65

Αφού κάθε είδους προϊόν προσφέρεται μέσω Internet, γιατί να μην μπορεί να επιλέξει κανείς και το γιατρό στον οποίο θέλει να εμπιστευτεί τον εαυτό του για να τον εγχειρήσει; Ετσι, διάφορες εταιρείες έχουν δημιουργήσει υπηρεσίες on-line με τις οποίες μπορεί ο χρήστης να επιλέξει το γιατρό του.

Ο χρήστης υποβάλλει το ιστορικό του και αναφέρει την εγχείρηση ή άλλη θεραπεία που τον ενδιαφέρει και η ηλεκτρονική υπηρεσία αναζητεί τους καταχωρισμένους γιατρούς που ενδείκνυνται για την περίπτωση. Οι γιατροί στη συνέχεια υποβάλλουν τις προτάσεις τους και αναφέρουν το κόστος της εγχείρησης για να μπορέσει ο ασθενής να συγκρίνει τις διάφορες προτάσεις, σύμφωνα με το CNN.


Κάποιες από αυτές τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες παρέχουν προσφορές για κάθε είδους εγχειρήσεις, ενώ άλλες μόνο για επιλεγμένες. Για παράδειγμα, μία από αυτές τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, η PatientWise, δίνει πληροφορίες και παρέχει προτάσεις για 100 τουλάχιστον είδη εγχειρήσεων, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται εγχειρήσεις καρδιάς και ακόμα επεμβάσεις στον εγκέφαλο.


Μία άλλη εταιρεία η Medicine Online από το Σαν Ντιέγκο προωθεί προσφορές για πολλά είδη πλαστικών επιδιορθώσεων, όπως αύξηση μεγέθους του στήθους ή και βελτίωση του σχήματος της μύτης, και μέχρι τώρα έχει βρει τον κατάλληλο γιατρό για 250 ασθενείς.


Ενας από τους χρήστες μιας τέτοιας υπηρεσίας δήλωσε μάλιστα ότι δέχτηκε πέντε διαφορετικές προτάσεις από χειρουργούς με αρκετά μεγάλη διαφοροποίηση στις τιμές, προκειμένου να κάνει μία εγχείρηση με την οποία θα διόρθωνε κάποιες ατέλειες του προσώπου του.


Πολλοί πιστεύουν, πάντως, ότι αυτή η τάση θα κυριαρχήσει στο μέλλον όταν οι χρήστες θα συνηθίσουν στην ιδέα να… ψωνίζουν γιατρό, όπως αγοράζουν αυτοκίνητο μέσα από το Διαδίκτυο. Αλλοι πάντως θεωρούν ότι δεν θα μπορούσαν να εμπιστευτούν ένα γιατρό τον οποίο δεν γνωρίζουν προσωπικά.


Πολλοί γιατροί μάλιστα θεωρούν ανήθικη την τακτική των συναδέλφων τους να συζητούν για την τιμή μιας εγχείρησης προτού ακόμα δουν τον ασθενή.

Associated Press

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ