Τρίτη 16 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Όλγα Μαλέα και Γιούλικα Σκαφιδά κουβεντιάζουν για σινεμά, ψυχολογία, φαγητό

Όλγα Μαλέα και Γιούλικα Σκαφιδά κουβεντιάζουν για σινεμά, ψυχολογία, φαγητό

Στη νέα της ταινία, η Όλγα Μαλέα αλλάζει ύφος και είδος. Από την κωμωδία περνά στο ψυχολογικό θρίλερ και στρέφει τον φακό της σε ένα 11χρονο κορίτσι που διαγωνίζεται σε ένα ριάλιτι μαγειρικής, ενώ ταυτόχρονα έρχεται αντιμέτωπη με ένα σκοτεινό μυστικό. Το in.gr συνάντησε την σκηνοθέτιδα της ταινίας, καθώς και την ηθοποιό Γιούλικα Σκαφιδά, η οποία στην Ματζουράνα ερμηνεύει την παιδοψυχολόγο και συζήτησαν για φαγητό, ψυχολογία και το πώς είναι να συνεργάζεσαι με παιδιά και σκυλιά.

Στη νέα της ταινία, η Όλγα Μαλέα αλλάζει ύφος και είδος. Από την κωμωδία περνά στο ψυχολογικό θρίλερ και στρέφει τον φακό της σε ένα 11χρονο κορίτσι που διαγωνίζεται σε ένα ριάλιτι μαγειρικής, ενώ ταυτόχρονα έρχεται αντιμέτωπη με ένα σκοτεινό μυστικό.

Το in.gr συνάντησε την σκηνοθέτιδα της ταινίας, καθώς και την ηθοποιό Γιούλικα Σκαφιδά, η οποία στην Ματζουράνα ερμηνεύει την παιδοψυχολόγο και συζήτησαν για φαγητό, ψυχολογία και το πώς είναι να συνεργάζεσαι με παιδιά και σκυλιά.

  • Η ταινία έχει τίτλο «Ματζουράνα». Ξεκίνησε από το φαγητό;

Όλγα Μαλέα: Σίγουρα δεν ξεκίνησε από το φαγητό. Ξεκίνησε από το γεγονός ότι έχω σπουδάσει ψυχολογία και γενικά με αγγίζει το θέμα της παιδικής ηλικίας και κάποιων θεμάτων που θάβονται όταν είσαι παιδί και βγαίνουν στην επιφάνεια αργότερα. Υλοποιήθηκε λόγω της κρίσης, γιατί σταμάτησαν όλα, ακόμα και οι πληρωμένες δουλειές και είχα άπειρο χρόνο να κάνω κάτι που δούλευα για δύο χρόνια περίπου. Εκεί κάπου μπήκε η μαγειρική ως πεδίο σύγκρουσης της μικρής με τη μαμά της. Γιατί όλα τα προβλήματα, όσο υπαρξιακά και βαθιά και αν είναι, τελικά συγκρούονται σε κάποιο πρακτικό επίπεδο. Τρομερό παράδειγμα στον Έρωτα στα Χρόνια της Χολέρας όπου η Φερμίνα Δάσα χωρίζει τον σύζυγό της για το σαπούνι στο μπάνιο γιατί της λέει αυτός «Εκατό φορές στο έχω πει να έχει σαπούνι στο μπάνιο».

  • Πόσο δύσκολο είναι να περνάς από την κωμωδία στο δράμα;

Όλγα Μαλέα: Ήταν πάρα πολύ εύκολο. Δεν δυσκολεύτηκα καθόλου.

  • Κάνατε κάποια έρευνα πριν την ταινία; Για ζητήματα ψυχολογίας ή για τους μαγειρικούς διαγωνισμούς;

Γιούλικα Σκαφιδά: Εγώ κάνω μία παιδοψυχολόγο. Επειδή δεν έχω διαβάσει βιβλία ψυχολογίας, πέρα από κάποια πολύ γενικά του Ίρβιν Γιάλομ, εμπορικού τύπου βιβλία, μίλησα με μια φίλη μου ψυχολόγο που με βοήθησε πολύ, μιλήσαμε για κάποια πράγματα που αφορούν την ψυχολογία.

Όλ.Μ.: Τι σου είπε, δηλαδή;

Γ.Σκ.: Για παράδειγμα τι μπορεί να σκέφτεται ένας ψυχολόγος όταν του μιλάει κάποιος, αν έχει κάποια τικ που μπορεί να κάνει…

Όλ.Μ.: Τι τικ;

Γ.Σκ.: Μπορεί να σκέφτεται κάποιες φορές να κοιτάξει την ώρα και να το κάνει πολύ διακριτικά για να μη φέρει σε δύσκολη θέση αυτόν που βρίσκεται απέναντί του.

Όλ.Μ.: Επειδή βαριέται;

Γ.Σκ.: Κυρίως επειδή οι χρόνοι είναι πολύ αυστηροί.

Όλ.Μ.: Όταν είσαι ψυχοθεραπευόμενος, πάντα το καταλαβαίνεις όταν ο άλλος κοιτάζει την ώρα. Τι άλλο σου είπε;

Γ.Σκ.: Τη ρώτησα πότε παρεμβαίνει, πότε αφήνει τον άλλο να μιλάει. Μιλήσαμε λίγο για τις σιωπές. Στην ταινία έχουμε να κάνουμε και με ένα παιδί. Τα παιδιά δεν μιλάνε, δείχνουν, ζωγραφίζουν, παίζουν και ο παιδοψυχολόγος πρέπει στη διάρκεια των δραστηριοτήτων τους να μαντέψει πράγματα. Επίσης, είδα πολύ τη σειρά In Treatment.

Όλγα Μαλέα: Αυτό που έκανε η Γιούλικα είναι πολύ σημαντικό, γιατί έψαξε να βρει την αντικειμενική πραγματικότητα του ρόλου. Στον ρόλο φαίνεται να είναι πολύ εκεί, κοντά στο παιδί χωρίς να το πιέζει να μιλά. Και, επίσης, είναι πολύ άνετη με τις σιωπές.

  • Τι συναισθήματα της βγάζει η μικρή;

Γ.Σκ.: Είναι ένας άνθρωπος που επιλέγει η μικρή γιατί είναι εκεί να την ακούσει, γιατί της βγάζει εμπιστοσύνη. Την επιλέγει γιατί της βγάζει κάποια πράγματα.

Όλ.Μ.: Την τεστάρει και όταν δει ότι «αντέχει», αρχίζει και ανοίγεται. Επίσης, οι πληγωμένοι αναγνωρίζονται μεταξύ τους.

Είπες ότι ήθελες να βάλεις τη μαγειρική ως πεδίο σύγκρουσης. Πότε σκέφτηκες να βάλεις στην ταινία έναν μαγειρικό διαγωνισμό;

Όλ.Μ.: Δεν το σκέφτηκα εγώ. Το σκέφτηκε ο μόνιμος συνεργάτης μου Απόστολος Αλεξόπουλος. Μου είπε «Μήπως η μικρή μαγειρεύει;» Εγώ μαγειρεύω, ο Απόστολος δεν μαγειρεύει. Νομίζω ότι προέκυψε γιατί έχουνε μπει πολύ τα ριάλιτι μαγειρικής στη ζωή μας. Θα μπορούσε να παίξει βιόλα, φλάουτο, θα μπορούσε να κάνει ενόργανη, θα μπορούσε να συμμετέχει σε σκακιστικό τουρνουά, σε διαγωνισμό μαθηματικών. Απλά εμείς επιλέξαμε τη μαγειρική.

• Η μικρή ασχολείται στην ταινία με πάρα πολλά πράγματα. Αυτό σχετίζεται με τον ανταγωνισμό που νιώθει για τη μητέρα της;

Όλ.Μ.: Έχει σχέση με τα ταλαντούχα παιδιά γιατί μπορούν να προσφέρουν περισσότερες ικανοποιήσεις στους γονείς τους. Και δημιουργείται ένα κλίμα που ζητά «κι άλλο, κι άλλο. Αφού μπορεί, γιατί όχι;» Πολύ συχνά ο ρόλος των γονέων στην κοινωνία μας είναι ότι εγώ είμαι εδώ για να βοηθήσω το παιδί να αξιοποιήσει τα ταλέντα του. Που μπορεί να είναι σωστό, αλλά μπορεί να είναι και τελείως λάθος.

Γ.Σκ.: Και μπορεί να πνίγει και το παιδί.

Όλ.Μ.: Αισθάνεται υπεύθυνη για την ευτυχία της μητέρας της. Αυτό είναι κάτι που αισθάνονται σχεδόν όλα τα παιδιά. Ότι αν εγώ είμαι καλό παιδί η μαμά θα είναι ευχαριστημένη.

• Λένε ότι στο σινεμά δεν πρέπει να συνεργάζεσαι με παιδιά και με σκυλιά. Εσύ σε αυτή την ταινία συνεργάζεσαι και με τα δύο… Πώς ήταν η εμπειρία;

Όλ.Μ.: Το σενάριο γράφτηκε γι’ αυτό το συγκεκριμένο παιδί. Συνεργάστηκα μαζί της δυο χρόνια στην Ονειροπαγίδα και αισθάνθηκα ότι αυτό το παιδί μπορεί να σηκώσει αυτόν τον ρόλο. Η συνεργασία μαζί της ήταν πολύ καλή. Στην περίπτωση του παιδιού, ο σκηνοθέτης κουβαλάει τον ρόλο. Με ένα παιδί δουλεύεις τη στιγμή: τι έχει γίνει πριν, τι θα γίνει μετά, τι αισθάνεσαι τώρα. Δεν υπάρχει αυτή η αίσθηση της συνέχειας στον ρόλο που υπάρχει στους ενήλικες ηθοποιούς.

• Δυσκολεύτηκε καθόλου; Δεδομένου ότι στην ταινία υπάρχουν και πιο σκοτεινά θέματα που ένα παιδί σε αυτή την ηλικία δεν έχει κληθεί να τα διαχειριστεί…

Όλ.Μ.: Οι γονείς είχαν διαβάσει το σενάριο, αλλά η μικρή Μαρία δεν το διάβασε και ήξερε ότι της έχει συμβεί κάτι που είναι τόσο δυσάρεστο που δεν θέλει να το θυμάται. Αλλά δεν με ρώτησε ποτέ τι είναι αυτό. Και σε μία ατάκα που αποκαλύπτεται τι είναι αυτό, αυτή την ατάκα τη γυρίσαμε αφού είχε τελειώσει και το μοντάζ πολύ πολύ αργότερα και πάλι δε με ρώτησε. Εγώ απαντάω σε ότι με ρωτάνε. Όχι σε ότι δεν με ρωτάνε, γιατί σημαίνει ότι δεν το χρειάζονται.

Γ.Σκ.: Και η δική μου συνεργασία με τη Μαρία ήταν πολύ καλή, δεν με παίδεψε καθόλου. Ήταν επαγγελματίας, αλλά ταυτόχρονα διατήρησε και τον αυθορμητισμό της.

Όλ.Μ.: Υπήρχαν και στιγμές που καταλαβαίναμε ότι ήταν κουρασμένη και σταματούσαμε τα γυρίσματα. Όταν τη βλέπαμε να ρωτάει «πόσα πλάνα έχουμε ακόμα;» κάναμε μια ενδοσυνεννόηση και της απαντούσαμε «Ένα». Η αλήθεια ήταν ότι ήταν πολύ βαρύ το πρόγραμμα.

Η ταινία «Ματζουράνα» προβάλλεται από σήμερα, Πέμπτη στις αίθουσες.

  • Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 16 Απριλίου 2024