Οι απαρχές του δράματος – Η γένεση της κωμωδίας (Μέρος Η’)
Τα δράματα του Επίχαρμου αποτελούν δημιουργήματα στα οποία συνυπάρχουν στοιχεία από τη δωρική λαϊκή φάρσα και από τα σύγχρονα πνευματικά κινήματα
Τα δράματα του Επίχαρμου αποτελούν δημιουργήματα στα οποία συνυπάρχουν στοιχεία από τη δωρική λαϊκή φάρσα και από τα σύγχρονα πνευματικά κινήματα

Ο Αριστοτέλης, στην «Ποιητική» του, υποστηρίζει ότι οι σικελιώτες ποιητές Επίχαρμος και Φόρμις επηρέασαν την κωμωδία της Αθήνας και την οδήγησαν σε έργα με σχεδιασμένη πλοκή

Κατά την επικρατούσα αντίληψη στους κόλπους των σύγχρονων ερευνητών, η αθηναϊκή κωμωδία πρέπει να νοηθεί κυρίως ως αττικό δημιούργημα

Η χορωδία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της κωμωδίας, όπως εξάλλου και της τραγωδίας

Οι Έλληνες, όπως και άλλοι λαοί, είχαν έναν τύπο λαϊκής δικαιοσύνης, που ευλόγως θεωρούμε ότι σχετίζεται άμεσα με το σκώμμα της κωμωδίας, την ιαμβική ιδέα και την περιπαικτική διάθεση εν γένει
Πίσω από όλα τα τολμηρά αστεία και το αδιάντροπο φέρσιμο των πανηγυριστών βρίσκεται σε τελική ανάλυση η λατρεία, η αντίληψη για την αποτροπαϊκή δύναμη του άσεμνου
Ο Αριστοτέλης αποδίδει ορθώς την ονομασία της κωμωδίας στο τραγούδι μιας θορυβώδους συντροφιάς («κώμος»), που αποτελούσε το έναυσμα για τη συμμετοχή των πιστών του Διονύσου σε ένα αχαλίνωτο κέφι
Ο Αριστοτέλης αναφέρει πως οι ρίζες της κωμωδίας πρέπει να αναζητηθούν σε αυτούς που τραγουδούσαν τα φαλλικά τραγούδια
Ένας σωζόμενος κατάλογος νικητών σε δραματικούς αγώνες της Αθήνας περιλαμβάνει ονόματα προδρόμων του Αισχύλου, όπως εκείνα του Χοιρίλου, του Φρυνίχου και του Πρατίνα
Πρώτος ο Θέσπης, στην 61η Ολυμπιάδα (536/535-533/532 π.Χ.), ανέβασε τραγωδία στα Μεγάλα Διονύσια
Η σύνδεση του λατρευτικού άσματος για τους ήρωες με τη λατρεία του Διονύσου αποτέλεσε καθοριστικό στοιχείο για το περιεχόμενο της εξελιγμένης τραγωδίας
Τα διονυσιακά στοιχεία στην τραγωδία είναι πολλά, αλλά ένα τουλάχιστον στοιχείο δεν είναι τις πιο πολλές φορές διονυσιακό, κι αυτό είναι το υλικό της
Η σημαντικότερη διαπίστωση όσον αφορά την πρώιμη ιστορία της τραγωδίας είναι ότι ο Αρίων παρουσίασε διθυράμβους με λογοτεχνική μορφή χρησιμοποιώντας Σατύρους
Το λεξικό «Σούδα» ονομάζει τον Αρίονα «ευρετήν του τραγικού τρόπου»
Κατά τον Αριστοτέλη, η αφετηρία για την ανάπτυξη του διαλογικού-δραματικού στοιχείου βρίσκεται στον πρωτοτραγουδιστή του διθυράμβου, που στέκεται αντίκρυ του χορού
Το πρόβλημα της γένεσης της τραγωδίας
Λογογράφοι και λογοποιοί
Οι ρίζες της πραγματικής ιστορικής έρευνας πρέπει να αναζητηθούν στον ορθολογισμό που επιδεικνύει και στην κριτική που ασκεί ο Εκαταίος ο Μιλήσιος
Κύριος εκπρόσωπος της ελληνικής ιστοριογραφίας που αναπτύσσεται στην Ιωνία είναι ο γεωγράφος Εκαταίος από τη Μίλητο, μαθητής του Αναξίμανδρου
Ταξίδια όπως εκείνα του Εκαταίου από τη Μίλητο και του Ηροδότου από την Αλικαρνασσό είχαν σκοπό τους εκ των προτέρων την απόκτηση γνώσεων
Το ελληνικό έπος περιέχει σε σημαντικό βαθμό ιστορικά στοιχεία, που δίνουν την εντύπωση ότι έχουν ενταχθεί σε έναν ορισμένο χωροχρόνο, ο οποίος πόρρω απέχει από το παρόν του αφηγητή
Μέσα στο έργο του κροτωνιάτη φιλοσόφου, ιατρού και φυσικού Αλκμαίωνος συναντώνται με υποδειγματικό τρόπο η θεωρία και η εμπειρία
Οι Έλληνες της Μικράς Ασίας μπόρεσαν να παραγάγουν πρώτοι εκείνον τον τύπο πνευματικής εργασίας που ονομάζουμε επιστήμη
Οι μεγάλοι μιλήσιοι στοχαστές, ο Θαλής, ο Αναξίμανδρος και ο Αναξιμένης, απελευθέρωσαν τη φιλοσοφική θεώρηση της φύσης από το παμπάλαιο μυθικό περίβλημα και έθεσαν τα θεμέλια της Δυτικής επιστήμης
Ένα συνθετικό πνεύμα που ήταν σε θέση να αγκαλιάζει με τον ίδιον τρόπο ιωνικούς προβληματισμούς και ορφική πίστη
Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος
Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη
Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673
ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442