Η νέα μόνιμη εγκατάσταση «Air» του Kenzo Digital στο Summit One Vanderbilt, στους τελευταίους τρεις ορόφους ουρανοξύστη 93 ορόφων δίπλα στο Grand Central Station της Νέας Υόρκης, εγκαινιάστηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Πρόκειται για μία αίθουσα ανακλάσεων φωτός και γυαλιού, όπου σχεδόν κάθε επιφάνεια γίνεται σημείο με θέα το Μεγάλο Μήλο· συνολικά, 7.620 τετραγωνικά μέτρα, καλυμμένα με καθρέφτες. Προσφάτως, ο 41χρονος καλλιτέχνης από το Μπρούκλιν μίλησε για το έργο του στο Artnet News.

«Ακόμη κι αν ήθελα να βάλω σε λέξεις αυτό μέσα στο οποίο θα μπείτε, η γλώσσα είναι λίγο περιοριστική» λέει ο Kenzo. «Έχουμε το Σέντραλ Παρκ, όπου οι Νεοϋορκέζοι μπορούν να δραπετεύσουν από την πόλη και αυτό (το «Air») το σκέφτομαι σχεδόν σαν ένα Σέντραλ Παρκ στον ουρανό – είναι μια σουρεαλιστική εμπειρία φύσης που μπορεί να συμβεί μόνο στη Νέα Υόρκη. Το σκέφτομαι σαν ένα σύγχρονο μνημείο που αναπαριστά το μέλλον της πόλης».

«Ζώντας στη Νέα Υόρκη, είσαι τόσο αποκομμένος από τη φύση. Στη σκιά των κτηρίων, ποτέ δεν βλέπεις τον ήλιο. Εδώ, ξανακάνεις γνωριμία με τη φύση μέσα στην οποία ζεις» τονίζει. Η εγκατάσταση είναι ένα έργο σε συνεχή ροή, ανταποκρινόμενο στο φως και τον καιρό· σάουντρακ που ετοίμασε ο ηχολήπτης Joseph Fraioli – γνωστός από τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Christopher Nolan σε ταινίες όπως η «Tenet» – είναι συγχρονισμένο με το πέρασμα της μέρας. Επιπλέον, το έργο θα εξελίσσεται καθώς ο Kenzo έχει εκδοχές του light show που ξεκινά κάθε μέρα με το που πέφτει ο ήλιος οι οποίες επαρκούν για πέντε χρόνια. «Έχει δική του ζωή» εξηγεί ο Kenzo. «Ήθελα να δημιουργήσω έναν χώρο ο οποίος, να έχει στο διάβα των χρόνων, βαθιά συναισθηματική σχέση με τους ανθρώπους».

Οι χώροι της «Air» είναι χωρισμένοι σε «κεφάλαια». Ο κεντρικός χώρος με επωνυμία «Transcendence» απλώνεται σε δύο ορόφους και αποτελεί το πρώτο και τρίτο «κεφάλαιο».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Artnet (@artnet)

Το δεύτερο «κεφάλαιο» είναι ο χώρος «Affinity», ένας μικρός χώρος με καθρέφτες γεμάτος με ασημί Mylar μπαλόνια που περιδινίζονται συνεχώς, φέρνοντας στον νου τα «Silver Clouds» του Άντι Γουόρχολ. Το τέταρτο «κεφάλαιο», με την επωνυμία «Unity» είναι μια τεράστια βιντεοθόνη η οποία μεταφέρει τους θεατές στα σύννεφα (ο Kenzo είναι γνωστός για τα ψηφιακά έργα του, όπως το φόντο που δημιούργησε για την περφόρμανς της Beyoncé στην απονομή των Billboard Awards το 2011).

«Αυτή η οθόνη είναι η πλέον πρόσφατη μικροLED τεχνολογία της Samsung – αυτό δεν ήταν δυνατό πριν ένα χρόνο. Είναι ένα τοπίο συννέφων που δημιουργείται συνεχώς και το οποίο ενσωματώνει τα πρόσωπα των επισκεπτών» διευκρινίζει. Υπάρχει επίσης και μια αίθουσα τέχνης στην οποία ο Kenzo επιμελείται παρουσιάσεις έργων άλλων καλλιτεχνών· πρώτη επιλογή του ήταν το «Clouds», έργο του 2019 της Yayoi Kusama.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ