Φωτογραφίες: Automedia

Η τελευταία φορά που το Renault 5 υπήρξε μέλος της γκάμας της Renault ήταν το μακρινό πια 1996, ωστόσο όπως έχει φροντίσει να κοινοποιήσει η γαλλική φίρμα με κάθε τρόπο την τελευταία τριετία, η επιστροφή του δημοφιλούς μοντέλου είναι “work in progress” και θα έχει ηλεκτρικό πρόσημο.

Πλέον ήρθε η στιγμή για την πρώτη του εμφάνιση ως δοκιμαστικού πρωτότυπου με το αμάξωμα παραγωγής καθώς μέχρι πρότινος η Renault αξιοποιούσε για τη διαδικασία εξέλιξης ένα τροποποιημένο αμάξωμα του Clio.

Παρά το επιμελές καμουφλάζ, είναι σαφές ότι η γαλλική φίρμα θα μείνει πιστή στο πρωτότυπο που ανέλαβε να συστήσει το ηλεκτρικά αναγεννημένο Renault 5. Σε σύγκριση με το επίμαχο concept car, το δοκιμαστικό πρωτότυπο διαθέτει μεγαλύτερους καθρέφτες και μια κεραία πτερύγιο στην οροφή του ενώ την εικόνα της έκδοσης παραγωγής δεδομένα θα συμπληρώσουν διαφορετικού σχεδιασμού και πιο αεροδυναμικοί τροχοί με ζάντες αλουμινίου αντί των χαλύβδινων στην προκειμένη περίπτωση.

Μια ακόμα βασική διαφορά σε σχέση με το concept car είναι η παρουσία μιας εισαγωγής αέρα χαμηλά στο μπροστινό τμήμα η οποία ενσωματώνει μια σειρά από αισθητήρες και ραντάρ. Με την προϋπόθεση ότι το καμουφλάζ δεν παίζει με τις εντυπώσεις, το Renault 5 δείχνει να διαθέτει συμβατικές χειρολαβές για τις μπροστινές πόρτες αντί των αναδυόμενων του concept car. Οι πίσω χειρολαβές «κρύβονται» στις τρίτες κολώνες όπως και στην περίπτωση του Clio.

Αυτό που διακρίνεται στο πίσω τμήμα είναι το εξαιρετικά μικρό παρμπρίζ αν και μπορεί να ευθύνεται για αυτό το εξαιρετικά πληθωρικό καμουφλάζ ενώ μένει να αποδειχθεί κατά πόσο η έκδοση παραγωγής θα τηρήσει τα σχεδιαστικά πρότυπα του πρωτότυπο σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στοιχεία της αισθητικής του πίσω τμήματος.

Σε ό,τι αφορά τα πιο ουσιώδη, αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο R5 θα αξιοποιήσει την πλατφόρμα CMF-B σε μια τροποποιημένη εκδοχή προσαρμοσμένη στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης αν και όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Renault έως και το 70% των εξαρτημάτων του νέου ηλεκτρικού μοντέλου θα είναι κοινά με τα Clio και Captur με στόχο τη δραστική περιστολή του κόστους παραγωγής. Παρά τη συγκεκριμένη τακτική αξίζει να σημειωθεί ότι το R5 θα αξιοποιήσει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω άξονα.

Νέας τεχνολογίας θα είναι οι μπαταρίες οι οποίες σε σχέση με το μοντέλο που ουσιαστικά θα αντικαταστήσει το Renault 5, Zoe, θα είναι ριζικά διαφορετικές. Αντί των 12 συστοιχιών του Zoe, το R5 θα υιοθετήσει τέσσερεις πιο λεπτές συστοιχίες που θα είναι και κατά 15 κιλά ελαφρύτερες. Η ελαφρύτερη και αποδοτικότερη μπαταρία θα εξασφαλίζει παράλληλα και περισσότερη στρεπτική ακαμψία στο κάτω μέρος του πλαισίου συμβάλλοντας παράλληλα και στην ηχομόνωση.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει επίσης η Renault το νέο R5 δεν θα διαδραματίσει αποκλειστικά του προσιτού ηλεκτρικού supermini αλλά και αυτόν του hot-hatch καθώς η Alpine έχει ήδη περιλάβει στα σχέδια της μια δική της, υψηλών επιδόσεων εκδοχή για την νέα ενσάρκωση του R5.