40

Δεν ήταν μόνο ο Μπιλ Κλίντον που έκανε κάποιες από τις αγορές του, ενόψει των γιορτών, μέσω του Internet. Το παράδειγμά του ακολούθησαν εκατομμύρια άνθρωποι τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, εκτιμώντας την ευκολία που παρέχει το Διαδίκτυο. Οι χρήστες ξόδεψαν πολλά δισεκατομμύρια δολάρια στα διάφορα εμπορικά καταστήματα του κυβερνοχώρου.

Την προτίμηση και την εμπιστοσύνη του ηλεκτρονικού αγοραστικού κοινού συγκέντρωσε, όπως άλλωστε αναμενόταν, το περίφημο Amazon.com,του οποίου ο δημιουργός και πρόεδρος (Τζεφ Μπέζος), όχι άδικα, ανακηρύχθηκε άνθρωπος της χρονιάς από το TIME.


Από τις 22 Νοεμβρίου μέχρι και τις 26 Δεκεμβρίου το μεγαλύτερο ψηφιακό πρώην βιβλιοπωλείο και νυν πολυκατάστημα δεχόταν κατά μέσο όρο καθημερινά έξι εκατομμύρια επισκέψεις. Δεύτερο σε κίνηση ήταν το eBay.com (δικτυακές δημοπρασίες) με τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες την ημέρα, κατά μέσο όρο.


Γενικά πάντως όλα τα γνωστά ψηφιακά καταστήματα σημείωσαν σημαντική άνοδο στις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των γιορτών, γεγονός που δείχνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας και αρχίζει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα του εμπορίου στο σύνολό του.


Για παράδειγμα, τα 2/3 των 20 εκατομμυρίων των συνδρομητών του μεγαλύτερου προμηθευτή ιντερνετικών υπηρεσιών στον κόσμο, της AOL, έκαναν όλα ή ορισμένα από τα εορταστικά τους ψώνια μέσω Internet. Η AOL υπολόγισε ότι οι συνδρομητές της ξόδεψαν συνολικά 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια για τις αγορές τους, κάτι που σημαίνει 300 δολάρια περίπου κατά μέσο όρο ανά συνδρομητή ποσό που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς ο συνολικός τζίρος από τις ηλεκτρονικές εορταστικές αγορές αναμένεται να αγγίξει τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ