει ακόμα σχέδια για χρήση της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην παραγωγή μεγάλων εξαρτημάτων για αεροπλάνα.
Όλα όμως δείχνουν ότι μια νέα εποχή ξημερώνει για τη βιομηχανία.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ενα βιβλίο που προέβλεψε την εξόντωση των Εβραίων
- NASA: Έλαβε για πρώτη φορά μήνυμα με λέιζερ από το βαθύ Διάστημα
- Φορολογικές δηλώσεις: Τι δείχνουν τα πρώτα εκκαθαριστικά – Έρχονται και οι πρώτες επιστροφές φόρου
- Μην αφήνετε τα παιδιά να χρησιμοποιούν smartphones μέχρι να γίνουν 13 ετών, λέει γαλλική έκθεση
- Τουρισμός: Πόσα ξόδεψαν και πόσο έμειναν οι ξένοι επισκέπτες το 2023 [πίνακες]
- Εργατική Πρωτομαγιά: Ο πρώτος εορτασμός στην Ελλάδα το 1893