Ναυτιλία και Ελληνισμός – H εποχή της επικράτησης
Μισός αιώνας «Ποσειδώνια» - Ειδική ιστορική επετειακή έκδοση «ΤΟ ΒΗΜΑ» «Οικονομικός Ταχυδρόμος»
Μισός αιώνας «Ποσειδώνια» - Ειδική ιστορική επετειακή έκδοση «ΤΟ ΒΗΜΑ» «Οικονομικός Ταχυδρόμος»

Αιτίες, η δραματική μείωση της ανταγωνιστικότητάς της λόγω υψηλού εργατικού κόστους και νέων πρόσθετων φορολογικών επιβαρύνσεων και τα πλήθος ευεργετικά μέτρα υπέρ της δικής τους ναυτιλίας ακόμη και από χώρες της Ενωμένης Ευρώπης

Στη διάρκεια μιας θυελλώδους οκταετίας από το τέλος του Πολέμου, 23 διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να επανεντάξουν την εμπορική ναυτιλία στην παραγωγική ζωή του τόπου

Ο απελευθερωτής του Ανατολικού Αιγαίου και πρώτος πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας ναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης μιλάει το 1916 στην εφημερίδα «Σφαίρα» για τη σημασία της ναυτιλίας

Πηγή: ugs.gr Tον Φεβρουάριο του 1916 συγκροτήθηκε το εφοπλιστικό σωματείο με την επωνυμία Ενωσις Ελλήνων Εφοπλιστών. Σκοπός της Ενωσης, σύμφωνα με το Καταστατικό της, είναι η προστασία και προαγωγή των εν γένει συμφερόντων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας. Εμπνευστής της πρωτοβουλίας ιδρύσεως του σωματείου ήταν ο Γκίκας Κουλούρας. Στις πρώτες αρχαιρεσίες του πρόεδρος εξελέγη ο Λεωνίδας […]
Η μετάβαση από τον 20ό στον 21ο αιώνα σφραγίστηκε τόσο από το συνολικό άνοιγμα της παγκόσμιας, όχι μόνο ναυτιλιακής, οικονομίας όσο και από την είσοδο νέων μεγάλων «παικτών» στην παγκόσμια σκακιέρα
Η ανασυγκρότηση της αποδεκατισμένης ναυτιλίας των Ελλήνων είχε ένα κοινό χαρακτηριστικό με την προ 70ετίας προσπάθεια μετάβασής της από τα ιστία στον ατμό. Ολα σχεδόν έπρεπε να ξεκινήσουν από το μηδέν.
Πηγή: ugs.gr To προηγούμενο έτος, αν και παρατηρήθηκαν πολλές διακυμάνσεις στις ναυλαγορές, η μεγάλη, σε διάρκεια και ένταση, ναυτιλιακή ύφεση φάνηκε να φθάνει στο τέλος της. Το 2018 βρίσκει τη ναυτιλία μας να διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη, ελέγχοντας το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας (με ένα μερίδιο 30% στα […]
Απόσπασμα συμπερασμάτων της έκθεσης του 2013: «Η συμβολή της ποντοπόρου ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία: επιδόσεις και προοπτικές»
Δεν τους συγχωρείται που δεν έχουν την ανάγκη του ελληνικού κράτους και των μηχανισμών που κυριαρχούν σ' αυτό και συνεπώς δεν μπορεί το κράτος να τους καταστήσει υποχείριό του, όπως κάθε άλλη τάξη, αφού μπορούν εύκολα να τεθούν μακράν του εχθρού, αλλάζοντας σημαία στα πλοία τους
Το κείμενο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στα «Ναυτικά Χρονικά» το 1982 (Αρ. 1128/997, 1 Ιουνίου 1982, σ. 41) Με την εντυπωσιακή συμμετοχή 600 εκθετών από 46 χώρες πραγματοποιούνται και πάλι τα «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ ’82», η πιο μεγάλη, από πλευράς εκθετών, ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο. Με βασικό αντικειμενικό στόχο να αποτελούν μια άμεση προσπέλαση για τη δυναμική ελληνική […]
Του Ανδρέα Γ. Λαιμού Το κείμενο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στα «Ναυτικά Χρονικά» το 1978 (Αρ. 1033/792, 15 Ιουνίου 1978, σ. 14) Μέσα σε μια κρίση που βαστάει τρία τώρα χρόνια, με τα μισά περίπου βαπόρια δεμένα (παροπλισμένα), το ύψος του ναυτιλιακού συναλλάγματος έφθασε στο ενάμισι περίπου δισεκατομμύριο δολάρια. Ο ξένος Τύπος για να εικονογραφήσει την […]
Το κείμενο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στα «Ναυτικά Χρονικά» το 1976 (Αρ. 984/743, 1 Ιουνίου 1976, σ. 29 – 31) Καθιερώθησαν τα «Ποσειδώνια». Εκθεσις ναυτιλιακή παγκοσμίου ακτινοβολίας. Σταθερώς μεγαλυτέρα η συμμετοχή χωρών και εκθετών. Τα γόνιμα αποτελέσματα των προηγουμένων διοργανώσεων εγγυώνται την επιτυχίαν των «Ποσειδωνίων ’76». Θετική η συμβολή της εκθέσεως εις την προβολήν της ελληνικής […]
Δήλωση του κ. Θεόδωρου Βώκου, εκτελεστικού διευθυντή των Εκθέσεων Ποσειδώνια ΑΕ
Δήλωση του προέδρου της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρου Βενιάμη
Τα «Ποσειδώνια» συμπληρώνουν, το 2019, τον πρώτο μισό αιώνα της ιστορίας τους
Το 1939, η μεγαλύτερη σύγκρουση στην Ιστορία είχε μόλις ξεκινήσει. Το 1940, ο πόλεμος χτύπησε πια και την πόρτα της Ελλάδας. Η χώρα αντιστάθηκε με όλες της τις δυνάμεις πετυχαίνοντας τις πρώτες νίκες του ελεύθερου κόσμου.
Η συμβολή και οι θυσίες του εμπορικού στόλου και των πληρωμάτων στην πολεμική προσπάθεια των Συμμάχων σε όλα τα μέτωπα και στις θάλασσες από τον Ατλαντικό ως τη Μεσόγειο και από τον Ινδικό ως τον Αρκτικό. Στο κείμενο που ακολουθεί ο Αντιναυάρχος ε.α. Ιωάννης Παλούμπης Π.Ν. συνθέτει μία σπάνια και σφαιρική καταγραφή της άγνωστης στο ευρύ κοινό προσφοράς των ελλήνων ναυτικών κατά τη διάρκεια του φονικότερου πολέμου στην Ιστορία
Aν και λιγότερο εδραιωμένος στη σύγχρονη ελληνική κοινή συνείδηση από τους αγώνες στην ξηρά κατά την περίοδο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ο ελληνικός αγώνας στη θάλασσα υπήρξε εξίσου σκληρός και σημαντικός
Πώς τέθηκαν οι βάσεις του θαύματος της ελληνικής ναυτιλίας ανάμεσα στις ανυπέρβλητες δυσχέρειες και στις καταστροφές του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ίδρυση της ΕΕΕ, οι αγορές του Μεσοπολέμου και η πολύτιμη προσφορά των ναυτικών
Πώς τέθηκαν οι βάσεις του θαύματος της ελληνικής ναυτιλίας ανάμεσα στις ανυπέρβλητες δυσχέρειες και στις καταστροφές του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ίδρυση της ΕΕΕ, οι αγορές του Μεσοπολέμου και η πολύτιμη προσφορά των ναυτικών
Ο απελευθερωτής του Ανατολικού Αιγαίου και πρώτος πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας ναύαρχος Παύλος Κουντουριώτης μιλάει το 1916 στην εφημερίδα «Σφαίρα» για τη σημασία της ναυτιλίας
Η ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας δεν μετριέται σε χρόνια. Ούτε σε δεκαετίες. Ούτε καν σε αιώνες. Μετριέται, στην πραγματικότητα, σε χιλιετίες.
Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος
Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη
Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673
ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442