Γνωστά και άγνωστα έργα του Μπάνκσι στην Αιώνια Πόλη
Στην Αιώνια Πόλη πρόκειται να ταξιδέψουν περισσότερα από 120 έργα του διάσημου καλλιτέχνη Μπάνκσι, προκειμένου να παρουσιαστούν σε μία μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Palazzo Cipolla, από τις 24 Μαΐου ώς τις 4 Σεπτεμβρίου. Τα έργα θα μεταφερθούν στη Ρώμη από ιδιωτικές συλλογές σε όλο τον κόσμο, ενώ πολλά από αυτά θα εκτεθούν για πρώτη φορά.
Στην Αιώνια Πόλη πρόκειται να ταξιδέψουν περισσότερα από 120 έργα του διάσημου καλλιτέχνη Μπάνκσι, προκειμένου να παρουσιαστούν σε μία μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Palazzo Cipolla, από τις 24 Μαΐου ώς τις 4 Σεπτεμβρίου.
Τα έργα θα μεταφερθούν στη Ρώμη από ιδιωτικές συλλογές απ’ όλο τον κόσμο, ενώ πολλά από αυτά θα εκτεθούν για πρώτη φορά.
Η έκθεση έχει τίτλο «Πόλεμος, Καπιταλισμός και Ελευθερία» και από τα έργα που περιλαμβάνει ξεχωρίζουν το πορτρέτο της Κέιτ Μος, που βασίζεται στη σειρά Μέριλιν του Άντι Γουόρχολ, γλυπτά, αλλά και τα ασπρόμαυρα στένσιλ με τους πιθήκους που έχουν επάνω τους κρεμασμένες πινακίδες με τη φράση: «Γέλα τώρα, αλλά μία ημέρα εμείς θα κάνουμε κουμάντο».
«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του καλλιτέχνη που είναι γνωστός ως Μπάνκσι, ένα σύνολο με περισσότερα από 120 έργα, μεταξύ των οποίων γλυπτά, στένσιλ και άλλες καλλιτεχνικές δημιουργίες, που προέρχονται αποκλειστικά από ιδιωτικές συλλογές και σε καμία περίπτωση δεν έχουν μετακινηθεί από το δρόμο» δηλώνει στο BBC ο Άκορις Αντίπα, ένας εκ των επιμελητών της έκθεσης.
Ο Στέφανο Αντονέλι από την πλευρά του, που επίσης επιμελήθηκε την έκθεση, υπογραμμίζει πως «οι τεχνολογίες του Διαδικτύου και οι πλατφόρμες αναπαραγωγής εικόνων τόν έχουν καθιερώσει ως ένα είδωλο της νέας γενιάς, η οποία του χάρισε παγκόσμια δόξα».
«Κανένας άλλος καλλιτέχνης, στην ιστορία της δυτικής τέχνης, δεν κατάφερε να προσελκύσει, με θέματα τέτοιας σημασίας, την προσοχή ενός διεθνούς κοινού» λέει ο Αντονέλι.
Ο Μπάνσκι, του οποίου το πραγματικό όνομα παραμένει μυστήριο, έχει χαρακτηριστεί ως καλλιτέχνης-φαινόμενο στον κόσμο της σύγχρονης τέχνης αφού, συνδυάζοντας το ταλέντο του με το χιούμορ, παρεμβαίνει και σχολιάζει, με καυστικό πολλές φορές τρόπο, καίρια ζητήματα της εποχής.
Τα γκράφιτι που φέρουν την υπογραφή του και τα οποία εμφανίζονται αναπάντεχα σε διάφορες πόλεις, όπως το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη, είναι περιζήτητα και συλλέκτες σε όλο τον κόσμο έχουν πληρώσει διόλου ευκαταφρόνητα ποσά για να αποκτήσουν δημιουργίες του.
Ένα από τα έργα του, που βρέθηκαν στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος το 2015, ήταν το
το «Πάρκο της Σύγχυσης» (Dismaland), μέσω του οποίου ο βρετανός καλλιτέχνης θέλησε να σχολιάζει, ουσιαστικά να επικρίνει, τη σύγχρονη δυτική κουλτούρα.
Το θεματικό πάρκο-παρωδία της Ντίσνεϊλαντ στήθηκε στο Γουέστον-σούπερ-Μέιρ της Βρετανίας για 36 ημέρες. Ένα ετοιμόρροπο κάστρο, η νεκρή Σταχτοπούτα, η λίμνη στην οποία έπλεαν βάρκες με πρόσφυγες και σκυθρωποί υπάλληλοι, που κυκλοφορούσαν ανάμεσα στους επισκέπτες, κρατώντας μπαλόνια με τη φράση «είμαι ηλίθιος», συνέθεσαν -κάτα τον Μπάνκσι- ένα «οικογενειακό θεματικό πάρκο εντελώς ακατάλληλο για παιδιά».
Όταν η Dismaland έκλεισε, οι εγκαταστάσεις της μεταφέρθηκαν στη λεγόμενη «Ζούγκλα» του Καλαί, στη βόρεια Γαλλία, για να βρουν στέγη οι πρόσφυγες.
Άννα Ανδίρα
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Γλασκώβη: Ένας νεκρός και τρεις στο νοσοκομείο μετά από ταραχές στους δρόμους της πόλης
- Δήμος προσφέρει στεγαστική επιδότηση σε γιατρούς που υπηρετούν στο νησί και δεν διαθέτουν κατοικία
- Δώρο Χριστουγέννων: Νωρίτερα φέτος – Υπολογισμός και δικαιούχοι – Τι να κάνετε αν δεν το λάβετε
- Την επόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη για τον ΠΑΟΚ ο Ζαφείρης
- Η Γκουίνεθ Πάλτροου μιλάει ανοιχτά για την «πολύ περίπλοκη» σχέση της με τον Χάρβεϊ Γουάινστιν
- Τι ώρα είναι στον Άρη; Γιατί ο χρόνος τρέχει ταχύτερα στον γείτονα της Γης



