Σε ρυθμούς 2023 και στις επιταγές της εποχής των social media κινείται πλέον και η πολιτική με τους Έλληνες πολιτικούς να ανακαλύπτουν μετά το Twitter, το Facebook και το Instagram που έχουν μπει στη ζωή μας εδώ και χρόνια και το TikTok.
Μάλιστα ενόψει των εκλογών της 21ης Μαΐου και θέλοντας να προσελκύσουν και τους πιο νέους ψηφοφόρους οι Έλληνες πολιτικοί αρχίζουν να γίνονται πιο ενεργοί στο συγκεκριμένο μέσο υιοθετώντας το στυλ του TikTok και προσπαθώντας να μιλήσουν στη «γλώσσα» όσων θα βρεθούν για πρώτη φορά στις κάλπες.
Μέσα από μικρά και ερασιτεχνικά βίντεο που έχουν ως στόχο να αναδείξουν έναν πιο αυθόρμητο και καθημερινό πολιτικό, πιο στοχευμένη θεματολόγια, αλλά και ατάκες που έχουν γίνει viral, προσπαθούν να δημιουργήσουν μια πιο διαδραστική επικοινωνία που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών.
Τόσο ο Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο Αλέξης Τσίπρας έχουν ανακαλύψει την κινέζικη πλατφόρμα τον τελευταίο χρόνο, με τον Έλληνα πρωθυπουργό να έχει ανεβάσει σχετικά, λιγότερα βίντεο, κάτω από 50 και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης λίγο περισσότερα από 200.
Ιδιαίτερα ενεργός το 2023 ο Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός έχει γίνει ιδιαίτερα ενεργός στο TikTok από την έναρξη του 2023, όπου έχει ανεβάσει τα περισσότερα βίντεο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δείχνει να επιλέγει θέματα που έχουν γίνει viral όπως τα ντολμαδάκια από τη συνέντευξή που είχε παραχωρήσει στα παιδιά της Atraktos Kids, απάντηση που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε σε διάφορα σατιρικά βίντεο.
Συγκεκριμένα με ένα βίντεο που ανέβασε στο TikTok, σχολίασε τη λαγάνα με ντολμαδάκια που έφτιαξαν στη Θεσσαλονίκη σημειώνοντας με χιούμορ πως θα ζητήσει πνευματικά δικαιώματα.
Το βίντεο έχει δεχθεί σχεδόν δύο εκατομμύρια προβολές και 65.000 θετικές αντιδράσεις, «καρδιές» στη γλώσσα του TikTok.
Από άποψη προβολών και αντιδράσεων αρκετά βίντεο του πρωθυπουργού έχουν ξεπεράσει τις 1.000.000 προβολές. Σε κάποια από αυτά εμφανίζεται πιο κάζουαλ και δείχνοντας την καθημερινή πλευρά του, μπαίνοντας στο αυτοκίνητο και δίνοντας συνεντεύξεις σε τοπικά μέσα κρατώντας το κινητό του.
Βέβαια ο πρωθυπουργός έχει ανεβάσει και υλικό από άλλες viral εκφάνσεις της πολιτικής του ζωής όπως στην ερώτηση για το αν είναι καψούρης με αφορμή την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ή το βίντεο με τον Πίνατ, τον σκύλο που υιοθέτησε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, που άγγιξε τις 500.000 θεάσεις, ενώ σχεδόν 2.000.000 προβολές συγκέντρωσε το βίντεο τους μαθητές του ΓΕΛ Ελευσίνας, στελέχη της απίθανης μαθητικής εικονικής επιχείρησης Pandemic Museum, το οποίο συγκέντρωσε και σχεδόν 100.000 καρδιές.
Το βίντεο που συγκέντρωσε σχεδόν 2.500.000 προβολές
Στα τελευταία βίντεο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το TikTok, για μια πιο διαδραστική επικοινωνία με τους χρήστες της πλατφόρμας. Στο βίντεο που έχει τις περισσότερες προβολές και συγκεκριμένα σχεδόν 2.5 εκατομμύρια, μιλάει απευθείας στην κάμερα του κινητού τηλεφώνου του, όντας ελαφρώς αξύριστος και φορώντας ένα απλό καθημερινό πουκάμισο για την αύξηση του κατώτατου μισθού.
Στο βίντεο που ανέβασε πριν πέντε ημέρες από τα Ιωάννινα αναφέρθηκε στο πρόγραμμα «Σπίτι Μου» και εξηγεί στους νέους πως μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με τη στέγη. Το εν λόγω βίντεο έχει συγκεντρώσει σχεδόν 1.3 εκατομμύρια προβολές και περίπου 54.000 καρδιές.
Στο τελευταίο του βίντεο εξηγεί συνοπτικά τον ατομικό κουμπαρά για την επικουρική σύνταξη των νέων και ζητώντας από τους πολίτες να του στείλουν τις ερωτήσεις τους ώστε να τις απαντήσει. Μέσα σε λίγες ώρες προβολής έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 176.000 προβολές και 7.500 καρδιές.
Από την άλλη ο Αλέξης Τσίπρας στα λίγο περισσότερα από 200 βίντεο που έχει ανεβάσει στο TikTok δεν έχει κάποιο ή κάποια που να ξεπερνάνε το ένα εκατομμύριο προβολές, με αυτά που κερδίζουν τις περισσότερες θεάσεις να είναι αυτά στα οποία συνομιλεί με πολίτες.
Συγκεκριμένα λίγο κάτω από ένα εκατομμύριο προβολές και πάνω από 942.000 θεάσεις έχει ο διάλογος με έναν αγανακτισμένο πολίτη στην Καστοριά στις 6 Δεκεμβρίου, ο οποίος του εκφράζει την οργή και την αγωνία του για την κατάσταση στη χώρα, σημειώνοντας πως τον έχουν χαρακτηρίσει δεξιό και λέγοντας χαρακτηριστικά «τι θα κάνουμε πρόεδρε;».
Αρκετές προβολές έχουν και κάποια αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στους Betαραδες και συγκεκριμένα οι προβλέψεις για τον νικητή του Μουντιάλ, οι οποίες τελικά βγήκαν αληθινές καθώς ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ήθελε ο Θεός του ποδοσφαίρου να ανταμείψει τον Λιονέλ Μέσι.
Η δε σκηνή με τον κ. Τσίπρα να επιδίδεται σε χειμερινή κολύμβηση με το απαιτητικό από τεχνικής άποψης, στυλ της πεταλούδας έχει φτάσει πλέον τις 227.000 θεάσεις. «Μια χειμερινή βουτιά πριν βουτήξουμε στα δύσκολα», είχε γράψει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στη λεζάντα.
Τα τελευταία βίντεο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ που έχουν γίνει viral είναι η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στην Ελευσίνα που συνομίλησε με νέους. Η συζήτηση με έναν νεαρό που του είπε πώς τον «έκοψε η Κεραμέως» να έχει συγκεντρώσει λίγο περισσότερες από 800.000 προβολές και η συνομιλία με έναν διανομέα που του αναφέρει τα τρομακτικά προβλήματα στον τομέα της εστίασης να έχει λίγο πάνω από 840.000 θεάσεις.