40

Την απαιτούμενη υποδομή σε προϊόντα και υπηρεσίες, για να αυξηθεί το οπτικοακουστικό υλικό που μεταδίδεται ζωντανά μέσω Internet, πρόκειται να παρουσιάσουν οι κυριότεροι εκπρόσωποι του χώρου -όπως η RealNetworks και η Microsoft- στο συνέδριο Streaming Media East 2000, που διεξάγεται αυτή την εβδομάδα στη Νέα Υόρκη.

Κύριοι ομιλητές του συνεδρίου είναι οι διευθύνοντες σύμβουλοι της RealNetworks, Ρομπ Γκλέιζερ, του Yahoo, Τιμ Κουγκλ και Μάικλ Ρόμπερτσον, του MP3.com. Το ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι στραμμένο προς τις αναμενόμενες ανακοινώσεις προϊόντων και στρατηγικών συμμαχιών.


Οπως αναφέρει το CNet, η Microsoft πρόκειται να ανακοινώσει νέες συνεργασίες με τις εταιρείες iBeam και Engage, με στόχο τη μετάδοση οπτικοακουστικού υλικού, π.χ. διαφημίσεων με βίντεο και ήχο, που θα βασίζεται στην τεχνολογία ροής Windows Media, το προτεινόμενο φορμά από τη Microsoft.


Η Microsoft σκοπεύει, επίσης, να διαθέσει σύντομα στην αγορά το Digital Broadcast Manager, ένα πρόγραμμα με το οποίο οι δημιουργοί περιεχομένου για το Internet θα μπορούν να προσφέρουν στους επισκέπτες τους τη δυνατότητα να βλέπουν ζωντανά βίντεο ή να ακούν μουσική μέσω Διαδικτύου πληρώνοντας είτε ανά προβολή (pay per view), είτε για να το κατεβάσουν (pay per download) ή για τη ζωντανή μετάδοση μέσω Internet (live Webcast).


O κυριότερος ανταγωνιστής της Microsoft, η RealNetworks, έχει ήδη έτοιμες ανάλογες προτάσεις βασισμένες στη δική της τεχνολογία ροής. Στο συνέδριο αναμένεται να ανακοινώσει νέες συνεργασίες, αν και δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες.


Ωστόσο, το πρόβλημα που φαίνεται να αντιμετωπίζει η βιομηχανία είναι η συγκρατημένη ζήτηση από τις διαφημιστικές εταιρείες για την εν λόγω τεχνολογία.


Ο Ρίτσαρντ Φράνκελ, υψηλόβαθμο στέλεχος της DoubleClick, μιας από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες για το Internet, αποδίδει τη συγκρατημένη ανάπτυξη της αγοράς στις αργές συνδέσεις στο Internet και στην έλλειψη υποστήριξης από τους διαφημιζόμενους. Θεωρεί ότι η αγορά βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο και εκτιμά ότι μέχρι το 2001 η ζήτηση για διαφημίσεις με βίντεο και ήχο θα αυξηθεί σημαντικά.


Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές Ιουνίου η Intel ανακοίνωσε πως σκοπεύει να επενδύσει 200 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 75 δισ. δρχ.) για να στήσει το νέο ειδικό τμήμα Intel Internet Media, που θα ασχολείται με τη μετάδοση οπτικοακουστικού υλικού στο Διαδίκτυο σε πραγματικό χρόνο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ