Το πρώτο τρένο μαγνητικής αιώρησης θα κατασκευαστεί στη Σαγκάη
Η Κίνα ενδέχεται να είναι, σύντομα, η πρώτη χώρα στον κόσμο που υιοθετεί την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης, η οποία επιτρέπει στα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 552 χλμ./ώρα. Οι Αρχές της Σανγκάης προτίθενται να υπογράψουν συμφωνία με κοινοπραξία εταιρειών, προκειμένου να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν τέσσερις αμαξοστοιχίες των 600 θέσεων που θα συνδέουν την πόλη με το νέο αεροδρόμιο Πουντόγκ, καλύπτοντας απόσταση 35 - 40χλμ. με ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.
36
Η Κίνα ενδέχεται να είναι, σύντομα, η πρώτη χώρα στον κόσμο που υιοθετεί την τεχνολογία της μαγνητικής αιώρησης, η οποία επιτρέπει στα τρένα να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 552 χλμ./ώρα. Οι Αρχές της Σανγκάης προτίθενται να υπογράψουν συμφωνία με κοινοπραξία εταιρειών, προκειμένου να αγοράσουν και να εγκαταστήσουν τέσσερις αμαξοστοιχίες των 600 θέσεων που θα συνδέουν την πόλη με το νέο αεροδρόμιο Πουντόγκ, καλύπτοντας απόσταση 35 – 40χλμ. με ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.
Οι Αρχές της πόλης θα υπογράψουν το συμβόλαιο με την κοινοπραξία γερμανικών εταιρειών Transrapid, πιθανώς, σε λιγότερο από ένα μήνα. Η Transrapid αποτελείται από τις εταιρείες Siemens, ThyssenKrupp και Adranz.
Από τα 1,2 δισ. δολάρια (463 δισ. δρχ. περίπου) που αναμένεται να κοστίσει το έργο, τα 250 εκατ. (96,5 δισ. δρχ.) θα διατεθούν από τη γερμανική κυβέρνηση. Το αντάλλαγμα που θα λάβει θα είναι η εμπειρία της αξιοποίησης της γερμανικής τεχνολογίας για πρώτη φορά.
Τα τρένα της κατηγορίας αυτής -maglev, όπως είναι γνωστά- έχουν κατασκευαστεί, μέχρι στιγμής, μόνο ως πρωτότυπα. Αιωρούνται σε ύψος μερικών χιλιοστών πάνω από τις ράγες, οι οποίες φέρουν ισχυρούς υπεραγώγιμους μαγνήτες και μπορούν έτσι να κινούνται χωρίς μεγάλες αντιστάσεις και να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.
Τον περασμένο Απρίλιο ένα ιαπωνικό τρένο μαγνητικής ανύψωσης είχε καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, αναπτύσσοντας ταχύτητα 552 χλμ./ώρα. Η συμβατική τεχνολογία της κίνησης με ρόδες δεν βρίσκεται ιδιαίτερα πίσω σε επιδόσεις, καθώς γαλλικοί σιδηρόδρομοι έχουν αναπτύξει σε δοκιμές ταχύτητα 515 χλμ./ώρα.
Η μακρόχρονη εμπειρία, το χαμηλότερο κόστος και η αξιοπιστία της συμβατικής τεχνολογίας είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους η μαγνητική ανύψωση δεν έχει ακόμη αρχίσει να εφαρμόζεται σε έργα μεγάλης κλίμακας.
Η γερμανική κυβέρνηση ακύρωσε τον περασμένο Φεβρουάριο τα σχέδια για την κατασκευή νέας γραμμής, που θα συνέδεε το Βερολίνο με το Αμβούργο. Η πρόταση όμως για την κατασκευή μαγνητικού τρένου που θα συνδέει την Οσάκα με το Τόκιο δεν έχει ακόμη απορριφθεί από τις ιαπωνικές Αρχές.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- EU Digital Tax Prompts US Retaliation
- Η αστυνομία απήγγειλε 59 κατηγορίες σε βάρος του επιζώντος δράστη για το μακελειό του Μποντάι
- Επιστροφή στους τίτλους: Οι Νικς κατέκτησαν το πρώτο τρόπαιο της σεζόν στο NBA (124-113, vids)
- Παραμύθια για μικρούς και μεγάλους: Μια ξεχωριστή έκδοση που μας ταξιδεύει στο κλίμα των ημερών
- Πιο κοντά το κόμμα Τσίπρα: Ευρύ κάλεσμα από την Πάτρα και σε συντρόφους – Το μήνυμα στην τρόικα των πρώην
- Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (17/12): Πού θα δείτε τα ματς Ολυμπιακού, Παναθηναϊκού, ΠΑΟΚ και τις ελληνικές «μάχες» στο μπάσκετ




